lördag 22 augusti 2015

Sjupartiet går bakåt - Sverigedemokraterna framåt. Svenska journalister är en skam. Svensk skola i fritt fall.



7-partiet

 
Sverigedemokraterna är största parti i en undersökning gjord av Yougov.
Med 25,2 procent passerar man både Socialdemokraterna och Moderaterna.
Med en sjudubbelt löjlig papphammarkonkurrent, vem kan vänta sig nåt annat??
Mxp


När det ser som mörkast ut är hjälpen närmast

…Vi har nått till den punkt nu när en fjärdedel av väljarna vill rösta på SD och det kan inte ignoreras. Folk måste få VETA vad det är för ett parti som växer så fort. Det betyder att SD inte växer linjärt, de växer exponentiellt.
….Alla normalt funtade människor, över 90 procent, är i grund och botten Sverigedemokrater redan nu. Plötsligt uppdagas det, att det som de trodde var deras innersta egentligen representeras av det parti som har fått så mycket utskällning, och att de som skällt egentligen är förrädare.
Den upptäckten kommer väldigt plötsligt, det har bevittnats av många skribenter som intresserat sig för folkliga revolutioner.

Vi har denna plötslighet nu! Hela artikeln


Malmö 19-8-2015

Till:  Östen Rosvall, redaktör för familjesidan på Sydsvenska Dagbladet
Från: Sandor Herold, Malmö

I dagens Sydsvenska så har ni en större artikel om Joakim Månsson-Bengtsson, miljöpartist och ordförande för föreningen Hjälp tiggare i Lund, under rubriken Min historia.

Jag undrar om ni kunde göra något liknande med min "historia" som är något annorlunda än Joakims, men inte desto mindre intressant.
Kan nog garantera er att den kommer att väcka viss uppståndelse. Petterssons
Så här svarar Östen Rosvall
From: osten.rosvall@sydsvenskan.se
To: sandorherold@hotmail.com
Subject: Re: min historia
Date: Thu, 20 Aug 2015 05:42:12 +0000
Sandor Herold!
Jag har noterat ditt förslag till en intervju med dig på Sydsvenskans familjesida. Jag har bestämt mig för att avböja det.
Vänliga hälsningar

Östen Rosvall
Redaktör Familj
Sydsvenskan
osten.rosvall@sydsvenskan.se
040-28 10 07

Men va f-n!?
Jag som var och klippte mig redan igår och investerade i en ny kostym för att se representabel ut i tidningen! Detta hade jag inte förväntat mig. Misstänker att det är för att jag är invandrare, helt enkelt. Detta är inget annat än diskriminering av den värsta sorten.
Hets mot folkgrupp, förföljelse av minoritet, diskriminering p g a sexuell läggning samt politisk tillhörighet!

Antagligen så är redaktören putt nu när SD tydligen är det största partiet enligt YouGov,s senaste undersökning och att detta är en ren hämndaktion.
Får väl kontakta DO angående detta.
M V H
Sandor Herold,Malmö

Till: samtliga kommunalpampar i Malmö
Från: Sandor Herold
20 augusti 2015
Vill redan nu informera om att jag inte är ett dugg intresserad av fotboll och kunskaperna om denna sport hos mig är ganska så minimala.
Dock reagerar jag när tydligen FC Rosengård ansöker om miljonstöd från Malmö stad nu när laget tydligen ska ta klivet in i något som heter Champions League. Det här laget hette tydligen LdB Fc Malmö tidigare och varför man har tagit namnet Rosengård vet jag inte eftersom laget inte har något med stadsdelen Rosengård att göra vad jag vet.
Troligtvis så var det i vanlig ordning ett försök att lyfta stadsdelens skamfilade rykte och försöka lura folk att tro att lagets spelare i huvudsak är duktiga invandrare bosatta i den aktuella stadsdelen. Så är inte fallet vad jag vet.

Men det intressanta är motivationen från laget sida varför man skall få miljonbidraget från kommunen, en kommun som redan har en totalt havererad ekonomi och som parasiterar på andra kommuner med hjälp av det kommunala utjämningssystemet.
Motivationen lyder, - "Vi ser det som att klubben är med och bygger varumärket Malmö när det gäller bl a tjejfotboll och integration".
Tillåt mig skratta! Varumärket Malmö?

Finns det något sätt att försämra "varumärket" Malmö, så är det att kalla sig FC Rosengård.
Rosengård är ökänt ute i världen och förknippas med upplopp, anlagda bränder, skjutningar, misshandel, urusla skolresultat, bidragsberoende och allt annat jävelskap som kan sättas i samband med ett s k mångkulturellt samhälle.
Så FC Rosengård, vill ni förbättra "varumärket" Malmö, så byt namn med en gång!

Men det är väl bara en tidsfråga innan något ljushuvud på översta våningen i stadshuset där de "ansvariga" politikerna håller till kläcker en ide om att vi bygger vidare på "varumärket Malmö" och gör det genom att byta ut namnet Malmö FF mot Rosengård FF.
Sandor Herold, Malmö


Snaphanen:
Ännu en lögn om ännu en gruppvåldtäkt
Det är sällan eller aldrig som helsvenska män begår gruppvåldtäkter, en de svenska medierna nämner inte etnicitet med ett ord att de är eritraner. De kallar det "pressetik" och "feminism" att låta svenska kvinnor - i synnerhet unga och oerfarna – bli offer för de rovdjur som släpps in i landet. Att de lämnar kvinnorna åt sitt öde handlar inte så mycket om att skydda etniska brottslingar utan det handlar om att skydda sig själva. Vad de är skyldiga till skulle motvilligt kommit till allas uppmärksamhet. Svensk feminism och 6.700 våldtäkter (2014). Snaphanen i övers.


Nedan är en länk till en intressant artikel om den svenska skolan. Den är lång men väl värd att läsas. Läser man den så förstår varför den svenska skolan är som den är. Under isen.

Pladderpedagogikens paradis. Det goda samhället
Kommentarerna är intressanta.

”Barnexperimentet -Svensk skola i fritt fall

Per Kornhall

Mångfald är ledordet för dagen när det gäller den svenska skolan och utbildningspolitiken. Men mångfald är inte lösningen, det är svensk skolas stora problem. Det finns en mångfald i kvalitet, kvantitet och resultat som saknades förr. Det finns helt enkelt inte en bra svensk skola längre. Alla barn får inte en bra utbildning. Vi har fått en skola där de med sämre resultat misslyckas i allt högre grad men där de bästa eleverna också är sämre än tidigare.

…Hans slutsats är att den svenska skolan blivit en experimentverkstad för trosvissa pedagoger, klåfingriga byråkrater och besparingsivriga politiker. Men det är våra barn och det är vår och deras framtid som huvudlöst sätts på spel.”Leopolds förlag

Fredrik Reinfeldts dolda hemligheter avslöjade. Läs alla kommentarer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar