fredag 27 november 2015

Sandor Herold: Fler gråterskor i riksdagen. Muslimen Gina Dirawi och den svenska julen



Dinamarca i rätten efter sexofredandena
Till:
 Från: Sandor Herold
Malmö 26-11-2015

ÄNNU EN GRÅTERSKA PÅ VÄNSTERKANTEN
Först av allt så tar jag avstånd från sådana här uttryck som den åtalade har använts sig av gentemot Rossana Dinamarca trots att jag inte är någon sympatisör av vare sig henne eller hennes ideologi.

Men, Rossana Dinamarca, jag är inte ett dugg förvånad över att personer gör detta mot dig efter alla dina uttalanden och beskyllningar du har strött omkring dig mot personer som inte delar ditt och ditt partis syn på flyktingpolitiken.
Ännu mindre förvånad är jag när jag tänker på ditt uppträdande i riksdagen när du går omkring i T-shirt med text som SD= rasism och ditt bemötande av riksdagens talman även om han råkar vara sverigedemokraten Björn Söder. Jag vill till och med gå så långt att du faktiskt får skylla dig själv.


  I sändningen på Sydnytt igår så föll du i gråt under rättegången och tydligen så florerar det någon slags gråtepedemi bland kvinnliga politiker på vänsterkanten eftersom Åsa Romson drabbades av detta häromdagen.
Men Rossana Dinamarca, jag kan garantera dig att bland annat jag har mycket större anledning att eventuellt falla i gråt än vad du har när jag betänker vad den kommunistiska ideologin som du företräder och glorifierar har åsamkat mig och mina släktingar.
Kommunismens med våld införande i mitt hemland Ungern betydde bl a att min morfar fråntogs den lilla mark han som lantbrukare ägde och brukade, hans kor fråntogs och jag undrar om du kan sätta dig in i med vilken känsla han gick till kolschosen och mjölkade sina egna kor som nu tillhörde staten?
Jag undrar också om du kan sätta dig in i hur det kändes att bruka den mark som stals från honom och som han tidigare lade ner hela sin skäl för att få ut så bra skörd som möjligt?
Din glorifierade ideologi tvingade 1956 mina föräldrar och mig vid 4 års ålder att lämna Ungern och gå över gränsen till Österrike för att undkomma den ryska ockupationsarmen. Vi hade tur som undkom det öde som tyvärr drabbade tiotusentals ungrare som inte hann sätta sig i säkerhet.

Med tanke på att du ändock har en liknande bakgrund som jag eftersom du tydligen fick lämna ditt hemland för att undkomma den regim som med våld tog makten i Chile på 70-talet så förstår jag inte hur du kan stödja en invandrings och flyktingpolitik som i sin förlängning med all säkerhet kommer att innebära att Sverige i framtiden kommer att bli ett land bestående av samma kaos och ständiga krig och konflikter som alltid råder i dom länder därifrån majoriteten av dom s k flyktingarna kommer.
 Att arbeta för att våldskulturer och att en "religion" som islam som förespråkar död och förintelse för oliktänkande  får mer och mer fotfäste i Sverige med allt vad det också innebär av sociala och ekonomiska konsekvenser tycker jag är ett märkligt sätt att visa sin tacksamhet gentemot det land och det folk som gav dig och din familj en fristad.
Att då vissa personer i sin frustation och vanmakt när dom ser vart deras land är på väg använder sig av metoder och uttryck som har gått över gränsen för vad som är lagligt är inget som förvånar mig även om jag tycker att det är oacceptabelt.
Och ärligt talat, Rossana Dinamarca, dina meningsfränder är väl knappast Guds bästa barn när det gäller att använda sig av våldsamma och oparlamentariska metoder när man bemöter sina meningsmotståndare.
Har själv fått ta del av hot och att man har slitit plakat ur mina händer samt fotograferat mig när jag helt fredligt stått och demonstrerat mot sånt som jag inte sympatiserar med.

