tisdag 11 mars 2014

De två ljusen i Sverige fortsätter att reflektera vilket fler svenskar borde göra



Nu kan man få väldigt bra betalt om man tar emot ensamkommande barn i sitt hem. Om detta skriver Sandor Herold. Problemet är väl snarast vilken ålder man skall ta emot!!!!!Skäggiga och mer skäggiga! Men först lite om den ”svenska” löparstjärnan som de två ljusen helt riktigt har synpunkter på. Vem har inte det? Hur svensk är hon?

Skamligt och skrattretande

From: Sandor ...
Sent: Sunday, March 09, 2014 9:48 AM
Subject: skamligt och skrattretande

Malmö 2014-03-09
Att "svenska" Abega Aregawi virar in sig i en svensk flagga och iklädd svensk landslagsdress är enbart skamligt och skrattretande! 
 Denna "svenska" löparstjärna fick på rekordtid ett svenskt medborgarskap endast för att hon skulle löpa hem "svenska" guldmedaljer.
Den "svenska" löparstjärnan måste ha tolkhjälp på vid möte med pressen.
Den "svenska" löparstjärnan flyttade tillbaka till Etiopien illa kvickt och har sin träning och träningsbas förlagda där.
Att svenska sportjournalister höjer denna "svenska" löparstjärna till skyarna och låtsas som om hennes hemsprungna guldmedaljer skulle vara svenska är enbart skrattretande och förlöjligande inför hela sportvärlden. Den "svenska" löparstjärnan" Abega Aregawi är Etiopier och inget annat.
Fallet Abega Aregawi är inget annat än en form av hallickverksamhet inom idrotten, där Sverige har köpt sig guldmedaljer genom ett svenskt snabbmedborgarskap.
Sandor Herold,Malmö

Från: Kenneth Sandberg

Skamligt och skrattretande. Svenskt guld..?
Den sportsliga prestationen kan knappast ifrågasättas. Att det däremot beskrivs euforiskt i svenska medier som att “Svenska Abega Aregawi tog guld”, är på gränsen till komedi. Inte minst med tanke på att grunden för hennes svenska medborgarskap, skenäktenskapet med Henok Weldegebriel Tsigab, är väl känt.
Mest att gratulera är förstås etiopiskan Abega Aregawi. Inte i första hand till guldmedaljen – den kan hon inte leva på ett helt liv – men till det svenska medborgarskapet. Ett svenskt medborgarskap plus pass är hårdvaluta världen över...
........
Richard Åkesson
Aregawis tredje raka mästerskapsguld för Sverige.
Romansen med tränaren Henok Weldegebriel hade fört henne till Sverige, till giftermål och ett svenskt medborgarskap. Två månader senare skilde de sig.
 I Sopot, liksom i Göteborg, blev det ärevarv med blågul flagga. Det är säkert många som undrar hur äkta känslorna för Sverige är...
 Patrick Ekwall
- Är det helt okontroversiellt att Abeba Aregawi blir svensk medborgare för att bara några månader senare flytta tillbaka till Etiopien; om vi går rakt på sak? Vi ska inte glömma att livet som friidrottsstjärna är väldigt mycket enklare som svensk än som etiopier, du slipper krångliga visumansökningar vart du än ska resa. När Aregawi väljer att skriva sig i Etiopien så slipper hon svensk skatt, som är skyhögt högre än den etiopiska.

- Det finns alla förutsättningar för Abeba Aregawi att bli en svensk friidrottshjälte som springer rakt in i våra hjärtan. Allt det där ser vi alla fram emot. Vi i Sverige sysslar ju inte med någon form av medborgarskapsdoping, sådant gör dom bara i andra länder.
 - För knappt ett år sen blev Abeba svensk medborgare och det finns ingen som helst anledning att ifrågasätta det, lika lite som det finns att förundra sig över att Ludmila Engquist blev så (sic).
Ekwalls konklusion:
- Abeba Aregawi har all rätt i världen att vara svensk medborgare så som familjesituationen ser ut - det är lika bra att poängtera det innan knäppgökar med rasistiska undertoner börjar frossa vid sina solkiga tangentbord.

PS: Vet Patrick Ekwall vad han själv tror och tycker, egentligen.!?DS!

