onsdag 16 januari 2013

Är Folk och Försvar ett dåligt skämt?



” En orgie i SD-hat på Folk och försvar
..Så bakom ryggen fick jag då lyssna på en del av söndagens föreläsningar med personligheter som Lisa Bjurwald, Daniel Poohl , Cecilia Malmström och Anders Lindberg. Jag blev efter en stund chockad av vad jag fick höra! Jag hade i min enfald föreställningen att Folk och Försvars konferens skulle handla om Sveriges försvar och säkerhet. Jag antog att man diskuterade militär kapacitet och vägde det mot noga viktade hotbilder, där experter fick lufta sin noga prövade analyser.

(…)
Nu fick jag alltså under måndagens eftermiddag höra hur det stora hotet mot Sverige i stället var mer eller mindre ohyfsade personer som trakasserade skribenter på olika tidskrifter. Speciellt allvarligt är det tydligen när journalister blir trakasserade. Glöm Rysslands upprustning, terrororganisationer och al-Qaida. Det stora hotet mot allas vår säkerhet är Nisse i Hökarängen som far ut i otidigheter mot Mazetti. Jag läste för övrigt 250 av de 600 kommentarerna till Mazettis artikel, och de allra flesta höll en betydligt mer vuxen ton än Mazetti själv.

Folk och Försvar framstår detta år som en ren anti-SD rörelse. En sådan rörelse som Lukasjenko håller sig med i Vitryssland för att trycka ned oppositionen. Min personliga uppfattning, är att Folk och Försvar är ett skämt i försvars- och säkerhetspolitiska frågor. Om Nisse i Hökarängen utmålas som det stora hotet mot vår nation av en organisation, då har all trovärdighet förbrukats. Till slut är det väl bäst att återigen påpeka att detta är min personliga uppfattning och inget SD eller någon annan står för. Läs hela artikeln och kommentarerna. Här är några:

”Vad är folk och försvar för något egentligen? Hur motiverar dom att dom finns till överhuvudtaget?
 Citat av experten Lisa Bjurwald:
"sannfinländarna i Grekland."
Robsten! Jag hörde henne också säga så och det var i hennes anförande på Folk och Försvar. Jag hajade till men det gjorde ingen annan i åhörarskaran så jag tänkte i mitt stilla sinne: "Är hon helt galen, den kvinnan" Och hon vill bli tagen på allvar!" Läs


Expo, den vänsterextremistiska skattefinansierade rörelsen har fått 16 miljoner av Stieg Larssons efterlämnade anhöriga och de är glada för det stödet. Man kan knappast påstå att Expo är en ”demokratisk tidskrift” Här ifrågasätts Expo av en insändare.
Och man ska ha klart för sig att Expo är en organisation som har väldigt mycket makt i Sverige, inte minst genom sina goda kontakter inom etablerade medier samt det politiska etablissemanget.

Men Expo bidrar lika lite till demokratin i Sverige som Stasi gjorde i Östtyskland. Jo visst, man skulle kunna invända att även Stasi säkert avslöjade en och annan skinnskalle eller fotbollshuligan, men nu var det inte kampen mot skinheads eller gatuvåld som var Stasis viktigaste uppgift.” Läs

Expo – en kulturtidskrift? Expo är en tidskrift i kulturmarxistiskanda. Läs

”Statens kulturråd, lett av Kerstin Brunnberg, har beviljat tidningen Expo 400 000 kronor i kulturstöd. I Expos styrelse sitter – Kerstin Brunnberg. - Jag förstår att det ser ut som en jävssituation, jag ska fundera väldigt noga över detta, säger Brunnberg.

Enligt henne har hon inget inflytande över hur rådets pengar fördelas, en referensgrupp förbereder ärendena och föredrar dem för generaldirektören.” 
 ” Vrede på Expo”

På tisdagen publicerade sajten Fria tider en nyhet med rubriken ‘vänsterextremister fick 400 000 av staten’. Enligt samma gamla trötta mönster utmålades Expo som en farlig vänsterextrem organisation. Dessutom påpekades det att Kerstin Brunnberg sitter i både Kulturrådets och Expos styrelse”, konstaterar en irriterad chefredaktör DanielPoohl på Expos blogg.”


Liza Bjurwald är en av svenska folkets fiender och hon är mycket missnöjd över vad hon kallar ”bloggsörjan”.
Anders Lindberg tre i en omröstning på exponerat vilka som är Sveriges vidrigaste journalister. Han tycker dessutom att invandringsfrågan är en pseudodebatt.
MISSNÖJD: Daniel Poohl, VD och chefredaktör på Expo, är upprörd över att etablerade medier gick vidare med Fria Tiders avslöjande om Kerstin Brunnberg. (Pressbild: Expo)
  Cecilia Malmström, folkpartist. I artikeln”Låt inte krisen hota idealen”  berättar hon om sin ”idealism”….  Läs hela denna artikel. 
Malmströms sanslösa lön – får 40 miljoner på fem år.
 Jag bryr mig inte så mycket om pengar
 Expo-finansiärer får kvarskatt
 Dispatch International: Nepotismen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar