lördag 21 augusti 2010

Brigitte Bardot ryter till om halalslakt

I en intervju med Birgitte Bardot har hon uttryckt följande åsikter om bl.a. halalslakt.

För att använda språk som är mindre litterärt och något mer …..aggressivt så har Brigitte Bardot än en gång hårt kritiserat den muslimska närvaron i Frankrike, med betoning på de nästan obligatoriska halalmenyerna överallt. Här är en del av vad hon sade på Europa 1 radio:

Jag ger f-n i Ramadan, jag kunde inte bry mig mindre (...) Jag tycker det är skandalöst. "Det finns ett franskt undantag som tillåter kosher och halal-kött , vilket resulterar i fruktansvärda traditionella religiösa offer. Men nu har halalkött invaderat hela Frankrike. "

Hon insisterade på att 80% av franska slakterier följer denna sed "eftersom det är snabbare och de kan sälja till muslimerna var som helst ... Muslimer behöver inte välja en halal-restaurang. De vet att det kött som serveras till dem kommer att vara halal, replikerar hon beskt."

Hon har accepterat regeringens planer på att beröva vissa brottslingar deras nationalitet. "Varför skall de fortsätta att vara fransmän när de begår dumma handlingar, motbjudande handlingar? När du är fransman måste du upprätthålla en viss värdighet…. (...) Om jag skulle åka till Schweiz eller England eller Tyskland, skulle jag försöka att respektera de lagar och det levnadssätt dessa personer har.

Hennes godkännande av Sarkozy stannar där. Enligt henne har Sarkozy under de senaste tre åren gett fler och fler löften han aldrig hållit. "Vad håller dessa ministrar på med? Annat än att sälja oss influensavaccin H1N1-influensa som världen betraktar som strunt."

Hon fortsatte med att förkasta tjurfäktning. Den 29 juli skrev hon ett brev till Jean-François Cope angående ett lagförslag om att förbjuda tjurfäktning, som de gjorde i Catalunya. "De bryr sig inte ett dugg, trots att jag bor i Frankrike och mitt rykte i hela världen", sade den arga stjärnan. "Jag vet att Sarkozy är en tjurfäktningsentusiast tillsammans med den feta ”bönan” Roselyne Bachelot (hälsovårdsministern),och Fillon och DSK (Dominique Strauss-Kahn, chef för IMF), och Ségolène Royal, och Mamère (miljöpartiet)."

Till dem som chockades över hennes utbrott, fortsatte hon att förklara: "Jag har mod att stå för min övertygelse. ”


Filmen ”Och Gud skapade kvinnan








Fredrik Reinfeldt apropå halalslakt som djurplågeri:

”Det är mycket märkligt att stora företag inte ser till sitt eget bästa. Här har vi över 400 000 muslimer som lever i Sverige och som rättrogna muslimer vill ha sitt eget halalkött. Det finns ju en efterfrågan och det finns pengar att tjäna men de tas inte tillvara p g a okunskap eller i värsta fall fördomar.”

Rapport 1 september 2008

3 kommentarer:

  1. Heja Brigitte! Hellre Bardot än Fredde Barbar.

    SvaraRadera
  2. Vi vet ju sen tidigare att Brigitte Bardot är en
    djurvän av RANG så det är glädjande att hon tar
    i även detta ämne halalslakt som jag betraktar som fullständigt SINNESSJUKT. Men att ändra detta i Frankrike där metoden är näst intill är
    att betrakta som gängse norm för detta krävs det
    ett MIRAKEL en Omöjlighet. Men i vårt land ÄR DET I LAG FÖRBJUDET och SÅ SKALL DET OCKSÅ FÖR-
    BLI VILL JAG MED KRAFT UNDESTRYKA. Det SMÄRTAR
    MIG att djuren skall behöva lida SÅ VÄRLDEN över
    men när man ser hur dessa JÄVLA BARBARER kan behandla människor av deras egen folk är det inte konstigt att de gör detsamma med djuren. Vi
    Sveriges Folk som är djurens vänner måste med
    KRAFT se till att inte DE JÄVLA LANDSFÖRRÄDARNA
    inom 7klövern(NN) ges MINSTA CHANS att BEHAGA och TILLFREDSTÄLLA MUHAMMEDANASENS ÖNSKEMÅL vi
    befinner oss i SVERIGE och HÄR GÄLLER VÅRA VÄRDERINGAR.SLUT Hans Nilsson.

    SvaraRadera
  3. Bra , bra. jag är bosatt i Finland och här har de första halalslakteriern börjat krypa in bakvägen. Små hemslakterier som har börjat med detta. Det är gräsligt och man skäms över att bo i ett land som har lagar som tillåter sådant meningslöst djurplågeri...Här i Finland sker bedövning och blodtappning samtidigt (vi har inte post-cut stunning som kan läsas i svenska jordbruksverkets rapport. Det skulle vara bra om massmedia i Sverige skulle börja kommentera Finland litet mera ang. detta så politikerna här i landet förhoppningsvis skulle få skämmas. Man hoppas ju på en snar lagändring, och folk måste få upp ögonen öch börja skriva och protestera i tidningar o.dyl...

    SvaraRadera