måndag 9 augusti 2010

Ödesval för Sverige 19 september - vilken väg väljer svenska folket?

Dumstrutarna - d.v.s. sjupartiet.


Två inlägg av John Wilthorn följer här.

SNART ÄR DET VAL - NU ÄR POLITIKERNA ÖDMJUKA

INTERNETGRUPPERNA Fw:
John Wilthorn: Valet närmar sig. Det är ett val som inte kommer att bli något tidigare val likt. Nu sprids det fria ordet med blixtens hastighet på nätet.
Valet blir en rysare. Resultatet går ej att förutspå, men en sak är säker. Oberoende vilket block som vinner så gäller det för politikerna att i framtiden visa ödmjukhet och lyssna till svenska folket. I annat fall kommer de att mycket snabbt bli hängda ut i ”skyltfönstret” - till allmänt beskådande – ungefär som Bengt Westerberg nu närmast går som seriefigur på nätet. Papperstidningarna kan inte längre hålla på med sitt åsiktsmonopol. Inte nu när Internet tar över, Papperstidningarna tillhör det förflutna - och samtliga ”våra” politiker måste bytas ut. Annars kan vi inte återskapa demokratin.

John Wilthorn: I Sverige har vi åsiktsfrihet, fast det gäller förstås att ha politiskt korrekta åsikter.

I Sverige har vi yttrandefrihet, fast det gäller förstås att endast göra politiskt korrekta yttranden.

I Sverige har vi en mur, om än en abstrakt mur. En mur av politisk korrekthet, likriktning och förljugenhet.
…fast tack och lov så har den politiska korrektheten snart spelat ut sin roll.

Den nya väljaregenerationen vet vad som pågår i vårt svenska samhälle.

De ser med egna ögon hur våra politiker – i båda blocken – företräder andra intressen än det svenska folkets. De är inte längre hänvisade till den tidigare allenarådande vänsterjournalistiken. De har på Internet numera tillgång till många olika nyhetskanaler.

Nedanstående insändare, saxad ur nätportalen POLITIK & SAMHÄLLE hade definitivt refuserats i de nu etablerade men förblödande medierna. Jag är övertygad om att kommande vals utgång kommer att avgöras på nätet.

Papperstidningarnas tid är i princip förbi.

Med en skribent - i klass med författaren Wilhelm Moberg bakom tangentbordet - är en dator långt inflytelserikare än den största av våra etablerade tidningar. Vi behöver en seriös ledare. Tryckpressarna kan förpassas till samma museum som där skrivmaskinerna hör hemma.

För journalisterna blir det omskolning som kommer att gälla.


POLITIK & SAMHÄLLE
Artikel av Nettan Tjernkvist publicerad 10 jan kl. 06.00:

Varför får jag inte rösta på SD om jag vill?
Jag är kvinna, närmare de 60 och har vad jag förstår rätt att rösta på vilket parti jag vill. Eller finns demokrati bara på papper?

Jag har läst många inlägg om SD, både här på Sourze och i andra nättidningar. Bäst att förtydliga att jag är inte sverigedemokrat, för då bojkottas jag väl av er som anser att det är okej att göra så i en demokrati. Men jag måste bara skriva följande: om jag röstade på SD så vore jag väl en väljare som alla andra här i det demokratiska landet Sverige, med den demokratiska rättigheten att rösta på det parti jag vill. Eller finns demokratin bara på papper? Jag tycker det har gått för långt med påhopp på de väljare som övervägt att rösta på SD.

Idag är det självklara valet för mig Piratpartiet, av många orsaker.
Men för att återgå till SD, eller rättare sagt deras väljare, så anklagar vi SD för att vara si eller så och glömmer helt bort att det är frågan om väljare som helt enkelt ledsnat på både Sossarna och Alliansen. Tänk om de partier som är vid maken idag kunde lägga ned lika mycket energi på oss väljare som de nu lägger ned sin energi på pajkastning och istället uträttade något vettigt. Eller varför inte ta bort rösträtt för alla som har er en egen åsikt och vill rösta på vilket parti de vill? Är det så det ska vara i en demokrati?

