lördag 26 februari 2011

Wafa Sultan - Kvinnor under islam


Nedanstående introduktion och tal av Wafa Sultan finns på Youtube men jag har skrivit ner det så att de som tycker att det är viktigt kan dra ut det och visa vänner och bekanta hur kvinnor har det i de muslimska länderna.

Vad säger de svenska feministerna? Ingenting, eller hur?

Från : The Breakers Hotel, Palm Beach Florida 2007

Introduktion:

Wafa Sultan – kvinnor under islam

Wafa är en syrisk-amerikansk psykiater som föddes av djupt troende muslimska föräldrar. Hon var med om en livsomvälvande händelse när hon gick på läkarlinjen vid universitetet Aleppo i Syrien. Hennes skolprofessor mördades mitt i klassrummet av medlemmar ur Muslimska brödraskapet till stridsropet Allahu Akbar. Ni kan föreställa er hur traumatiskt det måste ha varit och den händelsen fick henne att förkasta sin religiösa tro.

Wafa emigrerade 1989 till USA med sin make och deras barn. Några år senare skrev hon en essä om vad som var fel med den muslimska världen och den muslimska religionen. Detta fångade al-Jazeeras uppmärksamhet och de bjöd in henne att debattera med en imam på al-Jazeera TV och detta spelades in av MEMRI (Mellanösterns Mediaforskningsinstitut) och översattes och nu har det setts av miljontals människor på Internet. Ni kan se det på Youtube.


Wafa fortsätter att tala ut om hotet från Islam för Capitol Hill till The Department of Homeland Security, Fox News, CNN, Voice of America och runt om i världen på platser för många att räkna upp.

2006 utnämndes hon till en av de 100 mest inflytelserika personerna i världen av Time Magazine och just nu arbetar hon på sin bok (”En undkommen fånge/varför Gud är ett monster”.)


Nu till Wafa Sultan och hennes föredrag om hur kvinnor har det under islam.

Jag har alltid ett behov av att skoja på min bekostnad. Att skratta åt mig själv för att dölja och förtrycka den sorg som är djupt planterad i mitt hjärta. Speciellt när det gäller att tala om kvinnor under islam.

Idag är jag fri men jag kan inte glömma min systerdotter. Hon tvingades att gifta sig med sin kusin när hon var tio år. Han var över fyrtio. Hennes äktenskap var giltigt och lagligt enligt islamisk sharia, eftersom att Muhammed, gifte sig med sin andra fru när hon var sex. Han var över femtio. Jag minns alltid min systerdotter och hur hon kom tillbaka till sin faders hus och bad honom att inte skicka tillbaka henne till hennes make. Han brukade säga:

”I Islam är det skam för en kvinna att lämna sin mans hus. Gud kommer att belöna dig om du lyder honom”.

Vid 25 års ålder begick min systerdotter självmord genom att sätta sig själv i brand. Hon brann ihjäl och efterlämnade fyra barn.

2002 så hindrade den saudiska religiösa polisen skolflickor från att fly en brinnande byggnad eftersom de inte bar den rätta islamiska klädseln. Det var ca 800 flickor i skolbyggnaden och minst femton flickor dödades enligt saudiska tidningar. Men det tror jag inte på, jag tror att antalet var betydligt högre.

På grund av detta och på grund av många, många mänskliga tragedier som jag har bevittnat under de första tre årtiondena av mitt liv, så har jag beslutat mig för att bekämpa Islam.

Jag ber er att ni lyssnar noga på mitt uttalande. Att bekämpa Islam. Inte politisk Islam, inte militant Islam, inte radikal Islam, inte wahhabi Islam utan Islam i sig självt. Jag är helt övertygad om att västvärlden har uppfunnit dessa termer i syfte att vara politiskt korrekta.

Under min uppväxt i Syrien så hörde jag aldrig talas om något annat än Islam. Islam har aldrig missförståtts. ISLAM ÄR PROBLEMET MEN INGEN SÄGER SANNINGEN. Ingen tar en ordentlig titt på roten till terrorismen som är hjärntvättsmaskinen som kallas Islam. Islam är inte upp till mig eller till någon muslimsk man eller kvinna. Islam är exakt vad profeten Muhammed gjorde och sade. För att förstå Islam så måste ni läsa biografin om Muhammed. Det är mycket traumatiserande. Det är mycket chockerande. Han gifte sig med sin andra fru när hon var sex år gammal. Han var över femtio.

Jag kom precis tillbaka från Frankrike. Jag debatterade med en muslimsk pakistansk kvinna. Hon var minister för kvinnor i Pakistan.När jag berättade detta faktum för publiken vände hon sig till mig och hon sa:

”Detta är en stor lögn. Hon var nio inte sex”. Det låter som när en polis stoppar dig eftersom du kör över 160 km/h och du vänder dig till honom och säger:

”Det är en stor lögn. Jag körde 145 km/h, inte 160 km/h”. Hon var nio år, inte sex! Han gifte sig med sin andra fru, hon var hans svärdotter. Hans son var adopterad och på den tiden var det inte acceptabelt enligt den förislamiska arabiska kulturen. Så han vände sig till sina anhängare och sa:

”Jag fick veta av Gud att adoption är förbjudet”. Och adoption tro det eller ej, blev förbjudet i den islamiska kulturen bara för att rättfärdiga hans äktenskap med sin svärdotter.

Hans tredje hustru var Safia. Hon var en judisk kvinna. Det är väl dokumenterat och utförligt beskrivet i våra skolböcker att han attackerade hennes stam. Han dödade hennes far, hennes bror och hennes make samma dag som han låg med henne. Det är vad jag kallar Islam. Ni behöver veta, ni måste förstå att ISLAM ÄR PROBLEMET.

Jag är så trött på människor här i väst som ber mig att linda in mitt budskap. Jag är så trött på människor som frågar mig: ”Försöker du förändra 1,3 miljarder människor?” Ja, jag försöker. Ja, det gör jag. Det är inte en fråga om ifall ”jag försöker”, Jag kommer att förändra dem. Jag vill att ni ska veta att det allra första värdet jag lärde mig när jag kom till detta underbara land är att man faktiskt kan göra det omöjliga om man tror på sig själv. Jag tror inte bara på mig själv. Jag tror på alla miljontals muslimska kvinnor som Noni Darwish och Ayaan Ali och vi arbetar hand i hand för att förändra 1,3 miljarder muslimer. De måste inse att de bara har två val, att förändras eller krossas.

Jag ber er, låt inte ert civiliserade sätt att tänka hindra er att försvara detta underbara land. Jag ber er att försvara era värderingar, försvara era friheter.

Försvara himlen du lever i. Ta inte något för givet. Jag gör det inte. Jag njuter av varenda ögonblick av mitt amerikanska liv. Bara att ensam gå ner för gatan utan att anklagas för att vara en hora är en välsignelse för mig. Bara att småprata med min manlige granne utan att anklagas för äktenskapsbrott är en välsignelse för mig. Att ensam ta en kopp kaffe på Starbucks är en välsignelse. Jag ber er, ta inget för givet och jag ber er att försvara detta vackra land. Min dröm är att se mitt land Syrien lika fritt som Amerika, inte tvärtom.

När jag var i Syrien grät jag mycket. Nu när jag är fri så gråter jag fortfarande och mycket värre för de kvinnor som jag lämnat bakom mig. Min dröm om en dag då de alla är fria borde vara drömmen för hela mänskligheten.

Tack så mycket för uppmärksamheten.

***

Från Atlas Shrugs:
”Onsdag 23 februari 2011
Fruktansvärt hedersmord i Tyskland, 21-årig blivande mor mördades med "100 knivhugg”

En 21-årig gravid flicka mördades av sin muslimske ex-pojkvän (18 år gammal, far till barnet) med mer än 100 knivhugg. Barnet dog, naturligtvis, också. Lägg märke till hur de skyddar vildens ansikte. Sjukt.”


Läs också om steningen av Soraya. Stening är ett v anligt straff i de muslimska länderna.


dn dn dn dn dn dn svd svd svd svd svt svt gp gp gp hd

1 kommentar:

  1. Här är en kvinna som även den mest inbitne muhammedankramare borde kunna känna att det hon säger kan vara rätt och riktigt. Men helt säker kan man inte vara för Svenska muhammedanälskare
    har 7Klövern(nn)s företrädare som sina mentorer och riktighetsprofeter så allt som dessa löss säger borde vara anser dom utom all rimlig tvivel som det står i lagboken. Men för oss andra som är muhammedanhatare av stora mått kommer denna kvinnas berättelse som ett kvitto på att vi är helt RÄTT ute det blir som en typ av belöning som manna från ovan. Vi kan konstatera att vi inte längre behöver konstra till våra inlägg med 7Klöver(nn) ord som de med förkärlek använder för att höja detta pack till himmelska höjder tex ord som moderata muslimer eller att muslimer i gemen är kärleksfulla detta är ju rent skitsnack som allt annat som kommer från denna sekt 7Klövern(nn). Vi SKALL bekämpa ISLAM och allt som rör islam och allt som islam står för allt är fientligt för oss som är och förblir Sverigeälskare och Svenskar. Bilderna här ovan talar sitt tydliga språk dessa kan inte misstolkas på något vis om man inte är blind och är analfabet. Tack för din översättning så även jag som inte är så bra på det engelska språket även kunde ta del av denna läsvärda text. PURSVENSKEN.

    SvaraRadera