onsdag 19 juni 2013

Sverige - Landet Annorlunda



Ur ledarartikeln Landet Annorlunda:

"I vår omvärld har Sverige från och till kommit att uppfattas som Landet Annorlunda. 

Landet som sticker ut och sticker av. Landet som från tidigt 1950-tal kom att gälla som den fria kärlekens och promiskuitetens Förlovade Land. I dag de Öppna Gränsernas Land där statsledningen frånkänner sig samhörighet med det egna landets kulturella förflutna.”

DSM:s nisch är:
Att säga det som sällan sägs
men som borde sägas...behöver sägas.
ERBJUDANDE
Bli provprenumerant!

Betala 50 kronor och Du får Nya Numret + de två följande
Sätt in de 50 kronorna på DSM:s pg 18 02 40-4 alternativt bg 5296-8070
Glöm inte att ange vart DSM skall skickas!

Räkna med att få läsning som ingen annanstans
 Ur innehållet:


Ledarartikel av Jan Gillberg:
Landet Annorlunda Läs hela artikeln
Livet på Mormors tid

Göran Dahlgren:
När blir det rationellt att lämna
Det Europeiska valutasamarbetet?

Paul Craig Roberts:
Länder dör när Sanningen Undertrycks
 Den Svenska Mediacensuren

Gunnel Wahlström:
Islamiska Förbundet och Moderaterna


Viktigt komplement till artikeln:
Spelet om PENSIONERNA
av Julia Caesar i DSM 2/2013


Hans Liljeson:
Straffbestämmelsen Hets mot Folkgrupp


Pär Ström:
Varför dog INTEGRITETSFRÅGAN
 i svenska debatten?


Jan Wickbom:
Svensk Försvarsmakt för Framtiden


Rekommenderad
SOMMARLÄSNING


Den Svenska Mediacensuren

Sture Åström:
Arktis smälter inte


Nya Fäderneslandet

* Julia Caesar: Vi bytte våra liv
* Dispatch International: 
Fransk ungdomsrörelse vill återerövra Europa
* Skottet som ekar i hela Frankrike
* Är islam något för Västvärlden?


 Jan Gillberg:
Arvtagare till ONDSKAN
som många fegar för


 

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min lön mitt magra bankkonto min framtida pension inga förmåner bla.

      Radera
    2. Hur tror du att någon skulle vilja ha förtroende för dig när du har så mycket folkhat?
      Det är ett bra exempel på att du är helt fel ute. Om man vill få förtroende för sin uppfattning ska man inte förakta dem som man säger sig vilja rädda!

      Radera
  2. Jag har inga som helst problem med att få folks förtroende även med min uppfattning. Jag ser mig inte alls som Svenska Folkets räddare så jag har inga problem med att kritisera viljelösa mähän.Jag vet inte men du bor kanske i obygden och träffar ALDRIG stolpskotten i samhället då är det bara att gratulera dig till en fortsatt lugn och behaglig tillvaro. Jag har min uppfattning om saker och ting du har din jag har inga behov att vilja ändra på din och du kan ALDRIG ändra på min.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen tycker jag att du låter fascistoid, för det är endast fascister som föraktar folket. Fascister och kommunister är samma sak, och i de länder som blivit fascistiska och kommunistiska har regimerna utfört folkmord på sitt eget folk, för att de föraktar dem så mycket.

      Du är en skam för svenska folket och du kommer aldrig att tillhöra folket, för du har samma inställning som Fröken Åkesson, 7-klövern, och de övriga folkförrädarna, för de har just den inställning som du har.

      Min inställning är ändå att svenska folket har under modern tid varit världsledande på uppfinningar, vetenskap och industri.

      När jag var i Amerika och amerikanerna fick höra talas om hur mycket Sverige har utvecklat i världsprodukter blev de storligen förvånade, för Sveriges folkmängd var inte mer än en normal storstad i Amerika, och hur många normala storstäder har åstadkommit allt som Sverige har åstadkommit? Ingen!

      Du snackar bara en jävla massa skit om ditt folk, och du är inte välkommen någon stans, och det är väl det du märker, och då har du i din barnsliga neuros uppfattat det som att det är de som är dumma och inte du själv.

      Du har neurosen oikofobi, och den går visserligen att bota, men det betyder att du då måste umgås med folk och att du är ödmjuk, så kommer du att upptäcka annat än förakt från dem.

      Därför bör du flytta från orten och börja ett annat liv på annan ort. Men först måste du lära dig ödmjukhet. Just nu är du rigid, och kan inte tro annat än att dina rudimentära kunskaper är allt som folk behöver veta.

      Men ödmjukheten har den styrkan att man kan erkänna sina egna kunskapsbrister, och när du har gjort det så får du börja ett nytt liv på annan ort där ingen känner dig.

      Var inte kaxig och självsäker så ser du att du själv blir behandlad på ett hyggligt sätt, och det botar på sikt din oikofobiska neuros!

      Radera
  3. Tack för förslagen MEN jag har inga tankar på att följa något av dina sk råd för jag behöver inga. Jag förstår att DU blir trampad på tårna när man kritiserar folk för du är ju själv en av dem som har gått igenom nästan ett helt liv i mer eller mindre dvala när det gäller invandring och politikernas, fack och medias medvetna nedmontering av Sverige. Jag har läst din blogg sen början av 2010 så jag vet vad du har bloggat om och jag har ett JÄVLA BRA MINNE. Jag håller fullständigt med om att Sverige har varit en framgångsaga på och inom de flesta områden precis som du skriver men SÅ är det INTE längre på långa vägar. Vem bär ansvaret för att INTE ha motat OLLE i grind när förstörelsen av landet tog rejäl fart i början på 70 talet och fram till dags dato JO till stor del NI 40 talister för NI behövde ej bry er för NI var med och skördade frukterna av en obruten framgång inom industri och byggsektorn med höga löner och en löneglidning av sällan skådat slag under sent 50 tal hela 60 talet fram till energikrisen 74 tror jag det var men till en del även de som var födda under tidigare årtionden. Denna framgång för landet gav också ett reformutrymme som NI har haft allra störst nytta av. Det finns en bild på denna blogg som jag fastnade för direkt som visar en far som med frånvänd blick har sitt flickebarn i knäet och hon undrar vart var du far när man gav bort landet till främlingar. Jag ställer mig ofta samma fråga var har ALLA som framhåller sig själva som de vet och förstår ALLT hållit hus under alla dessa år. Vad har fått dem att inte vilja vara med att ställa allt till rätta jo BEKVÄMLIGHET de hoppas på och gör det fortfarande att någon annan skall återställa ordningen. Det bästa för landets framtid är att de fortsätter på inslagen väg för blir det skarpt läge vilket det med största sannolikhet blir kan VI inte ha en massa veliga PELLEJÖNSAR som skall klia sig i nacke och röv em lång stund innan man kan börja angripa uppgiften. De kommer enbart att vara i vägen. Jag har en bror som är född 1940 en som är född 1947 och en syster som är född 1948 som idag lever ett gott liv som pensionärer. Med allt ditt kunnande och allt du varit med om Demokratbloggen hur kan det komma sig att du som 40 talist lever som fattigpensionär vad gick fel under resans gång?

    SvaraRadera