torsdag 25 juni 2015

"Unikt" projekt. Början till konfiskering av svenskens sommartorp


Så här har landsförräderiet planerats



Fr. Snaphanen: 
 Lystna blickar på svenskarnas fritidshus


Lägg märke till  SVT: s smidiga - lite för mjuka formuleringar. "Utvalda husägare kanbesök och delta i ett unikt projekt." "Unikt" bara ordet luktar affärsbluff.

Den svenska regeringen har sedan 1993 kunnat beslagta svenskarnas hem i undantagsfall vid flyktingsituationer, och det är just en sådan situation i Sverige som förs in av politiker som har uppmuntrat en extraordinär ström till Sverige igen… Egen härd är inte din, beskriver hur svenska politiker och SVT går som katten runt het gröt kring detta. Det är nog Julia Caesar mest lästa inlägg.


Genom att besöka 100 privatpersoner efter sommaren hoppas Sölvesborgs kommun hitta minst 20 nya boenden i form av torp och stugor till nyanlända flyktingar som fått uppehållstillstånd.I ett projekt som startar efter sommaren ska nu två personer ska jobba med att besöka 100 privatpersoner och av det hoppas man kunna hitta minst 20 bostäder.

Ja, när det gäller de bostäder som vi kan hitta i småhus, torp och stugor så tror vi att de inte ligger i tätorterna utan ute i landsbygden. Ska det då fungera för de nyanlända, som inte har någon bil, då handlar det om att i projektet även försöka anpassa kollektivtrafiken, alltså vanliga bussar eller skolskjutsar, till de behov som de nyanlända har. Unikt projekt kan ge nyanlända bostäder, Snaphanen

"Reinfeldt har kommit för billigt undan

 Under de åtta år som Fredrik Reinfeldt regerade Sverige var det med ett närmast sociopatiskt falskspel som inte har några jämlikar. " Soldatmamma och Dagens samhälle



”O mitt öga blir så fuktigt! Sverige är så jävla duktigt. 

Regeringens egen utrikesminister varnar för den humanitära situationen i vår omvärld. "konsekvenserna av detta kan bli mindre eller uteblivna matransoner på vissa håll". Läs alla kommentarer”  Soldatmamma


 ”Landet jag inte känner igen, del 6 – Våldtäkter och bajs på gator och torg




Under den senaste tiden har jag tjatat om våldtäkter, våldtäktsmän och män som misshandlar kvinnor. Jag tänker inte sluta med det och det faktum att jag numera är far till en våldtagen flicka minskar varken mitt intresse, min vanmakt eller heller min ilska över att staten, rättssystemet, inte tar i hårdare när det gäller att hantera sjuka män som förstör livet för kvinnor.
Jag känner inte igen landet där våldtäkter och gruppvåldtäkter blivit en del av vardagen, och där alltför många förövare går fria.”Ohrlundblogg 2353

Landet jag inte känner igen, del 7: När den stora tystnaden rullar in …


När Jerry Williams sjunger ”Det är då det stora vemodet rullar in … ” i Ted Ströms briljanta Vintersaga från 1984, ryser jag i hela kroppen.
Något som också får mig att rysa är Den Stora Tystnaden som rullat in över Sverige. Folkets röster har tystnat, debattörernas dämpats till ett tragiskt lagom-mummel där ingen törs vika från mittfåran.
Och politikerna tiger.
Att något är rejält fel med landet är många överens om. Men ytterst få törs prata om det. Eller skriva under eget namn.
Det är illa. Riktigt illa.”Öhrlund 2362


Sverige idag- Vår längtans bygd, vårt hem på jorden - inte längre eller....!

Läs:






1 kommentar:

  1. Ja först är det frivilligt såklart, sen skriver du kontrakt med staten "tillsvidare", sedan bestämmer staten att sänka din ersättning. Sedan sitter du där som ägare till ett hus som staten "lånar" på obestämd tid (dvs. staten har stulit din egendom).

    SvaraRadera