söndag 10 mars 2013

Schyman överklassfeministen, REVA-projektet och krisen i Europa krisen i Europa



Feminismens förrädare – Gudrun Schyman
  SVT debatten den 7 mars kunde man igen höra Gudrun Schyman säga att det inte finns något kulturellt-religiöst våld mot kvinnor, endast "global patriarkalt våld". Hon har tidigare kallat det rasistiskt att ens tala om hedersvåld Idén om hedersvåld är rasistisk. 2009/03/27 Jag antar att hennes vägran är psykologisk, hon vill inte vara medansvarig för den stora mängden av våld mot kvinnor hon har bidragit till att installera i Sverige, men det är hon. Minst en gång i månaden, dödas en kvinna, men offren kan inte förvänta sig någon sympati från pseudo-och överklassefeministen Schyman. Värre förrädare av feminism är svårt att föreställa sig. Svensk feminism är i allmänhet en ond parodi, men Gudrun Schyman är dess karikerade ”överhuvud”…. Wilders PVV & Problem rapport om våld mot kvinnor i islam.” Från Snaphanen

As a result of mass immigration during the past decades, Islamic anti-female behavior has spread in Western societies. The report criticizes the attitude of Western intellectuals and politicians who turn a blind to this phenomenon out of political-correctness.The report also devotes particular attention to the situation of Islamic women in the Netherlands – a country which has almost 17 million inhabitants, of which almost 1 million Muslims.In the Netherlands:

There are almost 500 honour crimes each year, with on average one honour killing each month; honour crimes are committed almost exclusively in an Islamic context;
In Amsterdam alone, between 200 to 300 Islamic women have been imprisoned in their homes by male relatives;
Some 30,000 women in the country have suffered female genital mutilation. Every year, about 50 girls are mutilated in this way in the Netherlands;
In September 2010, of all women in women’s shelters, 26% were of Turkish origin, 24% of Moroccan origin, 27% of Iraqi origin, and 23% of various mostly non-Western) countries.” 

Så här skriver Bahareh Andersson om Feminismens framtid:
Adjö Gudrun – jag söker inte mera hennes solidaritet och föortsfeministerna får leva utan din solidaritet.

Läs:






