torsdag 3 mars 2016

Sandor Herold: brev till SSU:are i Malmö. Ifrågasätter deras demokratiuppfattning



Artikel i Sydsvenskan: Varningsflagg för extremism

Till: Mediha Ahmadi, SSU-are och nationell projektledare mot rasism och intolerans och fokus på islamofobi, och till Rizwan Elahi,ordförande i Malmö SSU-krets
Från: Sandor Herold
2 mars 2016
 Mediha Ahmadi
Rizwan Elahi

 Först måste jag säga att ni hade verkligen otur med att er artikel under Aktuella frågor i Sydsvenskan publicerades på samma dag som tidningens journalist Mats Skogkär fick sin artikel, "Varningsflagg för extremism" publicerad under Signerat på sidan bredvid.

Eftersom han där på ett mycket klarsynt sätt redogör för extremismen inom islam och vad vissa imamer i moskeer i Danmark predikar om vad man skall göra med personer som inte strikt följer muslimska sharialagar så faller era argument på nästa sida ganska platt till marken. Tack och lov och ett tack även till Mats Skogkär!

Till att börja med så är det långt ifrån en " vanlig" man som stiger på buss 130 från Södervärn i Malmö. Än så länge så har inte " vanliga" män långt skägg och går klädda i vida kläder och "vanliga"män” sätter sig inte  på bussen och  rabblar högt ur Koranen. Inte än men det lär tyvärr bli vanligare med denna sortens män i framtiden i vårt samhälle.

Ni skriver att tidningens läsare blir chockade och upprörda med en känsla av uppgivenhet när vi får läsa att busschauffören visiterade mannen eftersom han blev rädd för att mannen kunde vara en terrorist. Jag har läst Sydsvenskan dagligen i över 30 år och jag blev varken chockad eller upprörd över busschaufförens agerande. Tvärtemot så har jag full förståelse över hans agerande när man dagligen får reda på att representanter  för den "fredliga och humana" religionen islam dagligen spränger sig själva och tar med sig ett antal oskyldiga människor i döden. Som om detta inte räckte så har det tydligen blivit en populär sysselsättning för muslimer boende i Israel att t ex utan någon som helst förvarning dra fram en kniv och hugga ihjäl den jude som står närmast eller helt sonika köra rätt in i en folksamling som står och väntar på en buss med bil. 

Att det finns representanter för den " fredliga och humana" religionen islam som i Syrien roar sig med att skära halsen av personer som misshagar dem och som sedan t om låter barn sparka fotboll med huvudena samt låter en fyraåring trycka på fjärrutlösaren till en sprängladdning som placerats i en bil, där tre fastbundna män sitter samt låter barn skjuta bakbundna fångar med nackskott är väl enligt er något som inte hör islam till, förmodar jag men det hör islam till i allra högsta grad.
Med ovanstående i åtanke behöva läsa meningar i er artikel att varje gång oskyldiga muslimer blir drabbade på det sätt som hände på buss 130 så är extremisterna vinnare  direkt skrattretande.
 
Vem är extremist?

I era ögon så är tydligen en rädd busschaufför i Malmö som visiterar en man som han misstänker kan vara terrorist värre extremist än den muslim som verkligen tar med sig ett antal människor i döden oavsett på vilket sätt han gör det.
Ni skriver vidare att som muslimer och förespråkare för demokrati känner vi att något radikalt måste hända i samhället. Ni må förlåta mig men jag tycker att när muslimer påstår sig förespråka demokrati så har jag ännu en gång svårt att hålla mig för skratt. En av anledningarna till detta är att jag känner inte till ett enda muslimskt land där demokrati tillämpas i någon större omfattning och i varje fall inte den demokrati som vi här i civiliserade europeiska länder kan kalla för demokrati.
Det enda land där demokrati råder i t ex Mellanöstern är Israel och det är ju ett land som varje rättrogen muslim vill och skall utplåna. Så tyvärr, ni är inte de rätta personerna att tala om demokrati!

Inte heller är ni de rätta personerna när ni talar om en mänsklighet som tillsammans kämpar för acceptans och utrymme för alla. Som jag ser det så finns det i ett muslimskt samhälle bara plats för muslimer. Detta är återigen er inställning till t ex Israel ett gott exempel på bland mycket annat.

Jag vill här påpeka att jag inte är jude och jag tror inte på någon religion enär jag är ateist och har varken läst Koranen eller Bibeln mer än sporadiskt enär jag fann att det finns mer innehåll av sanning i en serietidning som t ex Kalle Anka samt att denna publikation är mycket roligare än dom båda föregående böckerna är tillsammans.

Dock håller jag med er när ni skriver att något radikalt måste hända i vårt samhälle. Det radikala som måste hända i vårt samhälle är att islams spridning i Europa måste hejdas. Islam med allt det våld som denna s k religion innehåller och förespråkar är inte förenligt med ett humant och demokratiskt samhälle. Jag vill faktiskt kunna gå på en buss eller ett tåg utan att behöva riskera att sprängas i bitar av en muslimsk galning som på detta sätt vill bli martyr och tror att han kommer till paradiset där han får njuta av ett antal oskulder. Förlåt mig, men vad f-n lever ni i för en värld om ni tror på sån här rappakalja?

Som ett bevis på detta så skall jag sända er ett filmklipp från ett av dom senaste självmordbombaruppdraget som hände i Bagdad nyligen. Troligtvis bara en tidsfråga innan det ånyo kommer att hända i Sverige också eftersom det ju var nära att hända i Stockholm år 2010.

Dock måste jag konstatera att era s k befattningar inom Sveriges största parti tyvärr är ett resultat av den svenska flatheten, naiviteten och en näst intill gränslös godtrogenhet. Tack och lov så har jag inte dessa egenskaper och det beror säkerligen på mitt ursprung som är ungerskt och det är sannolikt inte en tillfällighet att den enda politikern av rang som har sagt att denna folkvandring från de muslimska länderna måste stoppas innan Europa är förlorat är just ungrare, nämligen Viktor Orban. Jag kan bara beklaga att svenska politiker är ljusår från denna uppriktighet och jag kan bara beklaga att Sveriges dagar  som ett fritt och demokratiskt icke muslimskt land är räknade om det får fortsätta så här.
 
Svenskar, hur har ni kunnat låta detta ske och varför?
Sandor Herold, Malmö

 Läs:
 Copyright Kjell Nilsson Mäki i samarbete med Ledarsidorna.se

Hungriga vargar jagar bäst  

 
Copyright Kjell Nilsson Mäki i samarbete med Ledarsidorna.se 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar