torsdag 21 april 2011

Nyheter från Lampedusa - flickor kastades i havet


För att förhindra att båtarna överbelastades från Tunisien och Libyen på väg mot Lampedusa från kantring, har unga män ombord kastat kvinnorna överbord, av vilka de flesta tydligen drunknat.

Alla, enbart unga män, ganska dåliga och inte särskilt pratsamma, berättar samma historia. Som Tarek, 20, som lämnade Kairouan för tjugo dagar sedan. "Vi var packade 150 i en båt avsedd för 60, säger pojken. "Under resan till Lampedusa, kastades tolv flickor i havet. "

Sedan förflyttades jag till Sicilien och då flydde jag och tog tåget .Men nu har jag inga pengar, så ikväll ska jag till stranden. "De flesta vill åka till Frankrike, Belgien, Nederländerna och Skandinavien, bekräftar Gaetano Scullino.
Le Figaro via Nu vet vi varför vi inte ser kvinnor bland de tusentals tunisiska illegala översvämningar den italienska ön Lampedusa.




Inför påsken 2011 – en liten påminnelse om det västerländska kulturarvet.

Sixtinska kapellet

Den mest kände av de som utförde olika arbeten på Sixtinska kapellet är Michelangelo, som målade taket (1508-1512)med scener ur skapelsehistorien samt altarväggen med en imposant fresk, som framställer Yttersta domen (1534-1541).

Michelangelo
Född 6 mars 1475 och död 18 februari 1564

3 kommentarer:

  1. Flickor kastas över bord ja de flesta mänskliga varelser är i deras ögon förmodligen betydligt mindre värda än en säck PANNTAFFLOR.Det är sådana jävla kräk som 7Klövern(nn) asar hit som VI Svenskar sen SKALL försörja med våra arbeten och allas våra inbetalda skattepengar. Sen kräver Landsförrädarna och MedlöparMedia av oss att VI skall vara GLADA och TACKSAMMA för att VI SVENSKARNA blir BERIKADE både EKONOMISKT och
    KULTURELLT av dessa jävla SLÖDDER till detta säger jag bara ett stort jävla NEJ TACK NI kan kyssa mig i rö... ett ställe där jag är som högst när jag plockar potatis om NI ändå inte förstår vad jag menar så är det i RÖVEN. PURSVENSKEN.

    SvaraRadera
  2. Dessa slödder ska ha en fristad i fängelset för mord, för det får alla som kommer från civiliserade kulturer när de har dödat kvinnor och barn.

    Samma lagar ska naturligtvis också gälla inavlen från Mellanöstern och Afrika.

    SvaraRadera
  3. Dessa mördare skall skickas tillbaka till sina hemländer - genast.
    Det kostar att hålla dem i fängelse och våra skattepengar skall inte användas til att ge dem mat och dryck i våra fängelser.
    Synd faktiskt att vi inte har dödsstraff för dem.
    Elisabeth

    SvaraRadera