//Kenneth Sandberg
....Från Sydsvenskan och Avpixlat

-----Ursprungligt meddelande-----
From: Ekwall
Sent: Monday, March 10, 2014 5:19 PM
To: Kenneth Sandberg
Subject: SV: skamligt och skrattretande
Jag vet inte riktigt hur mycket du hänger med och vad du har för känsla för ironi (Vi i Sverige sysslar ju inte med någon form av medborgarskapsdoping, sådant gör dom bara i andra länder.)
Däremot så måste du vara en av få som hängt med i ärendet helt ha missat den krönika som jag skrev i Expressen för fyra dagar sen.Expressen

Från Kenneth Sandberg
Jodå Patrick, jag läste din artikel och konstaterade att även den var fylld av formuleringar á la “å ena sidan - men å andra sidan”, vid sidan av de ironiska meningarna.

Det du allra minst talar är “(om vi går) rakt på sak?”. Det framgår ju att du ifrågasätter en hel del vad gäller Aregawis medborgarskap och hennes agerande, samt huruvida hon verkligen kan/skall uppfattas som en svensk idrottshjälte. Samtidigt har du ett väldigt behov av att “legitimera” såväl medborgarskapet som hennes agerande överhuvudtaget.

Och du inger knappast något förtroende när du i samma andetag också kungör att “lika lite som det finns att förundra sig över att Ludmila Engquist blev så (även hon gifte sig med svensk man) ”...

Alldeles vid sidan av de juridiska och formella turerna, så finns det ju faktiskt både etiska och moraliska aspekter på en sådan här sak. Inte minst när det handlar om en människa som – åtminstone av de Politiskt Korrekta medierna – hyllas som en nationen Sveriges (idrotts-)hjälte:
En tillräckligt allvarlig faktor här är det förhållande att hon väldigt snart efter erhållandet av sitt svenska medborgarskap separerade från sin “svenske” make och flyttade hem till Etiopien.
En annan sak är huruvida det är rimligt att meddela ett medborgarskap till en person som inte ens kan gör sig förstådd på svenska språket, utan måste använda sig av tolk..!
De där sakerna skulle du kunnat tala “rakt på sak” om, ifall du haft modet. Men det är väl bekant hur minerad marken är på det här området. Och det är väldigt få som är beredda att äventyra sina jobb och uppdrag på redaktionerna genom ett sådant agerande.

Att även du är medveten om detta och därför omsorgsfullt försöker hålla dig inom PK-taket, framgår inte minst av några av dina formuleringar som också dom är obligatoriska från PK-håll:
1. Abeba Aregawi har all rätt i världen att vara svensk medborgare så som familjesituationen ser ut - det är lika bra att poängtera det innan knäppgökar med rasistiska undertoner börjar frossa vid sina solkiga tangentbord.
(En fråga: Måste det per definition vara “knäppgökar med rasistiska undertoner” som ifrågasätter fallet Abeba Aregawi.!?)

2. Dessutom i ett perspektiv där jag på alla sätt är rädd för hur en otäckt främlingsfientlig del av Sverige tar sig an ämnet med vidriga intentioner. Sett ur den synvinkeln sårar Abeba Aregawis agerande det här landet mer än medaljer som vi inte längre kan vinna.
(En annan fråga: OM det nu bara är “en otäckt främlingsfientlig del av Sverige som tar sig an ämnet” – på vad sätt är det då Abeba Aregawis agerande som sårar det här landet.!?)

Med konfunderade hälsningar
//Kenneth Sandberg

Till:

Katrin med man
  Från. Sandor Herold, Malmö

Rekommenderas att gå in på Sydsvenskans hemsida, Malmödelen, och läsa om de fantastiska summorna man kan få om man öppnar upp sitt hem till s.k ensamkommande barn.
Arvodet ligger på maximala 12 000 kr plus 6000 kr för s.k omkostnader,alltså 18000 kr i månaden!!!!!!
Det är billigare än en institutionsplacering som kan kosta 1700 kr dygnet och en familjehemsplacering runt 500-600 kr dygnet!!!

