måndag 5 juli 2010

En berikande och blivande världsartist - Leslie Tay!

Gatans kung och blivande världsartist!!

"På Rasmusgatan håller alla ihop", säger Leslie
Foto: Håkan Röjder

Till: kristin.nord@sydsvenskan.se
Från: Sandor Herold

Flumtillvaro

Malmö 5-7-10


Hej!

Jag ställer mig mycket frågande till vad syftet var att göra ett 12-sidigt reportage om den 21-årige Leslie Tay i Sydsvenskans söndagsbilaga den 4-7?

Denne unge färgade man har ju inte gjort annat än jävelskap i sitt unga liv vilket inkluderar allt från rån, misshandel och drogmissbruk. Jag är inte ett dugg intresserad av att läsa om hans barnsliga planer på att bli världsberömd rappartist och mångmiljonär och inte heller behöva se bilder på vare sig honom eller hans färgade flummkompisar.

Vad jag däremot, och säkerligen många andra, skulle vara mycket intresserade av är att få veta följande saker om familjen Tay, nämligen: varför skilde sig föräldrarna omgående när man kom till Sverige från Ghana?

1. Har pappa Tay betalat underhåll för sina barn efter skilsmässan eller är det, som jag förmodar, vi skattebetalare som har stått för detta?

2. Eftersom mamma Josephine tydligen ganska omgående blev sjukpensionär i Sverige så undrar jag hur många år hon har jobbat här i landet innan hon blev sjukpensionär?

3. Vad gör pappa Tay idag? Lever han också på någon slags pension?

4. Vem betalar hyran för lägenheterna som familjen Tay bebor idag?

Det vore intressant att få en sammanställnig över hur mycket familjen Tay har kostat svenska skattebetalare under sina år i Sverige inkluderat de kostnader som unge Leslie genom sina "bedrifter" åsamkat det svenska samhället.

Utöver dessa kostnader så kan kostnaderna för Leslies storebrors vistelse i svenskt fängelse också vara av intresse att få ta del av.

Som sagt, vad var syftet med detta reportage annat än att kränka alla de människor som lever ett normalt liv och som står för samtliga sina kostnader själva? Detta reportage är inget annat än ett slag rätt i ansiktet och en spark rätt upp i skrevet på anständiga människor!

Till sist så kan jag berätta för dig att jag kom i kontakt med Leslie redan när han spelade fotboll i Heleneholm i tioårsåldern.

När jag såg denne grabb och hans attityd så behövde jag inte många minuter på mig att göra bedömningen att denne grabb kommer att bli ett samhällsproblem när han blir äldre. Att min bedömning blev rätt fick jag bekräftat i TV-programmet om honom, ett program som jag inte heller begriper syftet med.

Jag emotser svar på mina frågor! Sätter man ihop ett sådant här provocerande reportage så får man faktiskt också ta på sig ansvaret att svara på en del frågor även om de är obekväma!

Med vänliga hälsningar
Sandor Herold,Malmö

På Sydsvenskan, där reportaget om Leslie var publicerat, blommar Sverigeföraktet.

Per Svensson:
"Sverige behöver sina kulisser
Jag tvivlar på undersökningar som talar om ”det naturliga”. Naturligt ren. Naturligt god. Ett annat sådant ord är ”svensk”. Svensk färskpotatis. Svensk sommar. Orden förstärker och bekräftar varandra. En äkta svensk är naturlig. En naturlig svensk är äkta. En svensk är naturligt äkta. Det är farliga fantasier."

Ulf Wickbom:
Ledarsidan:










Söndagskrönikan av Julia Caesar ©

Den svenska asyltombolan
”Sverige är fantastiskt. Hit kan man komma utan pass eller andra ID-handlingar, duka upp en lögnhistoria och söka asyl utan att ha några asylskäl. Lyckas man inte få asyl kan man få uppehållstillstånd för att arbeta fast man helt saknar utbildning och kvalifikationer. Man kan föra in andras barn, eftersom DNA-analys sällan görs. Man kan göra en kvinna gravid och få uppehållstillstånd på grund av anknytning till barnet. Sedan överger man barnet och barnets mor och tar hit sin fru och sina tidigare barn från hemlandet. Det nya barnet var ju bara en inträdesbiljett till Sverige som man kan kasta bort när man inte behöver den längre.”
Läs hela artikeln.

Reinfeldt och välfärden:

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån."

Vid ett besök i Ronna efter att polisstationen blivit beskjuten uttryckte sig Reinfeldt på detta sätt.

1 kommentar:

  1. kände Leslie när han var ung och umgick med ofriviligt med honom genom andra kompisar och jag kan bara hålla med dig om det du skriver och jag blev ännu mer arg när han var med i SVTS dokumentärserie Skotten i Malmö och han försöker framstå som någon förrebild.

    SvaraRadera