söndag 28 december 2014

Demokratur i Sverige. Sveket mot 13 % av den svenska valmanskåren.




Bertholt Brecht formulerade det:
Bildresultat för bertolt brecht
Att om politikerna inte är nöjda med folket får man byta ut det.
Ett väntat svek

”Demokratur  -Vilhelm Mobergs ord
-        I en demokratur (notera ordet noggrant) råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedian domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps.”

Till: Hela den politiska och journalistiska landsförrädarskaran, ingen nämnd men ingen glömd
Från: Kenneth Sandberg
Subject: Demokratur i Sverige – Sex partier enas om att försvaga SD
 

Hela inlägget kan du läsa här och här



 Bild: T J Fjompe

Fundera över vilken slags förebild du är skriver Tina Ottosson och som arbetar som lärare på Mottagningsskolan Mosaik i Malmö. Hon är även blivande samtalsterapeut. 
 Jag är rädd. Rädd för vart Sverige är på väg. Rädd för de hårda vindar som blåser i vårt samhälle. Rädd för människors tankar och känslor. Rädd för människors värderingar och beteenden. Rädd för egoism och trångsynthet. Rädd för hat.

…Sveriges tredje största parti är ett starkt rasistiskt parti med inslag av nazism och fascism, lite slugt dolt av partitoppen för den som väljer att blunda. Hur kan detta hända i Sverige år 2014? För mig är det helt obegripligt. Varför röstar just du på SD? Lockas du av att någon säger att de förstår, bekräftar hur du har det och vet hur det ska bli bättre snabbt och enkelt? Men det finns ingen quick fix! Tråkiga omständigheter har kanske gjort att du förlorat ditt jobb eller drabbats av sjukdom. Men din situation kommer inte förändras till det bättre för att vi inte tar emot några av alla de miljontals människor som flyr för sina liv någonstans på vår jord.Hela artikeln

Till: asikter@sydsvenskan.se;heidi.avellan@sydsvenskan.se;

Från Sandor Herold

Malmö 27-12-2014

Befogad rädsla

Replik till Tina Ottoson den 27-12

 Tina Ottoson skriver att hon är rädd. Det är jag också och jag vågar påstå att min rädsla är mer befogad än hennes. Varje morgon när jag öppnar tidningen så möts jag av artiklar som förmedlar vad som har hänt det senaste dygnet i Malmö. Det är nya rån, misshandel, sprängningar, anlagda bränder, dödsskjutningar osv.

Bara denna dag så finns en redovisning av över 20 sprängningar som skett i Malmö bara i år. På samma sida i tidningen så kan man läsa om den senaste dödsskjutningen på en spelklubb.

Har du Tina Ottosson aldrig ställt dig frågan varför dylika händelser oftast utförs av folk komna från områden därifrån man påstår sig ha flytt undan våld och förföljelse? Fyra sprängningar på Rosengård de senaste veckorna och en anlagd brand på en brandstation i samma område talar sitt tydliga språk att kulturer där man löser konflikter och problem med våld gör sig mer och mer gällande i vårt samhälle. Har du inte ställt dig frågan vad det är för uppfostran den 15-årige grabb  har fått som nu sitter anhållen för den senaste sprängningen i Rosengård?

Du ställer frågan varför just du röstar på SD i din insändare? Jag röstar på SD just för att jag inte vill ha hit mer människor komna fån kulturer där just våldet är en dominerande faktor i samhället. Jag vill inte att mitt Malmö och mitt Sverige skall förvandlas till det religiösa och kulturella inferno som vi dagligen ser bevis på från mellanöstern och andra muslimska länder där avrättningar i princip är ett allmänt folknöje, självmordsbombare är ett alldagligt inslag, sharialagar råder och där kvinnor behandlas sämre än boskap. Jag vill inte lämna över ett Sverige som ser ut på det sättet till mina barn och barnbarn.

Du ställer vidare frågan om man har tänkt på konsekvenserna om man röstar på SD? Jag har tänkt på konsekvenserna om jag INTE röstar på SD! Jag kan berätta för dig att jag har inte behövt påverka mina barn ett dugg för att dessa även skall lägga sin röst på SD. Det gjorde nämligen fyra invandrarungdomar i 15-årsåldern på ett mycket effektivt sätt när de på midsommarafton 2005 rånade min grabb då han var i samma ålder i utkanten av Rosengård och sedan sade åt honom att han inte skulle vistas i de trakterna för det kunde vara farligt för honom.

Hoppas bara att du slipper att trösta något av dina barn när denne kommer hem gråtande av ilska efter att ha blivit utsatt för något liknande.

Grabben har sedan denna händelse konsekvent röstat på SD. Förvånar det dig?
Sandor Herold, Malmö
 
Till redaktören:

Jag räknar naturligtvis inte heller med att denna insändare från mig kommer att publiceras men eftersom Tina Ottoson vill ha svar på varför vissa röstar på SD så tycker jag att hon har fått det och det från en person som till motsats från många andra öppet erkänner och berättar varför rösten läggs på just det partiet.

Så jag tycker faktiskt att ni för en gångs skull  skall frångå era principer att inte publicera något som kan uppfattas som SD-positivt.

Här är det faktiskt frågan om ren anständighet att i varje fall denna gång inte använda sig av censurerad makt och låta åsikter som inte sammanfaller med era att också få komma fram.
Jag skulle kunna skriva mycket mera men jag lägger inte ner mer tid på det eftersom jag som sagt inte räknar med publicering.

Läs Fredrik Reinfeldts agenda

Sandor Herold har liksom bloggen fått tillsänt nedanstående:

Subject: Löfven accepterar muslimsk "religionsutövning" i form av halshuggning, massavrättningar m.m.
Statsminister Löfven har meddelat svenska folket att han tycker det är "vidrigt" med moskebranden (där ingen skadats). Han säger att ingen muslim ska behöva vara rädd för att utöva sin religion. Han accepterar i tysthet muslimers religionsutövande i praktiken, se det muslimska "kärleksbudskapet" som muslimer lagt ut på nätet så att vi ska veta vad som väntar alla icke-muslimer när de tar makten.
OBS  Nästa val handlar om ett muslimsk eller kristet Sverige. Inget annat. Exponerat
Kopia har sänds till statsministern

Till Catarina Ottosson@malmo.se
Från: Sandor Herold
Detta har jag fått mig tillsänt och det visar just det som jag är rädd för kommer att bli verklighet i Sverige.
Jag kommer inte att få uppleva detta eftersom jag tack vare min ålder,63, kanske har max 20 år kvar i detta jordeliv. Men mina barn och barnbarn!?
Är det detta Sverige de skall få leva i?
Jag betackar mig för denna s k religion och dessa vildar som tydligen är kapabla att göra det mest vidriga saker mot människor som liksom dem själva är muslimer.
Vad är de då inte kapabla att göra mot icke muslimer?

Jag vill varna för mycket otäcka och grymma inslag, men titta på dem om du orkar och sedan kanske du kan ha någon förståelse för att det finns personer som lägger sin röst på SD som är det enda parti som motsätter sig att vildar från dessa kulturer får mer och mer inflytande i vårt samhälle. Och titta dig själv i spegeln, för att använda dina egna ord, och säg till dig själv att detta är det Sverige som jag vill att mina barn och barnbarn skall få ärva efter mig.
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar