fredag 9 oktober 2015

En "god" människa anordnar Loppis för flyktingar. Svenska kyrkans förfall och är Påven - kulturmarxist?



Regeringens, riksdagens och politikernas förbrytelser mot de svenska medborgarna och det samhälle dessa byggt och vill ha kvar har nu nått sådana extrema proportioner att vi folkrättsligt har rätt att ställa frågan om vi med våld har rätt att tvinga dem bort från makten innan de lagt välfärdssamhället i spillror!

En av alla riktiga ”goda” människor i vårt land som hjälper till att kolonisera Sverige

”Välgörenhetsloppis ska hjälpa flyktingar 

Elena Holmberg stod inte ut med nyheterna om flyktingsituationen i Europa.
 
På lördag anordnar hon en välgörenhetsloppis på Drottningtorget i Malmö –  och bjuder alla som vill att komma dit och sälja sina prylar.
– Det började med att jag kollade på nyheterna när det visades så mycket om flyktingkatastrofen. Jag bara satt och grät i soffan och kände mig så värdelös för att jag inte gjorde något, säger Elena Holmberg som bor i Höllviken och jobbar som butikschef i Malmö.Sydsvenskan

Så här skriver Sandor Herold:

Till:
Marcus Svensson,sydsvenskan
Från: Sandor Herold

Hej

Jag sitter precis som Elena Holmberg och gråter i min soffa när jag ser nyheterna om den s k flyktingkatastrofen. Dock sitter jag kanske inte och gråter av samma orsak som Elena.

Jag gråter nämligen när jag tänker på vad som skall ske med Sverige i framtiden, vilket Sverige mina barn och barnbarn skall växa upp i.

Jag gråter när jag ser vad vildarna håller på med när de skär halsen av varandra i sina hemländer, när de avrättar varandra med nackskott och till och med låter barn hålla i vapnet, när man kastar ut homosexuella levande från byggnader, när de bränner människor levande o s v.

Dock gråter jag inte så mycket över offren i fråga utan över att detta kommer att hända även i Sverige i framtiden eftersom  "religionen" islam får mer och mer fotfäste med varje s k flykting som tar sig in i landet.

Jag gråter när jag läser om naiva, korkade och blåögda svenskar som just Elena Holmberg och Erika Vereby som på söndag skall arrangera en manifestation för ökat flyktingmottagande i Vellinge samt andra svenskar som inte fattar att de aktivt hjälper landet att föras mot det kaos och konflikter och ständiga krig som råder i de länder därifrån de s k flyktingarna kommer.

Jag gråter även över när svenska ungdomar inte kan flytta hemifrån om de inte kan köpa en lägenhet och dra på sig miljonskulder och när jag ser att man gör allt för att skaffa boende till vilka kostnader som helst för s k ensamkommande flyktingbarn och s k flyktingar f ö.

Jag gråter även när jag får nyheter om att kommuner p g a massinvandringen snart inte har råd med någon som helst service till de svenskar som bidragit till den välfärd som vi fram tills nu har haft i landet utan att man måste höja kommunalskatten med två kronor i framtiden.
Det skulle aldrig falla mig in att vare sig skänka pengar till eller arrangera något som främjar landets och svenskars undergång, trots att jag själv är invandrare.

Så jag undrar om du kan göra en  artikel där jag likt Elena Holmberg kan berätta varför jag sitter och gråter i min soffa och där jag kan berätta om allt som jag inte tänker göra för att främja att landet går en katastrofal framtid till mötes.

Jag lovar att ställa upp med namn och bild i en sådan artikel. Vore säkert en intressant läsning för tidningens läsare och en motvikt mot alla de artiklar som dagligen beskriver olika insatser för att främja landets väg mot det totala sammanbrottet.

Dock, med tidigare erfarenhet av tidningens inställning till sådana som har liknande åsikter som jag så räknar jag i vanlig ordning med att jag inte ens får något svar på mitt mail.
 M V H
Sandor Herold,Malmö
 
Apropå skillnad på folk och folk och vilka man gråter över:

Verkligheten för en svensk pensionär
72-årige Seppo sitter i rullstol med kraftigt försvagad kropp – varje badrumsbesök är en livsfarlig kamp för honom. Trots löften om ett anpassat badrum från kommunen tvingas han att kissa i en flaska i köket – och han har inte duschat på över tre månader. Exponerat och SvT

Det goda samhället – Vad skulle Jesus ha sagt om invandringspolitiken
…..Den ena sanningen, som helt uppfyller det svenska etablissemanget, är att flyktingar har det svårt, att Sverige är ett rikt land och att Sverige därför bör öppna sitt hjärta och bistå de lidande. (Att etablissemanget också vill förmå svenska folket att skämmas för att det ska öppna sitt hjärta ännu lite mer och därför visar bilder av döda barn må vara ett medel som helgas av ändamålet men som ändå innehåller element av moralisk utpressning.)

Den andra och motsatta sanningen är att den mångkultur som dagens invandringspolitik har som mål är skadlig för det svenska samhället. Mångkultur har veterligen aldrig fungerat – jo, kanske tillfälligt under speciella omständigheter såsom här och där i det osmanska riket – utan tvärtom lett till svåra konflikter som endast kunnat dämpas genom hårdhänt diktatur av sådana som Tito, Saddam Hussein, Ghadaffi och al-Assad.

Den traditionella, vänliga och tillitsfulla svenska kulturen, fruktar jag, kommer inte att klara samvaron med burdusare, våldsammare och mer intoleranta kulturer.

….Det pund svenska folket förvaltar är Sverige och det svenska samhället, en variant av det västerländska samhället, den bästa och mest framgångsrika och välsignelsebringande ordning som världen någonsin fått uppleva, ett system som gynnat inte bara västerlandet, utan även alla andra kulturer som dragit nytta av de vetenskapliga upptäckterna, medicinerna, produktivitetsförbättringarna, mobiltelefonerna, apparna, de humana idéerna, toleransen jag vet inte allt. (OK, västerlandet har särskilt på sistone fört en del dumma krig, erkännes.)

Om vi ger upp de värden och de sociala konventioner som skapat dessa framgångar har vi inte förvaltat vårt pund. Jesus skulle ha hållit oss för försumliga. ”Hela artikeln

EKP: Sitt inte med armarna i kors

Nordens reformator och andlige fader Martin Luther skrev år 1528 boken "Vom Krige wieder die Türken" (Om kriget mot turkarna).

I våra dagar är situationen ännu mer alarmerande. Den gången lyckades muslimerna ockupera Balkan och Ungern, idag har de hunnit betydligt längre. Och liksom år 1528 blundar Europas höga herrskap för det överhängande hotet.

Så här skrev Luther:

"Jag har läst några avsnitt av Muhammeds Koran. Om jag får tid måste jag översätta den till tyska så alla får se vilken dålig, skamlig bok det är." EKP

…Läs hela denna utmärkta artikel samt kommentarerna varav två lyder:

1.Öppna era hjärtan, uppmanade Reinfeldt det svenska folket i slutet av valkampanjen 2014. Några som tagit hans ord på största allvar är de många svenska kvinnor som årligen konverterar till islam.

Det finns en etablerad etnisk rangordning bland muslimer som ser ut så här:

Araber, och då i synnerhet de som kan hävda att de är ättlingar till Muhammed
Övriga folk i Mellanöstern (kurder, perser, turkar)
Asiater
Afrikaner
Europeiska och amerikanska konvertiter finns i den absoluta botten eftersom de saknar tillhörigheter som familj och klan. Islam är en utpräglad klanreligion och många suror bekräftar det.


Därför konverterar folk till islam

2.Det är bara en tidsfråga innan Svenska Kyrkan kommer börja anordna muslimsk fredagsbön

Muhammed var en krigsherre, som egenhändigt mördade hundratals fångar, tvångsgifte sig med förslavade kvinnor, hade sex med minderåriga och spred sin religion med svärdet i hand. Han skapade därmed en religion som därmed inte går att skilja från staten och det som vi i väst ser som den sekulära sfären.

Jesus var en profet som blev känd som en godhjärtad och omtänksam person som vårdade sin nästa. Han skapade en religion som i teorin ska vara skild från staten och därmed lade han grunden för dagens europeiska separation mellan kyrkan och den sekulära sfären.

En ärkebiskop i den Svenska Kyrkan som inte kan välja Jesus över Muhammed är således i min mening allvarligt förvirrad och tillika intellektuellt förvriden. Jackelens val av valspråket ”Gud är större”, vilket är en fullständigt medveten markering och flört med islam och deras ”Allahu Akbar”, indikerar hennes svajiga intellektuella och moraliska fotfäste.

De äldre kyrkobyggnaderna är ett viktigt inslag i vårt västerländska kulturarv, som även ateister och agnostiker kan värdera högt. Det som sker i dessa byggnader idag ska inte stå i strid med de värden som den västerländska kulturen bygger på. Det som predikas i moskéer i Sverige idag är definitivt inte i samstämmigt med dessa värderingar och detta vill jag inte se i en svensk kyrka som idag kanske ligger närmare Jesus mjuka värderingar än någonsin tidigare.

Landet där inte ens prästerna tror på rätt och fel!


Titta på Libanon
"Problemet vi står inför i dag i vårt västerländska samhälle är att vi har importerat miljontals människor från islamiska länder med en bakgrund, en kultur, en ideologi av hat, en totalitär ideologi.

För att stoppa islamiseringen av västerländska kulturer måste nationer i väst stoppa islamisk invandring, vilket har lett till en stadig erosion och nedbrytning av varje kristet land där det har prövats.”EKP


Tagen eder till vara för falska profeter, som komma till eder i fårakläder, men invärtes äro glupande ulvar.
 - 1917 års bibelöversättning Matt. 7:15


Vem begriper Svenska kyrkan?

VARFÖR uttrycker man "vrede, sorg, besvikelse, chock, förstämning" när en ekumenisk reatretgårds ledning konverterar till en annan kristen kyrka, men ler menlöst när en biskop gladeligen hänger över kristna symboler i en kyrka, eller domprost hävdar att ekumenik är att söka synkretism??

Finns det uppriktigt någon som begriper? Och vart går en lutheran som söker sin kyrka?
Svenska Kyrkan bjuder på idel utspel som gjorda för att skapa "buzz" i sociala medier. Hon ska ha för att hon begriper sin samtids medievillkor... Annat är det med innehållet. Det blir obegripligt. Nedan följer därför tre frågor som en logisk följd av tre mediala kyrkutspel:

1. Biskop i Stockholm Eva Brunne vill hänga för "kristna symboler" som krucifix i sjömanskyrkan i Stockholm. Samt rita ut riktningen mot Mecka i samma kyrkas golv. Jag tänker främst på de kristna som flytt för sina liv för att få plats och rätt att utöva sin religion i ett kristet rum, sekundärt på svenska kyrkans överlevnad som kristet samfund. Därefter: Borde man inte vilja sprida sin övertygelse och tro till fler, om man nu tror på den? För att man önskar andra ska få det man själv fått genom sin tro. Inte hänga över de egna symbolerna! Hela artikeln finns på SvD Maria Ludvigsson


 

Vem är påven? Är han kulturmarxist?

 I sitt tal i FN framhåller han att Koranen är en bok om fred och alls inte våldsam.Mxp

Den nuvarande påven är jesuit, vilket är intressant. Här kan man läsa om jesuiternas nya världsordning 


Lewi Petrus syn på påven

…..vilket ju innebär ett erkännande och en viss dyrkan av honom, varför jag utan tvekan avstod från att möta denna antikrists förebild.”

Den Katolska kyrkans villolära får mer och mer inflytande över våra olika kristna församlingar, inte minst i pingströrelsen, som jag själv är medlem i. APG 21816

Varför har vi inte fått ta del av påvens tal på svenska? Här kan man läsa hans kritik av finansmarknaden och lite annat.

Läs


3 kommentarer:

  1. Finns det någon annan lösning för att få stopp på vad som ovan nämns än att var och en av oss kräver att landet sätts i krigstillstånd och att svenskar och därmed likställda beväpnas?
    Frivillig

    SvaraRadera
  2. Har påven läst koranen och kan säga dylikt? Anti- krist är här och frossar vilt på kyrkans ledares själar. /V

    SvaraRadera
  3. Lördagen den 17/10 Kl 12:00 har Vi Trelleborgare blivit inbjudna till manifestation på Rådhustorget med tal av Kent Ekerot SD. Vi är ca 43000 invånare i kommunen. 10% av dessa dvs 4300 personer borde i rimlighetens namn vara intresserad av utvecklingen i kommunen kanske inte i första hand för sin egen skull utan för sina barn och barnbarns framtid. Jag har inte stora förhoppningar på att uppslutningen av Trelleborgare blir särskilt stor. Det blir som det brukar ett ett 100tal som tar sig tiden att lyssna och ett antal sönderstressade individer som gör sitt yttersta för att livspusslet skall skall hänga samman som stannar till för en minut för att sen stressa vidare i sitt meningslösa liv.

    SvaraRadera