Det finns pengar till allt som har med andra länders medborgares väl och ve att göra men till svenska barnfamiljer kan man i Malmö inte ens garantera den lagstadgade daghemsplatsen. /S Herold, Malmö

Till:
Från: Sandor Herold
Malmö 10-3-2014

ANSÖKAN OM ATT FÅ TA HAND OM ETT (ELLER FLER) ENSAMKOMMANDE FLYKTINGBARN
Jag läser i dagens Sydsvenska att över 30 s.k ensamkommande barn här i Malmö väntar på att få en plats i ett familjehem. Jag måste direkt säga att jag är chockad över att så många små måste vänta på att få komma till ett hem fyllt av kärlek och ömhet. Därför har jag efter ett moget övervägande beslutat mig för att öppna upp mitt hem för dessa små. Men först några frågor som jag vill ha svar på.
I artikeln i tidningen står det att de flesta vill ha yngre barn men att det ni kan erbjuda är barn från de begynnande tonåren och uppåt. Det är tydligen så då att det råder brist på "riktiga" barn s a s? Hur långt upp i åldern befinner sig dom äldsta barnen då? Jag har under årens lopp sett bilder på många sådana här ensamkommande små och en del av dem har till och med haft begynnande skäggväxt och någon har t ex redan en hustru i sitt hemland. Någon sådan vill jag då rakt inte ha för tänk om hustrun en vacker dag dyker upp med en 6-7 ungar i släptåg. Nej, någon kärring vill jag inte ha in i kåken igen nu när jag äntligen har lyckats bli av med min egen. Och arvodet på sammanlagt 18 000 kommer ju i så fall inte att räcka långt heller.
För det var väl 18 000 kr styck man fick i arvode om jag har förstått det hela rätt? Fast jag tycker att om jag nu ställer upp på att ta hit de äldsta ni har och som ni verkar ha problem med att göra er av med så skulle ni kunna betala lite mer, eller hur? Om inte annat så äter de ju som hästar när de har kommit upp i åren, det gjorde i varje fall mina egna ungar innan jag sparkade ut dem hemifrån. Jo, förresten, nu när vi snackar mat, vad äter de? Jag hoppas att de tål svenska köttbullar ,blodpudding, falukorv och bruna bönor och sånt äkta svenskt och att de inte bara äter bambuskott, sushi och sånt dära konstigt. Måste de ha halalslaktade grejer förresten? För då blir det problem för jag har hört att spisen man lagar maten på måste vara vänd mot Mecka eller nåt sånt där konstigt och min spis är vänd mot Askersund. Då måste jag få bidrag att bygga om köket också.
När vi är inne på sådana där konstigheter så har jag hört att man inte får sitta och skita mot Mecka heller och faktum är att min toa är vänd rakt ditåt så det blir nog lite kostnader där också som får läggas till. Men pengar skall ju inte vara något problem har jag hört när det gäller sånt dära mångkulturellt.

I vissa kulturer och länder så har jag hört att man äter hundar och andra djur som vi här har till sällskapsdjur så jag undrar om min hund och mina katter löper någon risk om man får in de små i huset? Jag vill ju inte att de käkar upp min hund Bruno eller någon av katterna. Ja, den  äldsta är ju över 19 år så skulle det hända så får de nog tugga utav fan för hon är nog ganska seg vid det här laget.

Ja, så var det där med arvodet då. Jag vill nog ha lite mer än 18 000 kr styck om jag skall ta hit de äldsta ni har. Jag vill nog ha 22 000 kr styck och jag skulle kunna tänka mig tre stycken. Det blir 66 000 kr för alla tre sammanlagt per månad då men vi kan väl säga 65 000 jämt så har jag visat min goda vilja.

Men innan jag bestämmer mig helt så skulle jag vilja se på de små så jag hoppas att det ges tillfälle att titta på dem. De får nämligen inte vara för små och klena heller för jag hade tänkt att jag skulle hyra ut dem till grannar och så för många av dem börjar bli gamla och de har problem med att sköta om sina hus och trädgårdar och städa. Ja själv är jag ju inte heller så ung längre, 62 bast, så de får nog hjälpa till här hemma också med sådana saker. Jag hoppas att detta inte möter några hinder från er sida men skulle det vara några problem så kan vi väl säga att vi delar 50-50 på det som kommer in.

Det finns ytterligare en sak här som kanske det kommer att bli problem med. Jag brukar nämligen vara utomlands en längre tid på vintrarna, bl a i Thailand, så jag undrar om man då under den tiden skulle kunna lämna tillbaka dem till er för jag vill ju inte att de skall vara här ensamma under en så lång tid som det rör sig om, ca två månader.Hunden brukar jag lämna in till ett sånt dära hundpensionat men det kan jag väl ändå inte göra med de små,va?

