fredag 22 maj 2015

Sverige - den Humanitära stormakten och värdegrunden!



Sveriges tolkning av Värdegrundens "Alla mäniskors lika värde"
Sverige, den "Humanitära Stormakten",
deltog i omvandlingen av Libyen,
Afrikas mest Humanitära Nation,
till en Helveteshåla
Läs först Jan Millds utmärkta dokumentation om Libyenkriget och Sveriges roll och toppdiplomaten Jan Eliassons roll synpunkter. Failed state Libyen Tänd ett ljus
”Varför den internationella finansmaffian dödade Gaddafi och bombade Libyen tillbaka till medeltiden

Fyra år efter att det amerikanska imperiets medlemmar likt en flock stryktäcka hyenor kastade sig över Libyen, har någon skapat en dokumentär som ger den maktpolitiska bakgrunden.

Det var inte avundsjuka över att Libyen var ett land med ett så överlägset socialt skyddsnät att ingen i västliga media vågade tala om det.

Skälet var att Gaddafi planerade att sjösätta en ny valuta, guld dinaren.
Hade denna blivit verklighet hade Västs finansoligarker kunnat kyssa både den amerikanska dollarn och i förlängningen sina egna existenser adios. 

Boken Demokrati till Döds dokumenterar processen. Läs mer och här

 
 Utdrag:


Varför jag grät under den ryska paraden
Mina tårar kom när jag såg den tysta paraden och att se Putin ibland dem var en omedveten reaktion till mina reflektioner, som jag insåg var min personliga känsla och att erkänna hur långt det var ifrån allting jämförbart i mitt eget and, Amerikas Förenta Stater, en sådan minnesmarsch i fred och lugn det vore idag. Det fanns inga “seger”-parader efter att USAs trupper förstört Irak; inga segermarscher efter Afghanistan; inga segermarscher efter Libyen. Amerikaner idag har ingenting annat än krig för död och förstörelse att minnas och veteraner som kommer hem med trauman och strålningsförgiftningar som ignoreras av deras egen regering.

Jag tänkte på hur mycket mina landsmän hade förändrats under dessa få decennier. Från världens mest blomstrande nation, centrum för uppfinningar, nytänkande, teknologi, välstånd, under rymden av sju decennier har vi lyckats ruinera vårt land med ett gäng dumma och mycket rika oligarker som Rockefeller, Gates, Buffett och deras medhjälpare i Bush dynastin. Dessa narcissistiska oligarker brydde sig inte det minsta om det amerikanska folkets storhet, utan såg oss mera som en plattform för att realisera sin sjuka dröm av världshegemoni”. Läs resten av utdraget



Nigel Farage kommenterar EU:s förslag för att tvinga alla länder att ta emot fler asylsökande.

Nigel Farage kommenterar EU:s massinvandringsförslag, där man har för avsikt att tvinga alla länder att ta emot fler människor från utanför EU. Förslaget snickrades ihop av EU-parlamentets ledare Jean-Claude Juncker, FN:s Jan Eliasson och jesuiten Peter Sutherland. Det opåverkade sinnet



Peter Sutherland

 

1 kommentar:

  1. Underminera det svenska har PK politiker tagit fasta på,dags att fösa dem till galgbacken för att begrunda sina synder!

    SvaraRadera