måndag 27 juli 2015

Sandor Herold om Sydsvenskans rapportering om kriminaliteten i Malmö



Att vara svensk, betydde
inte det att vara del av något större än en själv,
att vara del av ett historiskt sammanhang,
som att respektera de döda,
dem som gått före och som gjort det möjligt för mig att ens existera?

Betydde det inte att se sig själv som en länk i en kedja av generationer,
en länk mellan det förflutna och framtiden,
en länk som inte klippt alla band till det förflutna
utan fått ärva en andlig rikedom som skulle förmedlas in i framtidens Sverige?

Men ack, jag har levt för länge;
i det nya mångkulturella Sverige finns inget som binder oss samman,
här gäller "var och en för sig själv" En av många kommentarer på
Bloggardag

Någon uttryckte att det är ynkligt att höra löss hosta. Ungefär det kan man väl säga om svenska politiker och journalister.
Inrikesminister Ygeman uttalar att läget är "allvarligt.
Detta är inte ett tillfälle för partipolitiskt käbbel
Den senaste tidens våldsdåd är oacceptabla och Malmös kommunledning tar det upptrappade våldet på största allvar. Alla Malmöbor måste kunna känna sig trygga i hela staden.” Hela artikeln

Till Andreas Schönström," ansvarigt" kommunalråd (s) samt övriga kommunalråd i Malmö, ingen nämnd men ingen glömd

 
Från. Sandor Herold

Malmö är numera en mångkulturell stad och det är ju det ni har jobbat för i årtionden så varför klaga nu.

Ni har ju fått snart alla mångkulturella seder och bruk representerade i staden och det är väl bara en självmordsbombare som fattas för att ert mångkulturella paradis skall bli fullständigt förverkligat.

Kanske någon av er "ansvariga" har den stora turen att få njuta av denna populära mångkulturella sed på nära håll när även det blir verklighet.

För att fullständigt uppvisa ert hyckleri så tycker jag att ni återigen kör igång med en manifestation mot det våld som ni själva är ansvariga för.

Det är patetiskt att behöva läsa era skriverier och uttalanden mot det som nu händer så gott som dagligen i vår stad.

I väntan på nästa sprängning så får jag önska dig och övriga i stadshuset fortsatta framgångar med att förstöra staden.

Sandor Herold, Malmö

 Här är den artikel som nedanstående brevväxling nedan handlar om:
Sandor Herolds till Heidi Avellan brev kan du läsa här:
Det hjärntvättade svenska folket och Sandor Herold om Sydsvenskans journalister
From: heidi.avellan@sydsvenskan.se
To: sandorherold@hotmail.com
Date: Thu, 23 Jul 2015 21:16:40 +0000
Hej,

Nej, du diskuterar inte den artikel du länkar till. 

Min artikel handlar om att det finns en kärna av normer - respekt för lagen, för demokratin, mänskliga rättigheter, jämlikhet, jämställdhet och varje individs rätt att välja sitt liv - som måste gälla alla som bor i Sverige. Det får inte finnas plats för alternativa enklaver i vårt samhälle, ingen kulturrelativism som försvarar avsteg från denna kärna. 

En fråga som jag skrivit om upprepade gånger under de tio år jag bott i Malmö och varit chef för ledarredaktionen på Sydsvenskan. 

Ditt "sent ska syndaren vakna" är alltså rent nonsens, precis som "att varken du eller någon annan journalist skrivit liknande tidigare". 

Ditt mejl handlar om helt andra saker än det jag skrev om.
Fast i grunden om det dina mejl alltid handlar om: du är emot invandring och det mångkulturella samhälle som invandringen leder till och påstår att allt detta är något som journalister och politiker skulle ha drivit igenom mot folkets vilja. Trots att "den invandringspolitik som på förts  i ca 30 år" har beslutats i demokratisk ordning. 

Du är självfallet hjärtligt välkommen att diskutera min artikel, men då får du åtminstone försöka utgå från vad den handlar om och sedan hålla dig på en anständig nivå; till exempel låta bli att kalla vissa människor "primitiva varelser".

Min bakgrund är totalt irrelevant i sammanhanget, jag debatterar inte med dig som privatperson utan som politisk chefredaktör för en oberoende liberal tidning. 

Jag orkar knappt upprepa att jag inte har något med Sydsvenskans nyhetsrapportering att göra, det du kallar "censurjournalistik" får du diskutera med chefredaktör Pia Rehnquist. 

Med vänlig hälsning

Heidi Avellan
politisk chefredaktör
Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad

heidi.avellan@ hd.se
+46 40 281236
+46 70 4222149
Adress: Sydsvenskan
20505 Malmö

From: heidi.avellan@sydsvenskan.se
To:
sandorherold@hotmail.com
Subject: Re: Du har blivit tipsad om en artikel på
www.sydsvenskan.se
Date: Thu, 23 Jul 2015 14:41:21 +0000
Hej,
Du kan inte utgår från att folk läser dina tankar och gissar vad du menar. Inte på ett enda ställe nämnde du min artikel som du tydligen ville kommentera.
Som sagt, jag ser inget skäl att fortsätta detta samtal utan fortsätter min semester.

vänlig hälsning

Från Sandor Herold
Sådana som skjuter på öppen gata, spränger och kastar handgranater utan en tanke på att även oskyldiga kan drabbas kallar jag faktiskt för primitiva varelser.

Ha det bra på semestern!

S Herold
 
Läs:
Kommunistfolket som nu är mediehöjdare och den värste av dem alla.


DSM har många intressanta artiklar om Gramsci-vänstern och samhällsupplösarna 




3 kommentarer:

  1. Jag undrar hur länge Sandor är villig att betala dyrt för att läsa skiten som står i PKmediers tidningar inkl Sydsvenskan. Jag vill inte vara med att föda och göda självgoda och uppblåsta tidningsslödder därför slutade jag att betala för skiten som stod i Trelleborgs Allehanda och Kvällsposten bla tidigt 2010. Jag har INTE ångrat mitt beslut det minsta utan tvärt om. Jag har sparat åtskilliga tusenlappar och räddat mängder av träd i skogen. Jag har också betydligt mindre sopor att bära bort från bostaden. Jag har nätet och Nya Tider. Det räcker gott för mig. Jag hoppas verkligen att mängder av Svenskar kommer att välja mitt beslut. Att sluta köpa tidningar och därmed på sikt svälta ut och göra tidningsfolk arbetslösa skall vara en ledstjärna för riktiga Svenskar som värnar om sitt land och framtida generationer Svenskar. Jag blir först nöjd när dessa lögnhalsar och svenskhatare krälar i rännstenen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slutade köpa sk dagstidningar för 10 år sedan. Det har både min ekonomi och min självkänsla mått bra av. Numera får man ju via datorn reda på det mest väsentliga och kan bilda sig en egen uppfattning utan att ta del av politiskt formade sk skribenter framför.

      Radera
  2. Denna dam - Heidi Avallan - tycker jag nästan synd om.
    Hon vet inte hur hon ska försvara sig för det finns inget försvar för den skit hon är tvungen att skriva för att förtjäna sitt uppehälle. Är man så bakom flötet att man inte förstår att det tidningen skriver - hon och andra - inte är demokrati får hon nog finna sig i att en del
    läsare i Malmötrakten undrar hur det är ställt med förståndet. MEN
    "Sådana som skjuter på öppen gata, spränger och kastar handgranater utan en tanke på att även oskyldiga kan drabbas kallar jag faktiskt för primitiva varelser" håller jag verkligen med om - primitiva varelser är ett alldeles för mesigt uttryck.
    Heima

    SvaraRadera