torsdag 7 mars 2013

Städer i Kina helt tomma, svenska politiker bör ta emot ensamkomande flyktingbarn



  "Sverige är redan multietniskt, mångkulturellt. Här finns alla världsreligioner företrädda. Det skapar i grunden - tycker jag - ett spännande samhälle, ett samhälle där vi lär oss tolerans inför olikheter, vilket jag tror är grunden för att förstå essensen vad som är mänskliga fri- och rättigheter.” (Fredrik Reinfeldt i frågestund i riksdagen 14/2 2011.)"


 Massor med plats för ensamkommande Flyktingbarn i Kina

Städer med nya lägenheter står tomma - invandringen till dessa”hälsofrämjande” förorter har inte blivit vad som förväntades.
(…)
Precis som vi i vår bubbla så tror de bara inte att de goda tiderna någonsin kommer att sluta. "Läs hela artikeln




Malmö 7 mars
Tydligen så hittar inte Malmö stad någon som vill hjälpa de ensamkommande flyktingbarnen som har sökt sig till staden.
Nu skall man med hjälp av pengar få Malmöborna att ställa upp och detta skulle betalas med ca 1700 kr i månaden.
Jag tror att om våra politiska företrädare,som ju alltid framhåller att vi måste vara solidariska och ta vårt ansvar samt att alla människor har lika värde själva för en gångs skull kunde föregå med gott exempel och ställa upp som en förordnad vårdnadshavare så skulle säkerligen fler Malmöbor anmäla sig.
I min enfald så trodde jag att dessa politiker redan hade ställt upp och visat att deras prat om ovanstående inte bara är tomma ord utan också hade ett relevant innehåll.
Men tydligen inte!
Men det är inte försent ännu, så Illmar Reepalu, Anja Sonesson, Lari Pitka -Kangas, Ewa Bertz, Andreas Schönström, Katrin Stjernfeldt-Jamme och alla uppe i stadshuset visa nu att ni menar allvar och ställ upp som förordnad vårdnadshavare.Och detta givetvis utan att ni tar dom utlovade pengarna i anspråk.
Särskilt Illmar som tänker avgå till sommaren och sagt att han vill ha mer tid till barnbarnen kunde väl ta sig an ett ensamkommande flyktingbarn.
From: Lari Pitkä-Kangas, Kommunalråd (MP) Malmö, +46(0)734264481
CC: debatt.malmo@sydsvenskan.se
Subject: Re: ensamkommande flyktingbarn
Date: Thu, 7 Mar 2013 07:43:17 +0000
*                       Hej,
Mycket bra ide, jag ska genast anmäla mitt intresse. Jag visste inte att det fanns en sådan brist, men jag hoppas givetvis att många Malmöbor uppmärksammar behovet, och givetvis hoppas jag också att vi får moderna system för en bättre anpassning till hur det faktiskt ser ut. Godemanssystemet borde ses över och professionaliseras i större utsträckning så att man kan garantera en ännu högre kvalitet i det viktiga arbete som det utgör. Redan idag är det många som gör ett stort arbete för våra barn och unga som kommer till Sverige och söker asyl, och jag hoppas att artikeln som belyser behovet av vårdnadshavare leder till frågan uppmärksammas på ett positivt sätt./ Lari Pitkä-Kangas
*                       From: sandorherold@hotmail.com
Subject: RE: ensamkommande flyktingbarn
Date: Thu, 7 Mar 2013 09:04:25 +0100
                               
Bravo Lari!
Du är ta mig f-n unik som politiker!
Jag tycker du borde göra en aktion uppe i statshuset angående detta och förmå fler politiker att göra som du. Jag utgår givetvis att du menar detta som du skriver
Har tagit mig friheten att skicka ditt mail till reportern som skrev artikeln i sydsvenskan.
Hoppas du hör av dig om hur det går med att ragga fler politiker./Sandor Herold

 Här har du chansen att skriva ett uppföljande reportage angående s.k ensamkommande barn.
Om det stämmer som Lari P K skriver så är det som sagt unikt och det vore ett ypperligt tillfälle att tvinga fler politiker att stå för sina åsikter och bevisa att det inte bara är snack./
Hälsningar S Herold

Om behovet av inspiration: Sabatina James i Köpenhamn.
Varför min mamma vill se mig död
När Sabatina James vägrade ett arrangerat äktenskap, utlöste hon ett våldsamt krig inom sin familj och ett hot mot hennes liv. Berättat för Abigail Pesta.

När jag var 18, hotade mina föräldrar att döda mig. Och de menade det. Om de hade drivit det på sitt sätt sin väg, skulle jag förmodligen varit död idag. Läs mer

Här kan du läsa ISM:s artiklar till Ann Heberlein

Människorna som söker skydd 1, 2 och 3

Svenskfientliga politiker och politiska prioriteringar. Ta del av hur denna ”förtjusande” dam svarar Kenneth Sandberg på ett brev hon fått
 ” För helvete Kenneth

Är så trött på dina spyor och ert trams om svenskfientlighet.
Den här mailadressen är kopplad till mitt arbete som lektor på Lunds universitet och används främst för korrespondens med mina studenter och kollegor. Jag är ingen allmän klagomur och jag vill för guds skull inte på något sätt förknippas med dig och dina förvridna åsikter. Nu blockerar jag din adress och ber om att du ska tillfriskna från din paranoia.
Med vänliga hälsningar och hopp om en fridfull jul/Ann Heberlein

2 kommentarer:

  1. Ann Heberlain trivs säkert jävligt bra i detta galna land för hon är ju helgalen själv. Hon har försökt ta livet av sig ett antal gånger det är synd att hon inte lyckats så hade vi varit av med i varje fall en som kostar oss skattebetalare stora pengar varje gång hon sitter på hispan.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregången skrivare om Ann Heberlain.

    Vi får hoppas hon lyckas nästa gång. Skam den som ger sig!!
    Heima

    SvaraRadera