Hade Sossarna och Alliansen gått väljarnas ärenden i stället för sina egna så hade ALDRIG så kallade "populistiska" partier haft minsta lilla möjlighet att komma till makten. Våra politiker ser istället till att skaffa sig själva feta pensionsavtal. Det är våra skattemedel de leker Monopol med och vi har rätt att ställa krav på hur våra kära folkvalda använder dem.

Så klaga inte alla ni som stödjer dessa inkompetenta (min personliga åsikt) politiker.

Vi får de politiker vi förtjänar!

Själv kollar jag på www.politometern.se där jag kan se vilket parti som diskuterar vilka frågor mest. En bloggsajt för Sveriges samtliga politikers bloggar. Jag gör min bedömning av vilka som är engagerade i de frågor som jag värderar mest. Jag kollar även Politikerbloggen där jag kan se vilka partier som verkar mest seriösa och frågar mig om det verkligen är dessa jag ska lägga min röst på.

Idag är det självklara valet för mig Piratpartiet, de arbetar med fler frågor än bara nedladdning. De har samma värderingar som jag har i frågor om rättssäkerhet, integritet, patientsäkerhet, papperslösas rätt till sjukvård, miljö och så vidare. Och varför skrivs det så lite om vilka värderingar PP har… egentligen? Jo, helt enkelt för att media går de stora film- och skivbolagens ärenden.

Varför skriver media inte att PP vill att de artister som idag har bolag som tar en större del av sina artisters intäkter istället ska få sina intäkter själva? Idag finns tekniken!

Men, tids nog kanske även de blir försoffade. Den dagen får jag omvärdera mitt politiska ställningstagande.

Nettan Tjernkvist, Objektiv, kritisk och analyserande


NU FÅR DET BLI SLUT

2010-08-09

Detta sänt till: Tobias Billström, Migrationsminister, Fredrik Reinfeldt, Statsminister, Socialdemokraterna SAP, Folkpartiet, Sverigedemokraterna Riks, Kristdemokraterna. Moderaterna-riks, Centerpartiet, Mona Sahlin, Riksdagen, Maria Leissner,
Bengt.Westerberg@redcross.se

INTERNETGRUPPERNA Fw:


John Wilthorn: Världen har gjort upp med nazismen, men kommunismen, som ställt till med långt mer elände, nämns inte. Frågar vi en ungdom om Hitler då får vi veta om allt elände han ställt till med. Men frågar du om kommunismen får du veta att den gjort mycket gott för mänskligheten - och att Stalin var en riktig gemytlig mysgubbe.

I Sverige styrde den röda regeringen med bidragspolitik. När den borgerliga regeringen tillträdde 2006 var det arbete som gällde. Det tycker jag var riktigt, men jag ser kritiskt på att målsättningen bara gällde oss svenskar. Samtidigt har storstäderna växande problemfyllda enklaver där arbetslösheten är stor. Där lever och förökar sig folk år efter år kravlöst på bidrag.

Vi har haft ett starkt försvar, men unga politiker såg inte längre något yttre hot. Så lades regemente efter regemente ner. Det går snabbt att nerrusta men att rusta upp tar lång tid. Det har vi äldre upplevt. Först när den ryska björnen började visa tänderna insåg våra unga politiker förvånat att omgivningen nog inte var så trygg som man naivt trodde,
Vid samma tidpunkt fick vi av Reinfeldt och Borg höra att pensionärerna redan har det så bra så de skall inte ha mer – allt medan portarna fortfarande stod vidöppna för ”ångestfyllda flyktingar” från alla världens hörn. Lockades de av vårt fina klimat eller kan det bero på att Sverige är världsberömt för sin bidragsgenerositet? Att många av dem som tog sig hit berättande otroliga reseskildringar ständigt var i luven på varandra och ägnat sig åt terrorism i sina hemländer var det ingen politiker som tänkte på.

