fredag 15 augusti 2014

Fler svenskar till IS. Behöver vi alla unga broilers i politiken? Sandor om EU-migranter och platteve



Dagens citat: Antirasisten Fredrik Laukka

"Vet hon asiaten om att hon är med i en reklamfilm för SDU?"

Den fine antirasisten Fredrik Laukka har sett SDUs senaste film, men blir bekymrad då ett utseende som han uppfattar som exotiskt får världsbilden att inte riktigt gå ihop. Vem har lurat den stackars rasifierade, som inte förstår att hon har blivit lurad? Tobbes

Bara en månad kvar nu - Vill du rädda Sverige?



Snaphanen:
“Talar ni bara politik, mademoiselle? Älskar ni inte livet?”
Det frågade Francois Mitterand den svenska journalisten Chris Forsne, vilkas gemensamma son nu vill gå in i politiken för Moderaterna. Det är vad jag tänker när jag ser ungdomar under 30 toppositioner i politiken. Herre gud, du har ett liv och ta reda på vad det går ut på innan du börjar att ta hand om andras. …..

Vi behöver inte unga ”med visioner”. Politik är som trafik, erfarna förare har minst antal olyckor, men Gud vet att gamla idioter finns också i politiken. Jag har tusentals kilometer bakom mig bakom ratten och noll olyckor, bland annat som lastbil- och taxichaufför. Jag har kört i bergen, i snön, på natten, på Balkan, Sydostasien. Jag har lärt mig att navigera fritt från det farliga där ute, jag började inte skriva om politik, förrän jag var femtio. ….. Jag kan köra passagerare som kan känna sig relativt säkra, men jag kommer inte att sitta i passagerarsätet i  Johanne Schmidt Nielsen, Gustav Fridolin, Åsa Romson eller Fredrick Federley’s bil. Aldrig I livet! Snaphanen




 




Fredrick Federley som ibland kallar sig Ursula i riksdagen



Fr. Snaphanen

Vi är i ett tidigt skede av ett krig som kommer att pågå under resten av århundradet "

AUSTRALIEN behöver förbereda sig för ett allt våldsammare, 100-årigt krig mot radikala islam som kommer att utkämpas på hemmaplan och i främmande länder, varnade den förre chefen för armén, Peter Leahy.  "Jag vet hur de tänker. Jag vet hur de slåss. Det finns ingen möjlig kompromiss.”

Professor Leahy, en ledande försvars- och strategisk analytiker, säger till The Weekend Australian att landet är dåligt förberett på de höga kostnaderna för att bekämpa ett krig som skulle betalas i "blod och pengar" och skulle kräva förebyggande och motverkande åtgärder.

"Australien är involverat i ett tidigt skede av ett krig som sannolikt kommer att pågå under resten av århundradet", sade han. "Vi måste vara redo att skydda oss själva och, vid behov, agera i förebyggande syfte för att neutralisera det uppenbara hotet. Gör er redo för ett långt krig. " Läs mer

Fr. Snaphanen – en av många kommentarer på inlägg om invandringen.
”Nalin Pekgul om invandring, islam, judehat (Rapport 8 April, 2010)
Jag läser den här sidan och märker att jag blir bättre och bättre på danska. Och absolut läser jag Jula Caesars blogginlägg, vilka är fantastiska. En kvinna som var i toppen på den socialdemokratiska ledningen 2010 Nalin Pekgul är som bortblåst från S-partiet och när jag ser vad hon sagt, vad hon skrivit förstår jag varför inte socialdemokraterna vill ha henne i närheten. Nalin Pekgul sa sanningen redan 2010 och förutspådde dagens politik. 
Hon hade alldeles för mycket rätt i vad hon sade för att det var bra. Är inte det sjukt?


Här ett inslag på Rapport i SVT 2010 där hon berättade om vad som händer i Sverige idag. 
 

Jag har också beställt Nalin Pekguls bok ” Jag är ju svensk” som naturligtvis inte lyftes fram inför valet 2010 och naturligtvis inte kommer att lyftas fram nu heller.”R Fransson 


Till kommunalrådet Lari Pitka-Kangas, och andra s.k ansvariga politiker i Malmö stadshus samt journalister på Sydsvenskan.. 

Från: Sandor Herold
13 augusti 2014

Bäste Lari!
För ca två månader sedan så var du ju i Sydsvenskan, där du visade din stora oro för de s.k EU-migranterna som numera pryder många gathörn i vår stad med sitt tiggande.
Du låg ju i princip sömnlös om nätterna när du tänkte på dessa stackare och undrade var de tillbringade nätterna. Jag kom ju med ett seriöst förslag till dig om att du kunde ta hem några av dessa till dig själv och jag erbjöd ju t om att bidra lite ekonomiskt om du gjorde detta. Men du nappade ju inte på mitt förslag av någon konstig anledning och jag kan ju då inte annat än tycka att du är en simpel hycklare som bara var ute för att skaffa dig egen publicitet inför valet genom ditt falska engagemang.

Men nu skall du få en ytterligare chans att bevisa att du verkligen är den sanna barmhärtiga samartiten!

Det är så här Lari, att jag har upptäckt ett s k EU-migrantläger där ett antal av dessa tillbringar sina nätter. Om du kör Lorensborgsgatan långt ut tills du kommer till rondellen vid Gottorpsvägen där bl.a Burger King ligger så kör du nästan ett varv i rondellen så kommer det en grusväg till höger. Denna väg leder till Arrivas tågdepå. Där kör du in cirka 100 meter så ligger lägret på vänster sida. Jag har upptäckt detta läger p g a av att jag ibland kör pågatågen och därför hämtar tåg vid depån.

Inne bland buskarna och träden har dessa stackare sitt nattläger och där hänger man upp tvätt, samlar sina upphittade tomburkar, slår upp sina tält och parkerar sina gamla bilar. Man lagar sin mat över en lägereld och tillbringar sedan nätterna där oavsett väderlek.
Men det som störde mig mest var att en gammal tjockteve var uppställd på ett rangligt bord.J ag tycker att det är förnedrande att dessa arma stackare t om måste se på en tjockteve när alla vi andra numera har platteveapparater. Det måste väl vara en mänsklig rättighet att idag inneha en platteve!Inte ens EU-migranter skall idag behöva utstå en sådan förnedring som det innebär att behöva använda tjokteveapparater! Eller vad tycker du,Lari?

Fråga mig inte varifrån de får ström till teven där ute i buskarna men det måste ju vara mycket driftiga personer om de lyckas att få igång apparaten där ute.

Nu Lari så kommer mitt förslag hur du kan bli en barmhärtig samarit.Jag tycker nämligen att du skall bege dig ut till lägret och därifrån ta med dig ett antal av dessa personer hem till dig och erbjuda dem ett värdigt boende under den tid som de vistas i vår kommun. Samtidigt så slipper de förnedringen att behöva se på tjockteve eftersom jag utgår ifrån att du säkerligen har plattteve där hemma.Troligen så har du kanske fler än en och då kan du ju passa på att skänka dem en.

Jag erbjuder dig att om du tar detta barmhärtiga beslut så skall jag hjälpa dig med transporten av dessa stackare hem till dig. Vi kan nämligen använda min grabbs VW-buss för ändamålet eftersom den för det mesta ändå står i garaget oanvänd.

Naturligtvis så tar vi kontakt med både Ssydsvenskan och Syd-nytt när du väl kommer till skott för detta kommer naturligtvis att ge dig oerhörd positiv publicitet inför valet.

Vad tycker du Lari om mitt förslag? Jag har skickat detta mail till flera politiker och journalister och naturligtvis så får ju dessa också ställa upp för dessa stackare om de vill. Med anledning av detta så tycker jag inte du skall vänta för länge med ditt beslut utan snabba på så att du blir först. För jag räknar givetvis med att det blir rena huggsexan bland dina kolleger där i stadshuset med att ställa upp. Du vet,först till kvarn.....

Jag räknar med att du hör av dig snarast så att vi kan planera detta och se till så att dessa stackare får ett värdigt boende hemma hos dig. Särskilt nu när väderleken håller på att bli kallare och sämre.
Och du behöver säkerligen få sova ordentligt på nätterna och inte behöva ligga sömnlös och oroa dig när du sedan har dem under ditt eget tak och under dina vingars beskydd.

Jag vänta på ditt positiva besked. För det kan väl inte bli annat än positivt, eller hur Lari?
 
Med vänliga hälsningar
S Herold, Malmö

Läs:  Sveriges fiende nummer ett

Efter detta så lyssnar vi på Öborna - Inbjudan till Bohuslän


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar