lördag 30 augusti 2014

Vad är ondska? Mörkläggning i 16 år i Storbritannien om våldtäkter utförda av muslimska män



 Ja till godhet – nej till ondska. Tobbes och Snaphanen
Tusentals brittiska barn våldtogs av muslimer

Minst 1.400 barn i den brittiska staden Rotherham våldtogs mellan åren 1997 och 2013 av pakistanska pedofilligor. Men myndigheterna valde att spela med och mörklägga problemet eftersom de var rädda för att anklagas för rasism, visar en färsk rapport enligt BBC News. Fria tider. Snaphanen

En mångårig Tory MP (Member of Parliament) riskerar inflammerade rasrelationer i West Midlands genom att berätta för en väljare att Enoch Powell, författare till det beryktade 1968 "Floder av blod"- talet, var rätt hela tiden
Hans kommentarer gjordes i ett brev till en väljare, där han hänvisar till "trojansk häst" och anklagelser om infiltration av skolstyrelser i Birmingham av islamistiska extremister. Sir Gerald Howath, före detta försvarsminister, skrev: "Uppenbarligen blir ankomsten av så många personer av icke-kristen tro ​​en utmaning, som så många av oss, däribland den bortgångne  Enoch Powell, varnade för decennier sedan.”

 Sir Gerald Howardh menar att Storbritannien har skadats av decenniers politiska korrekthet. Photo: PA

"Den senaste tidens händelser har visat att vissa av dessa nyanlända har en helt annan grundsyn från traditionella kristna skolor och vi har rätt att ingripa för att hindra dem från att lära ut en splittrande ideologi till barn som är födda här."

Sir Gerald´s beundran för den bortgångne Enoch Powell har länge varit känt bland hans parlamentskollegor. Under förra årets parlamentariska debatt som arrangerats för att markera Margaret Thatcher´s bortgång, framförde han till parlamentsledamöterna att han hade ett handskrivet brev från Powell efter att han förlorat sin West Midlands plats 1992 som löd: "Trohet mot personer eller principer belönas sällan.

Rotherham: Inför en sådan ondska, vem rasist nu

Den Yorkshire stad där 1400 flickor har blivit sexuellt utnyttjade av asiatiska män är liktydigt med fördärv - allt för att folk inte skulle rubba den mångkulturella båten” Lär här och här

Han framhöll att det är dags för England att "slå tillbaka" mot politisk korrekthet, och tillade: " Om man inte gillar det för man flytta någon annanstans”. Independent

Berättelsen om hur en kultur av skam vidmakthåller missbruk. Jag vet, jag var ett offer.
En extraordinär berättelse om Ruzwana Bashir: Oxford-utbildad företagare som växte upp i ett brittiskt-pakistanskt samhälle berättar sin egen historia för att riva muren av tystnad kring utnyttjandet av asiatiska tjejer.The Guardian




 Floder av Blod - Här följer ett litet utdrag:

”...I alla händelser är inte diskussionen om framtida oundviklig ondska särskilt populär bland politiker, men den är i hög grad nödvändig. De som smiter från den diskussionen förtjänar fördömanden från dem som kommer efter.

För en eller ett par veckor sedan hamnade jag i en diskussion med en av mina väljare, en medelålders vanlig man anställd i en av våra nationaliserade industrier. Efter ett par meningar om vädret sa han plötsligt att "Om jag hade pengar skulle jag resa iväg, jag skulle inte stanna i detta land". Jag svarade avvärjande att den nuvarande regeringen inte sitter i evighet; men han tog inte intryck av det utan fortsatte, "Jag har tre barn, alla har klarat läroverket, och två av dem är gifta, de har familjer. Jag får ingen ro förrän jag sett dem bosätta sig i ett annat land. I vårt land kommer om 15 till 20 år den svarte mannen att hålla piskan över den vite mannen".

Jag kan redan höra kören av förbannelser. Hur vågar jag säga något så fasansfullt? Hur vågar jag orsaka problem och upprörda känslor genom att återge en sådan diskussion?

Svaret är att jag inte har rätt att låta bli. Här har vi en anständig, vanlig, hygglig engelsman, som i fullt dagsljus i min egen stad säger till mig, hans riksdagsman, att detta land kommer inte att vara värt att leva i för hans barn. Jag har helt enkelt inte rätt att bara skaka på axlarna och tänka på något annat. Det han säger, säger tusen eller hundra tusen andra – kanske inte över hela Storbritannien, men i områden som redan håller på att totalt transformeras i en utsträckning som det inte finns några paralleller till ens i tusen år av engelsk historia.

Inom 15 till 20 år kommer, om trenden står sig, tre och en halv miljoner samväldesimmigranter och deras avkomlingar att finnas i detta land. Det är inte min siffra; det är en officiell siffra från Parlamentet genom dess talesman för Registrar General's Office.

Det naturliga och rationella för en nation som konfronteras med sådana framtidsutsikter är att först fråga sig: "Hur kan följderna reduceras?" även om de inte helt kan undvikas. Kan de begränsas med beaktande av att antal är det väsentliga, att betydelsen och följderna av att främmande element bosätter sig i ett land, är oerhört beroende av om dessa främmande element utgör en procent eller tio procent. Svaret på denna enkla och rationella fråga är lika enkel som rationell; genom stopp för fortsatt inflöde och samtidigt uppmuntran till maximalt utflöde. Båda svaren är delar av det Konservativa partiets politik.”

På denna blogg kan du söka på Enoch Powell så hittar du en hel del som jag skrivit om honom.

Ladda ner detta tal och läs det om igen och om igen.

Läs mer om Storbritannien och dess förfall:

Enoch Powell – En modern tragedi – Margaret Thatcher vid Enoch Powells bortgång

2 kommentarer:

  1. Fördomar? Jojo.......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt som inte passar i åsiktskorridoren är inte fördomar. En del kan vara lärdomar också.
      Förresten är väl fördomar mot ex.vis lejon en bra sak, var och en djurparksbesökare ska väl inte behöva själv gå in i buren för att se om "sk*tsnacket om lejon stämmer eller inte?

      Radera