måndag 20 juli 2015

Sandor Herold söker jobb hos Centern som pressekreterare. Vilket lyft för det partiet.





Malmö 20-7-2015

Till Centerpartiet 
Anmäler mig härmed som sökande till jobbet som Junior pressekreterare i Stockholm.

Jag är en 64 årig man som kom till Sverige som 4-åring 1956 från Ungern så jag har utländsk bakgrund och uppfyller härmed det tydligen viktigaste kravet, d v s att diskriminera etniska svenskar.

Jag har jobbat som lokförare i 35 år och varit anställd på SJ sedan 1970. Lokförare är ju kända för att vara arbetssamma, plikttrogna, servicemedvetna och bra på att hålla tider. Att sedan nästan varenda tåg är försenat är ju inget som vi kan lastas för. Det är politikernas fel!

Förutom detta är vi väldigt snygga och sexiga också.
Jag kan både läsa och skriva, har faktiskt skrivit denna ansökan själv.
Jag älskar Sverige och allt som är svenskt och jag tillhör den numera snart utdöda gruppen av invandrare som alltid har jobbat, aldrig mördat, aldrig använt skjutvapen på öppen gata, aldrig anlagt bränder, aldrig våldtagit någon (varken kvinna eller man), aldrig rånat eller misshandlat någon eller gjort något liknande som ju idag är vardagliga händelser i vårt numera så mångkulturella land. Däremot har jag gjort mig skyldig till några felparkeringar och blivit bötfälld för detta.

Men om något av det ovanstående skulle utgöra en merit för att få jobbet så kan jag tänka mig att utöva en lättare misshandel av hustrun. Har läst att en populär metod bland vissa invandrare när man är arg på kärringen är att kasta ut henne från balkongen .Detta kan jag tyvärr inte stå till tjänst med eftersom vi inte har någon balkong på vårt hus .Jag kan sträcka mig till att knuffa ner henne från första trappsteget vid yttertrappan. Hoppas att ni nöjer er med detta i så fall.
Jag är mycket politiskt intresserad och har skrivit hundratals insändare och debattartiklar under årens lopp och där har jag alltid tagit parti för Sverige och svenska värderingar.

Min största politiska merit, vilket jag är mycket stolt över, var när jag blev anmäld till SÄPO för att jag hade skrivit till folkpartisten Birgitta Olsson och centerpartisten Andreas Carlgren (tror han hette så) att de skulle gå samma öde till mötes som den rumänske diktatorn Ceausescu och hans kärring. Fick hembesök av två trevliga SÄPOiter och vi hade en trevlig förmiddag tillsammans och upptäckte att de faktiskt nästan hade samma inställning till den rådande invandringspolitiken som jag. Jag tror faktiskt att båda idag är aktiva Sverigedemokrater.

Jag har varit medlem i både Skånepartiet, Ny demokrati och Sverigedemokraterna så jag har stor erfarenhet av politiskt arbete och detta kan komma väl till pass om jag får anställning hos er .Alltså partier som står upp för Sverige och svenskarna.

Jag har aldrig röstat på Centerpartiet och skulle aldrig kunna tänka mig att göra detta. Sedan valet 1994 så har jag lagt min röst på Sverigedemokraterna och tänker fortsätta med det.

Mitt politiska arbete har också bestått i att jag ensam har stått här på Möllevångstorget i Malmö under en manifestation för s k papperslösa med ett plakat där det stod "Papperslösa, lämna landet". Detta uppskattades tyvärr inte av de ca 1000  vänsterpartister och AFAiter som deltog i samma manifestation så jag åkte nästan på stryk men det slutade med att jag blev av med mitt plakat och kallad för både rasist, nazist och fascist. Det enda som fattades var att de skulle ha kallat mig för centerpartist. Det hade jag inte gillat!

Jag ser verkligen fram emot att bli kallad till en anställningsintervju och få jobba tillsammans med er . Jag lovar att göra allt för att Sverige skall förbli det som det en gång varit innan sådan idioter som ni satte igång med den rådande invandringspolitiken.

Det skall bli roligt att få träffa er partiordförande Annie Lööf också. Jag tycker faktiskt att hon är j-igt snygg och sexig så jag hoppas på ett nära och intimt samarbete med henne, om ni förstår vad jag menar. Den förra kärringen ni hade som partiordförande var inte mycket att hänga i julgranen och hade ni haft henne kvar så hade jag garanterat inte sökt jobbet.

Eftersom jag kallt räknar med att jag får jobbet så kan vi väl ta upp frågan om tjänstebostad också. Jag kan tänka mig en våning på Strandvägen eller en villa på Djurgården.

Kom nu inte med några förslag i något invandrargetto som Rinkeby, Tensta eller något område som bebos av folk komna från mer eller mindre grottkulturer. Nej, fast jag själv är invandrare från början så vill jag faktiskt bo i ett bostadsområde där man talar svenska och där skyltar fortfarande är skrivna med det svenska alfabetet.

Om ni behöver några politiska referenser så kan ni ta kontakt med Katrin Stjernfeldt-Jammeh (s), kommunstyrelsens ordförande här i Malmö.


Hon och jag har haft mycket brevväxling under årens lopp och hon har säkerligen mycket goda omdömen om mig att förmedla till er även om hennes och min syn på det mångkulturella Malmö inte helt överensstämmer.

Jag ser redan fram emot att få jobba hos er. Ni kan inte hitta en mer lämplig person att anställa än mig!

 Med vänliga hälsningar

Sandor Herold, Malmö




 

 






 

4 kommentarer:

  1. Suverän jobbansökan!
    Det blir glada drömmar i natt!

    SvaraRadera
  2. Du är som klippt och skuren för jobbet Sandor. Kopparödlan blir med stor sannolikhet till sig både här och där. Jag önskar dig lycka till.

    SvaraRadera
  3. Lysande ansökan!
    Funderar även på var vi alla har omkring oss om sådär tio eller tjugo år. Det gör mig i princip förtvivlad.
    Sverige är sannerligen ett totalitärt land.

    SvaraRadera
  4. När man ser uttalandet att i Sverige är det förbjudet att vara kriminell så borde detta rimligtvis resultera i att väljare som får en tanke på att lägga sin röst på centerpartiet skulle omedelbart slå denna ur hågen.

    SvaraRadera