onsdag 2 december 2015

Radikal islam hot mot hela världen. Ärkebiskopen Jackelen är tyst om förföljelsen av kristna i Syrien och Irak



Fr. Snaphanen
Radikal islam är ett större hot än nazi-Tyskland någonsin var
Vid samtal med värden och Breitbart News Network styrelseordförande Stephen K. Bannon, sade Mr Nuttall sade: "Jag har en 5-årig son och jag är rädd att detta århundrade, i vilket vi är på väg in i nu kommer att bli ett våldsamt århundrade och största hotet mot världen kommer inte att vara Ryssland, det kommer att vara islamisk fundamentalism.

"Om vi ska kunna skära bort denna cancer från vår värld kommer vi alla att behöva komma tillsammans - som inkluderar oss själv, ryssarna, Förenta staterna, kineserna, indierna, och faktiskt en del av de muslimska staterna samt eftersom detta är ett hot - ett större hot faktiskt, tror jag, än Nazityskland någonsin var för världen. UKIP Deputy Paul NuttallOn Breitbart Radio – Radical Islam Is a ‘Greater Threat Than Nazi Germany EverWas (UKIP vice ordförande  Paul Nuttall Breitbart Radio - radikal islam är ett "större hot än Nazityskland någonsin var.)Snaphanen


Europa blir en krigszon - Mathew Bracken:
Jag tror att Europa har alla förutsättningar att bli skådeplatsen för ett tredje världskrig under början av 2016.  Som en överansträngd dragkedja som plötsligt splittras från båda håll, kan den Europeiska branden blåsa liv i sjudande konflikter från Ukraina till Persiska viken, på grund av överlappande allianser (Nato, inklusive Turkiet, mot Ryssland) och Sunni-Shia konflikten (Iran vs. Saudiarabien, som har importerats till Europa).

…Just nu deltar ungefär en miljon nya muslimska invandrare i en kamp för att hitta en varm plats där de kan sova på en kontinent där ingenting kommer i närheten av vad som krävs för att hysa dem. Minst 75% av de migrerande inkräktarna är muslimska män i “strids-ålder”. Infödda etniska tyskar, svenskar och andra kastas ut på gatan för att ge bostäder för muslimska "flyktingar". Tiotusentals invandrare bor för närvarande i tält och i tillfälliga logement som idrottshallar och outnyttjade lagerlokaler.

På ett eller annat sätt kommer muslimska invandrare att försöka flytta in i tyska (och svenska) bostäder och lägenheter för att få värme och mat, och unga muslimska män kommer att leta efter försvarslösa “otrogna” eller kaffir-kvinnor för att släcka sin lust (vilket är deras rätt, enligt islamisk sharia lag).

…Faktiska fredsälskande muslimer kommer att vara lika obetydliga för utgången i den kommande konflikten som några kväkar-pacifister som gömde sig i Berlin 1944.  Den enda betydelse den påstådda tysta majoriteten av fredliga muslimer har, är att fungera som levande kamouflage som jihadister kan gömma sig bland..."EKP
 Bildresultat för Dr. Bill Warner
 IS begår folkmord
Lars Adaktusson skriver i Svenska Dagbladet den 29 november att Sveriges och Europas politiska beslutsfattare måste nu ta till sig fakta och omgående erkänna att Islamiska staten utsätter kristna minoriteter i Irak och Syrien för folkmord.
 Framför våra ögon utsätts den kristna minori­teten i Irak och Syrien i dag för ett folkmord, skriver Lars Adaktusson. På bilden tar IS-­anhängare ner korset från en kyrka i Mosul i Irak. Foto: IS-ANKNUTEN WEBBSAJT/AP SvD

Vad kommer att hända med svenska folket den dag vi blir i minoritet om utvecklingen fortsätter med importen av muslimer?
Hav tröst. Vi har ju Mona, allas vår Mona. Så här skriver Soldatmamma på sin blogg

”Sahlins Korthus.

Särskilda "kunskapshus mot våldsbejakande miljöer" ska inrättas i Stockholm, Göteborg, Örebro och Borlänge ( - de svenska kalifaten). Varför inte Malmö? Irreparabelt?

.. "Vi ska föra in kunskap till dessa städer, ta fram den forskning som finns från andra länder, så den finns där. Så staten ska vara med och bistå, mycket tydligt." 

Ge islamisternas hatobjekt, denna otrogna kvinna,  garantipensionen - det blir billigare för Sverige.

Två av åtta kommentarer:

1.Sahlin borde inte gå lös!
Lås in henne för i helvitttte!!!!!!!!!
2.Regeringen borde rensa ut ordenligt i sitt politikerled.
Outbildade och obildade personer i styrande ställning är oacceptabelt!
Det gäller att ta ansvar och leda ett land. Som det ser ut i regeringen i dag så sitter det ett stort antal skurkar och äter sig feta på våra skattepengar. Regeringsuppdraget tas inte på allvar av dessa knallkorkar till politiker. Soldatmamma

Antje Jackelen – vad tycker vår importerade tyska ärkebiskop om förföljelse av kristna? Hittills har jag inte sett eller hört henne uttala sig om detta. Men jag kan ha fel. Här nedan följer bara utdrag från en artikel som jag tycker ni bör läsa i sin helhet.
 En kvinnosyn
…..apropå klimatmötet i Paris, att människan kan betrakta naturen på olika sätt. Ett av dessa sätt beskriver hon så här:
Man har sett på naturen… som kvinnan vars hemligheter ska blottläggas, vars sköte ska trängas in i och som ska tvingas till fullkomlig underkastelse.
I Jesu efterföljd använder sig ärkebiskopen här av en liknelse. Liknelser är till för att tydliggöra. Liknelser utgår från företeelser som är allom bekanta, okontroversiella och därmed solklara för alla människor. Aha, är det meningen att lyssnaren ska utropa, nu fattar jag precis hur du menar!
….Hela artikeln, som handlar om hur illa det kommer att gå för jorden om vi inte slutar exempelvis med vår ”arbetspendling” [sic!], är för övrigt ett försök till skuldbeläggning, hon säger det själv:
Budskapet är mycket likt en klassisk omvändelsepredikan: det bär åt helvete om du inte tänker om och vänder om. Nu.
När jag så tydligt ser att ärkebiskopen har en vulgär och felaktig uppfattning om vårt samhälles kvinnosyn, måste jag då inte utgå från att hon är lika lågsint och felunderrättad när det gäller klimatet?” Det goda samhället

De förföljda kristna är ett dokument om vad som kommer att ske här i Europa
 om vi inte kan stoppa den pågående islamiseringen.


Fr. Snaphanen
En forskare och egenföretagare  skriver till Sandelin och Arnstberg:
Sönderfallet
Mitt förtroende för svenska politiker är helt förbrukat. Ni har lurat mig och ni har förskingrat det mesta av det land som mina föräldrar byggde upp

 […] Mitt förtroende för svenska politiker är helt förbrukat. Ni har lurat mig och ni har förskingrat det mesta av det land som mina föräldrar byggde upp. Jag kommer inte att rösta på en enda företrädare för något sjuklöverparti förrän alla nu aktiva politiker har lämnat sina uppdrag, och en ny generation har bevisat i både ord och handling att de ser till svenska medborgares intressen framför resten av världen. Var och en som vill hjälpa någon i Sverige eller någon annanstans är givetvis fri att göra det med sina egna personliga tillgångar, men inte med andras. Det är stöld.
Som jag har beskrivit har svenska folket inte i praktiken fått ta ställning till den utveckling som Sveriges makt- och mediaelit drivit igenom. Hade alla relevanta fakta lagts på bordet hade folket säkert genom den demokratiska processen avvärjt den nu omedelbart förestående samhällskollapsen redan för 10 – 20 år sedan, och vi hade sluppit ursinnet och politikerföraktet, konflikterna och de personliga lidandena, och kanske värst av allt, medborgarnas förlorade tilltro till samhällskontraktet. Jag vill inte betala mer till ett samhälle som ger mig och min familj mindre och mindre tillbaka, men som delar ut mer och mer till fler och fler människor från andra delar av världen.
Det övergår mitt förstånd hur svenska politiker kunnat glömma sitt ansvar gentemot sina egna medborgare och väljare, och dessutom inte fattar att de driver bort dem som utgör grunden för det relativa välstånd som de nu tycker att hela världen ska få tillgång till. Tydligen förstår de sig inte heller på multiplikation och division, för i så fall hade de för länge sedan insett att vårt välstånd räcker snart ingenstans, om man använder det oklokt eller delar ut det till alltför många.
På vägen har de importerat värderingar och en våldsbejakande ideologi som jag inte önskar mina värsta fiender, och som jag definitivt inte tänker utsätta mina barn och barnbarn för. Med dagens invandringssituation kommer en majoritet av Sveriges röstberättigade befolkning att vara muslimer inom några decennier, och jag tänker definitivt inte leva under sharia.
Om det inte blir en väldigt snabb uppryckning när det gäller att återta och med kraft upprätthålla västerländska värderingar i Sverige, och på livstid utvisa alla som inte delar dessa, så tvingas jag och min familj med sorg i hjärtat att emigrera till ett land som till skillnad från Sverige kan erbjuda ett anständigt samhällskontrakt och hopp om en trygg framtid. Anders, akademiker och företagsledare.Förmedlat av Karl-Olov Arnstberg   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar