söndag 8 december 2013

Sveriges invandringspolitik - Sandor Herold har ett förslag till Sydsvenskan



”Assar Lindbeck om svensk invandringspolitik:
ETT RIKT LAND som Sverige med nio miljoner invånare i en värld med flera miljarder fattiga kan omöjligen ha fri invandring.

Den måste vara restriktiv om man ska kunna skydda löner och välfärdssystem. Det är fullständigt ofrånkomligt, sade Lindbäck.

- Redan Gunnar Myrdal insåg det för många år sedan när han skrev, att välfärdsstaten är ett nationellt projekt. Med det menade han, att de förmåner en nation lyckas skaffa sina medborgare genom att ha en framgångsrik ekonomisk utveckling i hundra år, kan man inte erbjuda resten av världen utan att våra system går omkull.” Läs mer på Mxp och DSM

Mellan ytterligheterna 


Från: Sandor Herold - Malmö 8 december 2013
Förlåt att jag vågar störa dig, du senior kolumnist och allvetande orakel på den alltid sanningssägande och för oss simpelt begåvade läsare upplysande och fostrande samt bildande tidning som ju Sydsvenskan är.

Jag ser att inte heller du av alla de tusenden journalister, politiker och debattörer i din spalt berör det faktum att vi idag har skolor runt om i vårt numera mångkulturella land där det finns klasser där i princip alla elever är av utländskt ursprung och där det svenska språket knappast talas.

Jag vore tacksam om du kunde nedlåta dig till att kommentera min åsikt att detta också är en väsentligt bidragande orsak till katastrofresultatet i PISA-undersökningen.Eftersom jag ju,  jämfört med dig, är en simpel och obildad människa så är min uppfattning den att när det väller in människor i landet med en minimal utbildning där en del av dessa till och med analfabeter och när barnen till dessa människor naturligtvis i sin tur står på en liknande nivå så måste detta ju ha en negativ inverkan på skolstandarden när dessa sätts in i en svensk skola.

Men jag kan naturligtvis ha fel. Det kanske t om är så att barn som kanske i sitt hemland endast har gått i en s k koranskola är ett lyft för den svenska skolformen? Deras korankunskaper kommer kanske att bli en stor tillgång i det framtida Sverige?

Du tar i din spalt också upp den eftersatta och dåligt fungerande sjukvården. Det är mycket som är eftersatt i vårt land.  Ta t ex den svenska järnvägen där jag tidigare var anställd i 42 år varav som lokförare i 32 år. Den håller ju också på att rasa totalt p g a ett eftersatt underhåll.

Men jag tror att jag har lösningen på detta och jag skulle vilja ha din åsikt om min lösning.
Det enda statliga verk som tydligen fungerar och där man tydligen också har obegränsat med finansiella resurser är ju Migrationsverket. Därför vore ju en snabb lösning på alla problem att detta verk också tar hand om  utbildningsväsendet, trafikverket ,försvaret, äldrevården, sjukvården, ja i princip hela landet.

Vad tycker du om denna lösning? Vad jag vet är det ingen som har kommit på denna för mig otroligt smarta lösning av så gott som alla våra problem i landet.

Eftersom du ju är en man som alla ser upp till och lyssnar på så kanske du kunde framföra denna idé i din spalt. För mig är det inte lönt att ens försöka att få gehör för denna idé eftersom jag ju är "persona non grata" i de flesta seriösa massmedier. Där ingår troligtvis Sydsvenskan också. Det enda område där jag får komma fram är ju på rasistiska och främlingsfientliga hemsidor.

Du får gärna ta åt dig äran av min idé och du behöver inte nämna varifrån den kommer.

Tack för att jag fick störa dig i ditt viktiga arbete med att fostra och upplysa det svenska folket. Jag önskar dig och din familj en God Jul och ett Gott Nytt År. Du är ett ljus i mörkret!

Med vänliga hälsningar/Sandor Herold, Malmö

Maria Ferm ställer krav på Socialdemokraterna
"Vi kommer aldrig att bilda en regering som gör det svårare för människor att komma till Sverige" Tobbes blogg

KD politiker anser att arbetsgivare bör välja låglöninvandrare – Sverige får det svårt utan pakistanska kockar
”Penilla Gunther (KD) tycker att Sverige behöver mer arbetskraftsinvandring med spetskompetens och sluta upp med sin protektionism helt. Hon anser att arbetsgivare bör anställa låglöneinvandrare istället för svenska medborgare i en debattartikel, "Låt arbetsgivare välja utländsk arbetskraft, Socialdemokraterna" där hon går till attack mot sossarna för att de vill gå tillbaka och värna om den inhemska befolkningen och dess intressen, enligt Penilla Gunther. ”

Enligt Penilla Gunther så behöver Sverige unik spetskompetens.
Hon nämner ett fall, en pakistansk kock som skulle utvisas från Sverige. efter att ha jobbat i Sverige en viss tid, trots att kocken var "bästa tänkbara kocken" i pakistansk matlagning skriver Penilla Gunther. Makteliten och Debatt SvT

Nu kommer viktiga ting:

…”Om vi skall kunna förstå vad som sker i vårt land, ett land i förändring, så är det minsta man kan begära att vi får veta vad det kostar och vad vi framöver kommer att tvingas avstå ifrån. Att inte få korrekta fakta med där tillhörande konsekvenser måste anses som ohederligt och tillika korkat och direkt oanständigt.” 

Läs hela artikeln på Ipse Cogita - Tänk själv

Sveriges statsminister och ”landsfader” Fredrik Reinfeldt:
”Det går bra för Sverige nu” Den obekväma sanningen

Kommentar på bloggen:
Varje dag blir man påmind om andra folkslags överlägsenhet. Vi svenskar ska åse att invandrartäta skolor ger invandrareleverna ipads och iphones (vilket inte svenska barn får) – man kan se föraktet i deras blickar när man möts på gator och affärer. Varför finner vi oss i att “utifrånkommande” sätter agendan på alla samhällets områden. Uppgivenheten avspeglar sig i vardagen, skolan och media. Och nu att Riksdagen prisar svenskföraktet – det har gått för långt.

 Mona Sahlin - citat



Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet. Det ska räknas som ett plus att ha en annan etnisk bakgrund än den svenska. Mer citat


1 kommentar:

  1. Reinfedt har rätt när han påstår att Svenska folket är helt ute och reser om de går och tror att politiker kan eller ens vill skapa en garanterad välfärd åt Svenskarna för deras inbetalda skattemedel. Denna generösa förmån gäller enbart invandrande parasiter och helst analfabeter och handikappade eller med andra åkommor som garanterat himdrar dem att för all framtid i någon form bidraga till det Svenska samhället. Svenska folket SKALL veta vad som gäller i dag och i framtiden och det är med slavarbete serva den nya överheten.

    SvaraRadera