lördag 11 juli 2015

Sandor Herold om förre biståndsministerns pension. Sara Mohammed om kvinnorförtrycket



Här kan du läsa inlägget om Gunilla Carlsson och hennes pension. Avpixlat
Date: Wed, 8 Jul 2015 21:59:14 +0200
Subject: Fullt frisk 50-årig moderat får 11 miljoner i pension
To: sandorherold@hotmail.com
From: gunilla.carlsson@moderat.se
 Bildresultat för gunilla carlsson moderaterna
Egentligen borde jag kanske inte svara givet de ord du använder om mig.

Fakta:
Jag arbetar för en vaccinalliansGAVI med styrelseuppdrag, men det är inte avlönat. Jag har uppdrag och söker nya i några bolagsstyrelsen och det stämmer att jag har rätt att ta ut min pension, som bloggaren skriver; det är inte jag som upprättat reglerna. Så jag gör vad jag kan för att inte behöva få ut någon pension och göra rätt för mig. Och vad gäller min privata tillvaro så har dina önskningar nog slagit in, just nu behandlas två av mina närmaste familjemedlemmar (vara en mitt barn) av allvarliga cancersjukdomar, som även min far gick bort i. Hoppas det gör dig lite nöjd med dina elaka hälsningar.

Till "pensionären" Gunilla Carlsson, moderat
Från: Sandor Herold

För det första så kan jag bara skratta åt dina påståenden att du gör  vad du kan för att inte få ut någon pension och göra rätt för dig.

En partikollega till dig här i Malmö, f d kommunalrådet Anja Sonesson, kan vid fyrtio års ålder gå hem med en pension på ca 45 000 kr i månaden .
 Bildresultat för anja sonesson malmö
Med vilken rätt anser du att du och hon kan gå i pension 15-25 år innan icke politiker kan göra detta?

Varför behöver du bara "arbeta" 6 år som statsråd för att få ut en pension på närmare 60 000 kr i månaden samtidigt som en förvärvsarbetande måste arbeta i kanske mer än fyrtio år för att få ut en pension som bara kanske är en fjärdedel av din?

Har du inte några som helst skamkänslor när du lyfter din pension särskilt som man betänker att din  f d partiordförande ett flertal gånger har sagt att pensionsåldern måste höjas i Sverige?

Och naturligtvis så kommer standardsvaret att "det är inte jag som upprättat reglerna" som ett brev på posten. Detta är ett ynkligt försvar som med all önskvärd tydlighet visar all den ruttenhet som du och dina politikerkollegor besitter oavsett partitillhörighet och att allt tal om jämlikhet, alla människors lika värde och annan smörja som ni svänger er med inte är något annat än skitsnack utan värde.

Min elaka hälsning är bara en svag vindpust mot all den "elakhet" som svenska politikers invandringspolitik och värnande av  andra länders medborgares väl och ve inneburit för svenska medborgare.

Vad det gäller cancersjukdomar så kan jag trösta dig med att jag själv 1989 vid 38 års ålder behandlades för denna sjukdom varför jag vet vad detta innebär.

Att några av dina anhöriga har drabbats av detta förändrar inte mina åsikter om vare sig dig eller någon annan politiker som på ovanstående sätt  utnyttjar ett orättfärdigt system som är rena hånet mot dom som har helt andra villkor att pensionera sig på.

Men en sak skall du var mycket glad över, och det är att du är politiker i ett land som Sverige där befolkningen nöjer sig med att knyta näven i byxfickan och kanske uttala ett "det är för jävligt" när man reagerar. Hade politiker i vilket annat land som helst bedrivit denna lands- och folkförrädarpolitik så hade de drabbats av ett helt annat öde än pensionering vid 50 års ålder.

Ta den rumänske diktatorn Ceausescu och hans kärring som exempel.

Eftersom du "arbetade" som biståndsminister och troligtvis skänkte bort ett antal miljarder till andra länders medborgare så tänker jag skicka dig några korta filmer som troligtvis visar vart och till vilka vildar våra pengar gick och vad ännu värre är så befinner säkerligen ett antal av dessa i vårt land som s k flyktingar.

Så njut av democh känn dig stolt över vad du och dina gelikar har förvandlat Sverige till och vad som väntar våra barn och barnbarn.

Det kommer garanterat att bli mycket värre än att få cancer!

Sandor Herold, en elak jävel från Malmö 

Malmö 2015-07-09

Till Med andra ord

Vårt ansvar

Varför detta klagande på ledarsidan angående den ökande brottsligheten den 9-7-2015?
Om någon borde vara nöjd med utvecklingen vad det gäller kriminaliteten så är det Sydsvenskan. Ni har ju vurmat för det mångkulturella Sverige och med den har ju följt den ökande kriminaliteten.

Ni skriver om de gäng som bekämpar varandra genom våldsamma uppgörelser men ni nämner naturligtvis inte varifrån dessa gäng härstammar eller vilken etnisk bakgrund gängmedlemmarna har.

Ni nämner också en sektor där majoriteten av de dömda gärningsmännen är av utländsk härkomst, nämligen assistansbedrägerierna. Men naturligtvis inte heller här ett ord om vilka dessa är eller etnisk bakgrund.

Dock inget att förvånas över eftersom texten i huvudledaren bara är en i den långa raden av texter och artiklar där tidningen döljer den obehagliga sanningen när det gäller den negativa sidan av invandringspolitiken.

När om någon gång skall ni upphöra med detta, Heidi Avellan?

Sandor Herold, Malmö
 
”Hur kan du missa kvinnoförtrycket?
Sara Mohammad skriver ett öppet brev till Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt
Hej Jonas Sjöstedt.
Det pågår en debatt om mina systrar och barn i förorten och det hörs två olika röster inom ditt parti som jag vill uppmärksamma dig på. Men först vill jag berätta vem jag är. Jag föddes i en ganska rik familj i Kurdistan, Irak.

När jag var 6 år blev jag könsstympad med ett gammalt rakblad utan bedövning. Under hela min uppväxt bestämde mamma hur jag fick klä mig. När jag blev 16 år tvingades jag bära slöja för att få börja på gymnasiet. Varje fredag fick vi höra imamer mana på våra pappor och bröder att begränsa vår frihet för männens heders skull. När jag blev 17 år var det min tur att bli bortgift mot min vilja. Min 18-årige bror riktade en laddad Kalasjnikov mot mitt huvud för att tvinga fram detta äktenskap med en mycket äldre man, som jag aldrig hade sett förut. På vigseldagen rymde jag hemifrån med krossat hjärta och lovade mig själv att ägna livet åt att hjälpa mina medsystrar om jag fick överleva denna gång! ”Hela artikeln

Läs:




5 kommentarer:

  1. Rättstryggheten måste gälla samtliga som befinner sig i Sverige. Det går inte att nog understryka hur viktigt det är att invandrarkvinnor måste ha samma rättstrygghet. Det är ett mycket effektivt sätt att bekämpa islam på!

    SvaraRadera
  2. Dessa jävla kräk till politiker lever SÅÅÅ in i helvete långt ifrån Svenska väljare att de kan ta till precis vilka svar som helst. Det är trots allt en bedrift att aset svarade på Sanders mail.

    SvaraRadera
  3. Sverige borde behandla sina 7-klöver politiker på samma sätt som Rumänien gjorde med Ceausescu och hans maka.
    Så de får vad de förtjänar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer till fullo.

      Radera
  4. Jag står med glädje för kostnaderna till skotten.

    SvaraRadera