tisdag 22 juli 2014

Svenska folkets stolpskott. En svensk Dr. Strangelove och Reinfeldt inte Sveriges vän



Vad har svenska folket gjort för illa som drabbas av dessa stolpskott!


Kåkstad i Högdalen
Thomas Gür”… en människa klarar sig på 450 kronor i månaden om hon bara lever på ris . Det är många gånger bättre att bo i en kåkstad i utkanten av Stockholm än i utkanten av Mogadishu”



Min far hade ett uttryck ”snorvalp” om unga män som mentalt inte hunnit växa upp. De var, menade han, ännu ”inte torra bakom örona”, ändå gjorde de sig breda.
 Detta påminns jag om när jag lyssnar på Danmarks Röst, där man nyligen tog upp hur Sverige blivit åldersegregerat: i offentligheten är det mest unga människor från storstaden som får utrymme.


Erik Ullenhag, integrationsminister sedan år 2010, påminner mig också om dessa uttryck hos min far. Härmed tilldelas ministern en liten handduk att torka sig bakom öronen med.” Tänd ett ljus

Desinformationsministern - liten på jorden men stor i orden



1 kommentar:

  1. 2 länder som går åt h-vete - båda styrda av stolta negerättlingar.
    Jag skriver ordet neger eftersom ordet finns och förstår inte varför det skulle var fult. Ordet neger betyder svart.
    I USA blir vita kallade vitingar i nedsättande syfte.
    VIT



    SvaraRadera