Ja, det var väl det mesta. Tycker ni att det låter intressant så hör gärna av er.
Jag ser verkligen fram emot att få hjälpa de små och jag anser att det är vår skyldighet att ta emot dessa små stackare och alla andra som söker sig hit från olika håll i världen. Vi måste vara solidariska mot alla oavsett varifrån och varför de kommer hit. Det är vår plikt att hjälpa alla som har det sämre än vi. Och det måste vi göra innan vi tänker på våra egna som kanske inte har det så fett. Men ärligt talat så tror jag att det mesta bara är gnäll när man påstår att det finns svenskar också som har det taskigt. Jag har det bra och det är huvudsaken och jag kommer att ha det ännu bättre när kulorna från er trillar in.66 000 papp i månaden! Ja, jävlar va bra jag kommer att få det!

Jag kan inte nog tycka att detta är ett underbart sätt att tjäna en hacka på så jag kommer att rekommendera mina vänner och bekanta också att ställa upp och öppna sitt hem för de små ensamkomna så därför så kommer här er mailadress : kontakt@familjehemsbanken.se
Hoppas många hör av sig! Jag är övertygad om att många politiker som jag även har skickat detta till kommer att ställa upp och öppna upp sitt hem.

Jag avslutar nu med dessa vackra ord som jag alltid har levt efter: ALLA MÄNNISKOR ÄR LIKA MYCKET VÄRDA !
Sandor Herold,Malmö

Till: Den svenska makteliten, dv.s. alla politiska korrekta journalister m.fl.
Från : Kenneth Sandberg
Sanningar om svenska massmedier
Många svenska journalister lever under ständig skräck för att bli av med sina jobb ifall arbetsgivarna skulle få reda på vad de egentligen tycker om invandringspolitiken. Det konstaterade författaren Gunnar Sandelin under torsdagskvällens SVT Debatt (6 mars).
 Medverkande – samtliga tillhörande den politiskt korrekta konsensusbubblan – är fejkhistorikern och mytomanen Henrik Arnstad som under senare tid alltmer framstår som en gycklare, professor Ulf Bjereld, Nina Glans, kanalansvarig P1, Ulf Jonahsson, programchef SVT samt Mette Friberg, programchef SVT . Fria tider och Avpixlat
Debatten den 6 mars med konsensusjournalisterna kan liknas vid barnteater.
  


Så har landsförräderiet planerats


6 kommentarer:

  1. Bilderna av de små ensamkommande gör ju att man måste tänka efter några gånger innan man bestämmer sig.

    Att få så mycket pengar för att ta emot sk ensamkommande är fruktansvärt orättvist mot t.ex. ensamma mödrar som pga platsbrist inte får in sina barn på dagis eller som det numera heter för att vara PK - förskola. Jag vet av egen erfarenhet.
    I Sverige månas det hela tiden om invandrare istället för om landets egna invånare.

    SvaraRadera
  2. Vilken tragiskt och världsfrånvänt blogg. Varför i hela världen har du mer rätt till Sverige än någon annan? Vad fan har du gjort för att förtjäna det? Du har ju ingen trovärdighet över huvud taget stackare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra förfäders arv.

      Är det svar nog?

      Radera
    2. Vem är DU att bedömma någons trovärdighet?

      Radera
    3. Jag märker på din stavning av svenska ord att du är eller varit ett sk "ensamkommande barn" eller annat
      påhitt.

      Vi svenskar har mer rätt till vårt land än alla dessa
      inkommande parasiter som kommer hit och tar sig rätten att utnyttja alla de förmåner som vi svenskar genom hårt arbete lyckats få men som numera i de flesta fall går till alla sk invandrare.
      Mina egna föräldrar hade ett tungt och arbetsamt liv men dog i förtid pga detta. Därför har svenskar mer rätt till Sverige än alla dessa nytillkomna som dessutom ska ha ner och mer och aldrig är nöjda.
      Heima

      Radera
    4. När man hör pk-kräk likt dig spyr man rakt ut, du är en skam för sverige. En sak är säker det är inte invandrarna i sig som är problemet det är alla dessa ryggradslösa svenskkräk som ska sälja ut sitt fosterland till varje pris, fy fan ni är vidriga.

      Radera