lördag 16 mars 2013

Möt Bengt Westerberg i Lund - Främlingsfienden inom oss



Torsdagen den 21 mars, kl. 17.00
Från en bloggläsare: Vid en återblick i Svensk Historia kan jag inte finna någon som skadat vårt land mer än Olof Palme och Bengt Westerberg.


From: sandorherold@hotmail.com
To: info@avpixlat.info
Subject: Bengt Westerberg
Date: Fri, 15 Mar 2013 14:57:42 +0100
Malmö 15-3-2013

Vill härmed rikta uppmärksamheten på att Lunds kommunfullmäktige torsdagen den 21 mars kommer att ha Bengt Westerberg som talare innan det egentliga fullmäktigesammanträdet.
Sammanträdet öppnas tydligen kl. 17.00 med att Bengt Westerberg, som är regeringens utredare om främlingsfientlighet, skall tala om "Främlingsfienden inom oss".
Arrangemanget är ett led i att Lunds kommun uppmärksammar FN-dagen mot rasism och diskriminering som just infaller den 21 mars.
Eftersom fullmäktigesammanträdena är öppna för allmänheten så tycker jag att så många som möjligt går dit och lyssnar på vad mannen i fråga har att säga i ämnet.

En fråga som skulle kunna ställas till talaren är när han tänker föreläsa om "Folkförrädaren inom mig" .
 
Ett ämne som talaren i fråga säkerligen är väl insatt i. Särskilt när man betänker hur väl han har lyckats att lära upp en av sina adepter i ämnet, nämligen Erik Ullenhag.

Man kan på god grund också misstänka att läromästaren har fått uppdraget som regeringens utredare av sin lärjunge.
Nu är väl chansen att man under mötet skulle kunna få ställa frågor till talaren lika med noll, särskilt när man kan läsa om detta i Avpixlat, men det finns inga hinder att försöka nå fram med frågorna till vederbörande efter mötet.
 
En fråga som vore intressant att ställa är om man är främlingsfientlig när man tycker att det är rätt att polisen försöker finna och avvisa s.k papperslösa som vistas illegalt i landet?
 
Så alla ni "främlingsfientliga", lägg datumet och klockslaget på minnet och möt upp och lyssna till vad den kunnige och politiskt korrekte Bengt Westerberg har att säga.

Sandor Herold, Malmö 

Här kommer en del om Bengt Westerberg för att friska upp minnet.









Bengt Westerberg - demokraten framför alla andra. Här lämnar han TV-soffan då Ian och Wachmeister sitter där. 


4 kommentarer:

  1. Kommer inte att lägga klockslag och datum på minnet, då jag aldrig skulle kunna vistas i samma lokal som Wet Bästerberg utan att gå bärsärkagång....Blodsven

    SvaraRadera
  2. Du gör det lätt för dig,som så många andra.Hur vore det om du i stället pallrade dig ner och visade din avsky för Bengan?
    Det är precis därför det ser ut som det gör i Sverige för att alltför många bara sitter framför datorn och anonymt framför sina åsikter.Lyft på arschlet i stället någon gång visa ditt "mod",Blodsven!

    SvaraRadera
  3. För det första är jag på jobb minst 60 mil därifrån den dagen, för det andra förutsätter jag att du närvarar och visar ditt "mod" för oss övriga. Mvh Blodsven

    SvaraRadera
  4. Att du befinner dig 60 mil från Lund skrev du inget om tidigare.
    Om nu avståndet omöjliggör det för dig att vara på plats,vilket jag helt förstår,så kunde du ju åtminstånde avstå från din första helt meningslösa kommentar i sammanhanget.Jag skall vara på plats och visa mitt"mod" på något sätt och jag hoppas att jag inte blir ensam.
    S.Herold

    SvaraRadera