Så, Rossana Dinamarca, spara dina tårar till ett bättre tillfälle då du har större anledning att vara ledsen och då du kanske inte har gjort dig förtjänt att vara det.
 M V H
 Sandor Herold,Malmö
 Expressen om sexofredandena mot Rossana Dinamarca 
 
Här är brevet Sandor skrev till Åsa Romson och andra landsförrädare i svenska riksdagen
From: agneta.borjesson@riksdagen.se
To: sandorherold@hotmail.com
Subject: Re: skrattretande apspel

Bildresultat för Agneta Börjesson, Riksdagen 
 Date: Thu, 26 Nov 2015 10:28:04 +0000
Hej Sandor,

Du har med all tydlighet till väldigt många visat var du står.  Jag kämpar med att läsa in något mellan raderna av oförskämdheter och elakheter men jag har svårt att hitta något annat. 

Dock förstår jag att du är orolig över att det bland dessa människor som flyr från krig och terror också finns brottslingar. Ja så kan det vara men kom ihåg att 90% av de som sitter i fängelser tillhör gruppen män. Personligen avskyr jag att skuldbelägga grupper och några av mina bästa vänner är män. Men om ditt syfte är att bli av med en hel grupp för att minimera våld. Då är det män och särskilt män som ibland dricker alkohol som är gruppen du borde vända dig emot. Nu gör ju män väldigt många bra saker också. Det finns fantastiska vetenskapsmän, lärare, läkare, företagsledare sångare poeter mm bland männen. Så samhället skulle bli betydligt tråkigare om man gjorde så.

Hälsningar
Agneta Börjesson
Som också gråter över veckans beslut

From: sandorherold@hotmail.com

Hej

Tack för ditt svar.
Du har helt rätt i att män står för huvuddelen av all jävelskap här i världen och det många gånger när alkoholhaltiga drycker konsumerats.
Ibland är det så man skäms för att tillhöra det kön man tillhör även om jag själv aldrig har burit hand på någon.
Det jag är rädd för är inte för egen del utan vad det är för Sverige mina barn och barnbarn går till mötes. Tyvärr ser jag inget annat än att vårat land också kommer att bli ett inferno av krig,konflikter och där allt löses med våld precis som det idag görs i majoriteten av dom länder därifrån så gott som alla s k flyktingar kommer, d v s länder där islam är den härskande religionen. Om man nu kan kalla denna företeelse för religion.

Elakheter eller oförskämdheter, ja det kan kanske uppfattas så men jag har lite svårt för politiker som tydligen sätter alla andra länders medborgares väl och ve långt före sina egna landsmäns intressen och som lägger en sådan otrolig försörjningsbörda på dessa genom att tillåta en helt okontrollerad invandring av denna storlek.
Och en politik som faktiskt medfört att vi fått in element i landet som tydligen inte drar sig för något vad det gäller just utövande av våld.
Våld som medfört att ett antal av dina egna landsmän har fått sätta livet till. För att inte tala om hur många av dina medsystrar som har blivit våldtagna.
Våldtäkter är just det fenomen som har ökat något otroligt och det är INTE svenska män som står för denna ökning.  

Sverige muslimska julshow:

Ingrid Carlqvist 27 november 2015

Det verkar som om det till sist börjar gå upp för svenskarna att medan regeringen sätter asylrätten före det egna folkets säkerhet kan landet vara på väg att fyllas med terrorister.

!Nej, Sverige' har inte varit naivt. Du, ditt parti och dina samarbetspartners har varit naiva och är det fortfarande." – Mattias Karlsson, gruppledare för Sverigedemokraterna i riksdagen.

Beskedet om att en person som Dirawi, som bekänner sig till islam och enligt islamiska lärda därför måste betrakta firandet av Kristi födelse som en hednisk tradition, ska vara julvärd, väckte känslor av ilska och förräderi. Läs mer på Gatestone


Sveriges Television utsåg Gina Dirawi till julvärd. Dirawi är muslim, vilka enligt islamiska lärda måste betrakta firandet av Jesu födelse som en hednisk tradition. Detta väckte känslor av ilska och förräderi bland svenskarna. (Bild: Expressen video screenshot)


1 kommentar:

  1. Dinamarca tycker att det är för många vita män in om hennes parti. Jag tycker det är åt helvete för många IDIOTER inom 7Klövern som med sina idiotiska beslut har förstört Sverige de senaste 40 åren. Finns det något kvar som liknar lagstiftning i detta land skall dessa luspudlar ställas inför RIKSRÄTT för brott (bla stöld och förskingring av skattemedel) mot landet och Svenska folket .slut Jag vet vad dessa avskum skall dömmas till och är med glädje själv med och verkställer straffet.

    SvaraRadera