Det ansågs som kränkande att ifrågasätta ens de mest otroliga levnadsberättelserna. Man trodde att när de kom till Sverige då skulle fred och försoning råda mellan dem - fast så blev det förstås inte. Många svenskar utsätts för oprovocerat våld. Ingen tycks ha funderat över var vi har dessa personer i händelse av att vi kommer i krig, eller utsätts för sabotage?

Varningsklockor ringer allt högre från allt fler. Snabbt plockas stämplarna nazist, rasist och främlingsfientlig fram. Med dem tystats svenska folket, men mellan folk sägs helt annat än det vi informeras om i våra medier.

Personligen tycker jag att den borgerliga har gjort ett hyggligt jobb, under en problemfylld mandatperiod – långt bättre än vad jag tror att de rödgröna kunnat åstadkomma med sin bidragspolitik. Likväl menar jag att en röst på något av riksdagspartierna är en förlorad röst.

Ingen av riksdagspartierna kommer att strama åt flyktinginvandringen, eller ens ställa krav på dem som redan är här. Ingen av politikerna i riksdagspartierna kommer att hävda att här i Sverige – hit de självmant tagit sig – är det svensk kultur, svenska språket och svenska sedvänjor som gäller. Få vill inte se några vandrande enmanstält eller höra talas om medeltids religioner. Det är bara att se hur det gått i Iran och talibanstyrda områden som förvandlats ”under en natt”. Tro inte att det inte kan hända här i Sverige – vi är redan på väg.

Vi som vill ha tillbaka vårt Sverige måste inse att en röst på politiker riksdagspartierna är en förlorad röst. För att få en ändring måste vi lägga valsedeln på något av de partier som nu knackar på dörren till Riksdagen. De kan väcka de etablerade politiker som nu sover.

John Wilthorn (länk i partipolitiskt fristående INTERNETGRUPPERNA)

Söndagskrönikan på Snaphanen: Allas olika värde
” av Julia Caesar ©
”Allas lika värde” låter bra. Verkligt ädelt och solidariskt. Tanken att alla människor är likadana, lika mycket värda och har samma rättigheter omfamnas i dag lika hett av borgerliga partier som av vänsterinriktade. Det är en utopi lika vacker som de flesta andra, men likafullt – en utopi. Mot bättre vetande och i strid med all historisk erfarenhet tävlar de sju riksdagspartierna om att driva Sverige vidare på en sviktande genomrutten botten av tomma ord. Men luftpastejer har aldrig varit någon hållbar grund för samhällsbyggen. Floskler som talet om ”allas lika värde” har lett landet in i en utdragen självmordsprocess. Sveriges och befolkningens bästa offras för en uppenbar lögn som eroderar landet inifrån.”

Valaffisch 2010

3 kommentarer:

  1. Ja John Wilthorn både du och jag känner ju till
    SKITTIDNINGEN TRELLEBORGS ALLEHANDA där SVENSK-
    HATARNA Frank och Karlsson styr och ställer över vad som tillräckligt PK för att PLATSA i denna BLASKA. Jag har länge varit läsare av denna tidning men fick nog speciellt av de
    texter som Mattias Karlsson skrev och den nedsättande ton han hade om SD så jag avslutade mitt abonnemang för en tid sen och det känns mycket bra att inte vara med att finansiera dessa PÖSMUNKARS LÖNER.Jag ställer mig frågan vad kan man omskola två så stora DYNGHÖGAR till
    möjligen finns det något i Somalia eller Afghanistan de kan pyssla med för i det framtida
    SVERIGE finns det inte plats för LANDSFÖRRÄDARE.
    Hans Nilsson.

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med föregående talare. Vore ett passande öde för dessa landsförrädare att få leva resten av sina patetiska liv i något av dom 58 muslimska paradis som redan finns på jorden. Dom kommer bli behandlade som det patrask dom är av musslorna.

    SvaraRadera
  3. Visst fan är det bra att äcklen tappar läsare, men i denna jävla fasciststat får ju folk finansiera skiten oavsett. Fast visst vore det skönt att få se fåntrattarna begå självmord med sina förbannade lögner...Blodsven

    SvaraRadera