tisdag 18 september 2012

Slott för de nyanlända och koja för svenskarna!!



Kanske är det nu dags för svenska folket att se om sitt eget hus istället för att engagera sig i andra folkslag, inget nämnt men inget glömt. Kanske går det för oss som med judarna eller armenierna! Vi har folkvalda politiker som hatar sitt eget folk. 

Framtiden blir kanske en koja i bästa fall!

 
Läs Julia Caesar på Snaphanen.  Egen härd är inte din

” Socialdemokraterna föreslår att samtliga kommuner i Stockholmsregionen sätter sig ned och begär av allmännyttiga bolag och andra fastighetsägare att inventera alla bostäder som tillfälligt kan erbjudas de som söker asyl. Alla kan inte göra lika mycket, men ingen enda kommun får vända ryggen till att ta sin del av ansvaret. Vänd upp och ned på alla bostadsföretag och leta rätt på rivningskontrakt, ombyggnadskontrakt och andra tillfälligt tömda lägenheter. Fler kommuner måste ställa upp med krisrådgivning, och i samarbete med landstinget bör arbetet för traumabehandling och rådgivning stärkas.”SvD

Kostnad för 200 flyktingar till Glava är 1.900 kronor per dygn och person  = 380.000 kronor per dygn.

200 flyktingar skall nu komma till Glava som ligger i Arvika kommun. Det är en liten by med 200 boende men skall lika många flyktingar komma till Glava gästgård. Kostnaderna är 1.900 kronor per dygn och person. 

En mycket bra affär för ägarna, det blir 11 miljoner i veckan året runt.

I en gemensam  rapport från Migrationsverket, Arbetsförmedlingen, Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) och Länsstyrelser kommer Migrationsverkets boenden att bli överfulla om inte kommunerna fördubblar sitt mottagande av invandrare.


De små stegens tyranni mot det svenska folket

Citat:
Lantbrevbäring dras in i Ångermanland
Posten drar in lantbrevbäringen i Sollefteåtrakten. Den 15 oktober är det sista brevet skickat till den ångermanländska byn Lövåsen. Det måste finnas minst två hushåll per kilometer för att lantbrevbäraren ska göra en omväg från huvudrutten. De drabbade hushållen i Lövåsen får framöver göra en omväg till en postbox i Edsele som ligger två mil bort.
Det blir faktiskt en förbättring av servicen eftersom de får post fem dagar i veckan, tidigare fick de bara tre,” säger Björn Olsson, regionchef på Posten. Anna Nilsson Slut på citat.
Land Lantbruk nr 38 14 september

Gissa vem som bor i Ångermanland.

Rubriker:


Lyssna på Gunnar Turesson då han sjunger Den tänkande lantbrevbäraren av Hjalmar Gullberg. Sådan musik kommer inte att få spelas då Sverige inom högst 50 år blir islamiskt.


Jag är en lantbrevbärare,
jag går i snö och is.
Och intet är mig kärare
än gå på detta vis. 

Om världen än blir vrångare,
för yrket jag ej skäms.
Min äldste föregångare
Merkurius benämns. 


Mitt kall hör till de ringare.
Ej vingar har min häl.
Dock är jag överbringare
av bud från själ till själ.



      II
Av lyckan borde mänskorna få lika!
Det skar mig in i märgen så jag frös,
när jag bar pengar till de redan rika
      och kravbrev till en medellös.

Jag ville gå med väskan över mossen
till torpets mö som kärlekspostiljon.
Men till sin flicka skrev kanhända gossen
      ett avskedsbrev i hjärtlös ton. 

Den ville jag ge guld och diamanter,
som skördat stenar där han gått med plog.
Men ofta bar jag brev med svarta kanter
      till en som redan sörjde nog. 

En hungrig mätta och en törstig läska -
så borde väl min uppgift ha sett ut?
Jag går omkring med Ödet i min väska:
      men i förseglat konvolut. 

O Mästare, vars bud jag går kanhända,
varför är mångas liv så rått och kallt?
Låt mig få gripa in en gång, en enda,
      och till det bästa ordna allt!



Dags att ta del av och ladda ner Planerna för Sveriges undergång. 

4 kommentarer:

  1. Svenskarna har varit utsatta för de små stegens tyrannisen sen slutet av 60 talet så detta är en del av förklaringen att det ser ut som det gör i detta land. Man kunde i sin enfald tro att när väl datorerna kom skulle Svensken söka saklig information men FAN vad jag bedrog mej. Tittar man på FB så får man reda på vad folk har haft till middag eller om man varit ute och ätit så hög är nivån på vad många Svenskar anser vara viktigt. Svensken är snart som den kokta grodan och det är nog lika gott åt dem för mer korkade, blåögda, naiva och flummiga varelser får man leta LÄNGE efter.

    SvaraRadera
  2. Det är minst sagt i elfte timmen att Svensken ser om sitt hus på alla möjliga och omöjliga sätt för det kan i praktiken mycket väl bli så att Regeringen i det tysta ger banker order om att börja säga upp bostadslån för att komma åt bostäder till sin planerade massinvandring av berikande analfabeter. De Svenskar som trots all information som finns bla här på denna blogg och över allt på nätet inte har ryggen fri och skaffat sig reträttvägar om det skulle krisa rejält (vilket jag anser bara är en tidsfråga för varningsklockorna klämtar på många områden) anser jag får helt enkelt skylla sig själva. Jag personligen kommer enbart att stå till förfogande OM Svenska Folket Revolterar mot Lands och Folkförrädarna inom politikerskrået och deras medlöpare Sveriges samlade Mediakår inom PKsfären.

    SvaraRadera
  3. Vi har folkvalda politiker som hatar sitt eget folk,hur är det möjligt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I detta HELGALNA och FÖRVRIDNA LAND är ta mej fan ALLT möjligt.

      Radera