torsdag 8 maj 2014

Hyckleriet hos Malmös politiker, Sydsvenskan och Det goda våldet - Sandor Herold

Hyckleri eller seriöst engagemang? Sandors artikel till Sydsvenskan. Nedanstående namn har fått Sandors två brev och Lari Kangas svar till Herold.

Från: Sandor ...
Skickat: den 6 maj 2014 09:41
Till: Lari Pitkäkangas; Anja Sonesson; Andréas Schönström; Anders Rubin; asikter@sydsvenskan.se; Katrin Jammeh; Karolina Skog; Hanna Thomé; Carina Nilsson; Daniel Sestrajcic; heidi.avellan@sydsvenskan.se; rakel.chukri@sydsvenskan.se

Ämne: Som väntat, hyckleri!

Malmö 6-5-2014
 
Till Lari Pitka-Kangas, mp
Från Sandor Herold
Har inte hört av dig sen sist angående din promenad på stan och samtal med "stackars" tiggande EU-migranter eller rättare sagt fräcka rumänska romer.
Angående fräckhet så är det inte lite av den varan han besitter som helst ville ha pengar så han kunde köpa sig ett hus hemma i Rumänien. Eller du tycker kanske att Malmö skattebetalare skall finansiera hans husköp?

Hur har det gått med att eventuellt ta emot några av dessa "stackare" i ditt hem? Hur många bor hemma hos dig?
Du kan väl höra av dig så kommer jag med lite finansiellt stöd som jag lovade.

För det kan väl Lari inte vara så att det bara var skitsnack och spelade känslor du uppvisade under dina samtal med "stackarna"?
För är det så, Lari, så är jag mycket besviken på dig. Då är du ju inte annat än en hjärtlös hycklare som inte ens drar sig för att ingjuta hopp i dem som du påstår att du värnar om och sen bara struntar i dem. Skäms på dig, Lari!

Om inte förr så hoppas jag att få träffa dig under valrörelsen nere på Gustav Adolfs torg och att jag då personligen få säga vad jag tycker om ditt hycklande apspel när det gäller att tycka synd om de tiggande romerna.

Men du har fortfarande chansen att öppna upp ditt hem för "stackarna" och bevisa att det låg något seriöst i ditt utspel.
Hör av dig, Lari!
Sandor Herold,Malmö

From: lari.pitka-kangas@malmo.se
To:
sandorherold@hotmail.com
CC: Anne-Kathrin.Bayraktar@malmo.se
Subject: SV: som väntat, hyckleri!
Date: Tue, 6 May 2014 08:31:00 +0000
Hej Sandor, 

Tyvärr förstår jag inte riktigt vad du avser med dina syftningar, insinuationer och okväden. Det verkar som du har svårt att relatera till att Malmö stad faktiskt arbetar mycket med olika människor som är i svårmod och sociala problem.

Personerna som jag träffat, möter jag ofta, och stannar ofta och pratar med dem, ifall jag har mina rumänska vänner med mig. Annars säger jag hej och hälsar artigt. Och mellan varven om jag har kontanter på mig så sänker jag en peng. 

Att Malmö stad sedan jobbar med frågan på olika sätt hoppas jag att du förstår. Jag ville bilda mig en egen uppfattning och även låta malmöbor höra berättelserna. Malmö stad har jobbat med dessa frågor utifrån många aspekter. Närmast mig ligger,  budget- och hyresrådgivning, och genom att diskutera just hemlöshet och andra relaterade frågor i bland annat konsumentberedningen. 

Jag förstår inte varför du tycker att jag ska bry mig om din avoga inställning mot dina medmänniskor. Men så påminner jag mig om att det är precis sådana åsikter som jag bekämpar i min politiska och vardagliga gärning. 

Vad du gör i ditt eget beteende i ord mot andra människor,  låter mig skönja en situation - att du måste vara väldigt ensam, och sorgsen, och bitter, vilket gör att jag faktiskt tycker synd om dig. Inte synd om dig på grund av dina åsikter, utan för att du tvingas stå ut med all det hat som verkar finnas inom dig. 

Jag ser ingen anledning att svara på dina övriga frågor eftersom de saknar relevans för frågorna som jag arbetar med. Fortsätt gärna skicka dina brev, men jag förbehåller mig rätten att inte svara på dem när de inte innehåller något väsentligt. Vilket du antagligen förstår. Men jag tänkte göra ett undantag och faktiskt svara på detta brev eftersom du också tydligt anger att du hellre vill träffa mig, och det är du välkommen att göra.
Hälsar Lari
Lari Pitkä-Kangas, Kommunalråd (MP)
Stadsekologi, hållbar utveckling och konsumentfrågor
Malmö Stadshus: Rum 7026
Mobile: 0734-264481

Lari Pitkä-Kangas, Municipal Commissioner(MP)
Urban Ecology, Sustainable Development and Consumer Issues
City Hall: Mayor's Office: Room 7026
Mobile: +46 734 26 44 81
August Palms Plats Nr 1
205 80  MALMÖ
Mia Josefsson, Pol. sek. (MP)
+46(0)734-264465

Sandor Herold: Tacksam för ditt svar.

Du behöver inte tycka synd om mig Lari av den enkla anledningen att det inte är ett dugg synd om mig!
Jag är inte heller den ensamma eremit som du tydligen tror och som sitter ensam på sin slitna kammare och hatar allt och alla.
Jag har de vänner jag behöver och som jag trivs tillsammans med. Jag har även en hustru sedan 31 år tillbaka och jag har tre barn och sammanlagt fyra barnbarn med den femte på gång i juli.
Jag har jobbat i 41 år hos SJ varav jag jobbade 31 år som lokförare där. Har sedan 2,5 år en mycket bra tjänstepension och jobbar även som timanställd hos Arriva som lokförare ca 7-8 dagar i månaden.

Min fru är distriktsköterska på en vårdcentral här i Malmö och tillsammans med hennes lön och min tjänstepension och timanställning så kan jag garantera dig att det inte heller går någon nöd på oss ekonomiskt. Vi bor i eget hus i Gullvik, förutom våra två vardagsbilar har jag också en cabriolet som sommar och hobbybil och tillsammans med min grabb så har jag även en tävlingsbil som han driftar med och denna verksamhet hjälper jag till att finansiera för honom.

Förutom tvåbenta familjemedlemmar och vänner så har jag även fyrbenta sådana, nämligen fem katter och en hund vid namn Bruno av sorten rottveiler + golden retriever.
Ovanstående har jag inte skrivit för att på något sätt skryta eller liknande utan bara för att sudda ut den felaktiga bild du tydligen har målat upp om mig.
Du behöver alltså inte tycka synd om mig, Lari!Jag har det nämligen jävligt bra!

Dock har du inte helt fel angående hatet inom mig.atet mot de politiker som har sett till att Sverige har blivit det mångkulturella träsk som det idag är och det som särskilt Malmö är. Och tyvärr så ingår du bland de politikerna.

Skjutningar,mord,våldtäkter,rån,misshandel,ekonomiskt fiffel, svartjobb, bilmålvakter, assistansbedrägerier, tiggeri mm mm begångna av i huvudsak s.k nysvenskar är idag vardagsmat i det mångkulturella Sverige.

Vad det gäller de tiggande romerna så tycker jag fortfarande att du är en stor hycklare när du uppger att du ofta tänker på var de tillbringar nätterna, hur de har det i sin situation men inte gör något annat än att du eventuellt skänker en slant till dem när du har pengar på dig. Jag tycker att du skall öppna upp ditt hem till ett antal av dessa för att motbevisa att det inte bara är skitsnack du kör med.

Själv tycker jag inte ett dugg synd om dem och anser inte att dessa människor skall komma hit och tigga och utföra en hel del andra suspekta gärningar i vårt samhälle.
Deras eventuella problem är inte vår sak att lösa utan detta skall göras av myndigheterna i deras hemländer.

Jag erkänner att jag inte är någon beundrare av romer och det har jag god anledning att inte vara det efter att jag har kommit i oönskad närkontakt med vissa av dem både inom och utom landet i form av rånförsök samt lurendrejeri form av försäljning av falska guldvaror.

För övrigt, vad tycker du om rubriken i gårdagens Sydsvenska där en polischef uttalar sig om att det för närvarande är god tillgång på handgranater i Malmö?
Detta säger väl en hel del om situationen som råder i vår stad. Man skulle kanske i förebyggande syfte inhandla ett antal. Vet du var man kan få tag på dem?/ Sandor Herold, Malmö

Uppdrag granskning – Trevligt program…

Från Sandor Herold

Hej Rakel!
Såg du Uppdrag granskning igår?

Ett trevligt program där jag förmodar att du njöt mycket ifall du såg det.Om inte så passa på att se någon av repriserna.

Dina skyddslingar vänsterextremisterna visade upp några av sina paradgrenar. Särskilt pikant var det när man gjorde hembesök och forcerade ytterdörren hos den som man förärade med en yxa.

Inte långt efter låg inslaget där man misshandlade två oskyldiga gästarbetare från Slovenien. 
Men det kanske är så att sådana här incidenter tillhör vardagsbilden i den kultur därifrån du kommer och där man tydligen löser de flesta problem med våld så du kanske inte tycker att sådant ens är värt att nämna?

Nej, fortsätt du att förfasa dig över människor som har fått nog av det Sverige som du och dina kollegor på Sydsvenskan har hjälpt till att skapa med bl.a censurerad nyhetsförmedling och som i sin desperation över vad som har blivit av deras land dristar sig att gå ut på gator och torg bärandes sitt lands numera av mer eller mindre primitiva vildar besudlade och våldtagna fana.

Fortsätt du att kalla alla dem som bryr sig om sitt hemlands historia, framtid och kultur för nazister, fascister och främlingsfientliga. Fortsätt även att förtiga sanningen och fortsätt du att ha censuren som en ledstjärna i dina journalistiska illgärningar.

Dock är du inte den enda på Sydsvenskan som dessa uppmaningar riktar sig till utan de allra flesta med några få undantag./Sandor Herold, Malmö

Det goda våldet


1 kommentar:

  1. Har aldrig förstått varför det är fult att vara FRÄMLINGSFIENTLIG.
    När jag var liten fick jag hela tiden höra att jag skulle akta mig för främmande farbröder. Det hade hänt att småflickor råkat illa ut av farbröder som gav dem godis.

    Det var helt korrekt på den tiden att varna sina småflickor - men tiderna har ju ändrats och INTE till det bättre.

    SvaraRadera