Ang. REVA
Malmö 9-3-2013/Sandor Herold

DE PAPPERSLÖSA KONTRA DE MEDVETSLÖSA

Lördagen den 9-3 arrangerade något som kallar sig Aktion mot deportation här i Malmö en demonstration mot det s.k REVA-projektet och för de papperslösas rättigheter att få stanna i landet trots avvisningsbesked.
Eftersom denna demonstration tydligen arrangerade utan tillstånd så ansåg jag att det även är fritt fram för andra med helt andra åsikter i frågan att också få befinna sig på Möllevångstorget och föra fram dessa. Därför så tillverkade jag ett plakat på ca 70 gånger 70 cm med texten "Papperslösa lämna landet".
Med detta plakat begav jag mig ner till demonstrationen i god tid. Väl på plats var då ca 100-150 personer samlade runt arbetarmonumentet som finns där. Detta antal fylldes snabbt på och vid tretiden var där säkert upp emot 500 -600 personer eller mer.
Ungefär 10 minuter i tre så fick jag syn på två s.k dialogpoliser, en kvinnlig och en manlig, som jag gick fram till och visade mitt då ihopvikta plakat som jag vecklade upp och visade texten och frågade om de tyckte att det var i sin ordning att jag stod med detta lugnt och utan några som helst andra eventuellt provocerande åtbörder eller rop. Det var helt okey enligt de eftersom det är fritt för alla att visa sina åsikter.
Efter detta besked gick jag till lämplig plats och vecklade upp plakatet och höll det framför mig. Det tog inte många sekunder innan detta uppmärksammades av folk runt om mig och strax var jag omringad av ca 10-12 personer som jag bedömde var runt 20 års -åldern och säkerligen var en salig blandning av afaister, miljö- samt vänsterfolk.
Frågor och uppmaningar om vad jag hade där att göra och att jag skulle dra åt helvete haglade över mig. Tillmälen att jag var en j-a rasist samt att jag bara var där för att provocera, j-a gubbjävel hur vågar du stå här med ett sådant budskap på denna demonstration mm mm.
Jag försökte på ett lugnt och sansat sätt förklara att jag hade precis samma rätt som de att vara där och framföra mitt budskap samt att jag tyckte att REVA-projektet var helt rätt. Till sist så anade jag att smockan hängde löst från deras håll och ställde då frågan vad de tänkte göra om jag vägrade att gå därifrån. På detta fick jag den reaktionen att flera ställde sig väldigt tätt inpå mig för att dölja mitt budskap och rätt som det var så slet någon plakatet ur händerna på mig och försvann.
Utan plakat fann jag det ganska meningslöst att vara kvar varför jag sakta började gå därifrån med ca 5-6 av de som följde mig för att garantera att jag lämnade platsen samtidigt som de tydligen gillade mitt utseende eftersom mobilkamerorna gick varma i händerna på de. Jag förmodar att mitt ansikte idag kan beundras på en hel del av deras hemsidor.
Under promenaden bort så försökte jag förklara att dessa s.k papperslösa har fått sina fall utredda säkerligen ett antal gånger och att man funnit att det inte föreligger asylskäl och att det är därför de skall avvisas och att de vägrar att följa svenska lagar och förordningar. Troligen hade man haft större framgång om man försökte att hålla ett bibelmöte i helvetet.
Jag hade ju givetvis inte förväntat mig att mitt budskap skulle mötas av några större ovationer eller t.ex vågen och man är kanske lite enfaldig när man helt ensam ger sig in på sådant här. Det är väl snarare så att jag får vara tacksam att jag inte hamnade på akuten. Jag skall erkänna att det låg nära till hands att jag tänkte strunta i allt och bara gå därifrån men då hade jag haft vissa besvär med att se mig själv i spegeln efteråt.
Dessa personer blir tydligen mycket uppretade och vansinniga när någon på deras demonstrationer vågar visa upp en annan mening även om det går helt fredligt till väga. Jag tänker på hur de själva beter sig på t.ex Sverigedemokraternas möten när de visslar i visselpipor, kastar gatsten, flaskor, skjuter raketer och vandaliserar polisbilar och skyltfönster. Har med egna ögon här i Malmö sett hur man inte ens drar sig för att kasta tunga gatstenar på polishästar.
Dessa individer har inte ett uns över för demokratiska rättigheterna! Den,  vem det nu var, som slet mitt plakat ur händerna på mig slet inte bara det från mig. Han slet faktiskt mina demokratiska rättigheter ur mina händer bildligt talat.
Överskriften till denna text lyder "De papperslösa kontra de medvetslösa".
Med detta menar jag att de papperslösas antal stiger för varje dag. Och det gör tyvärr även de medvetslösas. De medvetslösa är i detta fallet det svenska folket, eller i varje fall den del som inte reagerar på vad som sker i landet.
I skrivande stund är klockan 20.30 och finalen i Melodifestivalen på TV pågår för fullt och ses säkerligen av miljoner svenskar. Jag bara tänker den tanken att hur det vore om intresset för det egna landets framtid hade engagerat det svenska folket en bråkdel av det som intresset för Melodifestivalen engagerar de. Hur annorlunda hade det inte situationen för Sverige då varit?
Tyvärr slår mig tanken också att jag förmodligen är en idiot som i stället för att sitta med en kall öl framför TV-apparaten jag också nu sitter och skriver dessa rader. Jag missunnar ingen att sitta och titta på Melodifestivalen ,tvärtom. Mitt intresse för dylika evenemang är lika med noll. Jag vet inte ens hur många melodier som är med och tävlar. Dock vet jag att om det inte händer ett under med de "medvetslösa" så sjunger hela detta j-a land på den sista versen.
Nu skall jag faktiskt själv unna mig en TV-stund. Jag skall se på "Pensionärsjävlar". Jag är ju numera själv en sådan. Det fick jag höra tidigare idag.
Och tack vare det så är jag idag en stolt pensionärjsävel!

Sandor Herold, Malmö
*****
Den europeiska krisen - Stratfor instämmer med Liberty Bullhorn
Den europeiska krisen uppmärksammas mer och mer. För två dagar sedan skrev George Friedman, grundare av det globala undersökningsföretaget Stratfor, en intressant artikel om den känsliga situationen i Europa:

Den globala finanskrisen 2008 har långsamt lett till en global arbetslöshetskris. Denna arbetslöshetskris kommer, ganska snabbt, ge efter för en politisk kris. Krisen innefattar alla de tre stora pelarna i det globala systemet - Europa, Kina och USA. Läs mer

Läs:



1 kommentar:

  1. Sandor Herold du är en mycket modig man - önskar det fanns fler av samma manliga kvalitet som du men du är ju ungrare och ni har distanserat de fega svenska männen.

    All heder åt dig och ditt mod!!!!

    Elisabeth

    SvaraRadera