måndag 5 september 2016

Jan Milld: Ledarlöst samhälle. DNs agendajournalistik. De stackars små skäggiga ensamkommande!!!



Vi måste enas mot sjuklövern så de inte kommer igen 2018, skrev Olle Ljungbeck i tidigare inlägg.

Ta del av Jan Milld på podradion: Ledarlöst samhälle



Julia Caesar-  När DN blev propagandaorgan

Seriösa media med objektiv nyhetsrapportering är en bristvara i Sverige.

Kvällstidningarna har aldrig hycklat med att de vill sälja lösnummer och att medlet heter
slaskjournalistik. Public service lider av kraftig politisk bias - 80 procent av journalisterna sympatiserar med vänsterpartierna s, v och mp, och statstelevisionen och Sveriges radio gör inga försök att dölja sin vänsteragenda.

DN:s förvandling till kampanjorgan
Det mest uppseendeväckande i svenska media på senare år är Dagens Nyheters förvandling från någotsånär seriös morgontidning till vänsterliberalt kampanjorganmed massinvandringsagenda. 

Förändringen inleddes när Peter Wolodarski tillträdde som chefredaktör i mars 2013. Genast efter tillträdet deklarerade han att han avsåg att driva vad han kallar agendajournalistik, det vill säga förvandla tidningentill ett propagandaorgan.


Ett par veckor senare kom det första exemplet på vad hanmenade: på ledarplats pläderade Wolodarski för rösträtt för illegala invandrare. Hela artikeln på DSM nr 1 2016.

På Antropocene frågar Lars Bern om Peter Wolodarski är en CIA-agent. Läs hela artikeln och alla kommentarer.

I&M Sjuk journalistik

Jag läser DN på nätet (det går fort) men eftersom prenumerationen inte står i mitt namn får jag emellanåt mail från dem. De vill så gärna värva mig till sin krympande skara av trogna läsare. De kommer inte att lyckas, inte så länge jag klarar att skilja sanning från lögn och nyhetsförmedling från propaganda. Som läsarna av denna blogg nog förstått så tycker jag illa om DN. Men jag försöker ändå framföra en lågmäld och artig kritik. Kanske har de inte riktigt förstått sitt uppdrag? Jag tar därför inte till storsläggan utan nöjer mig med att konstatera att DN är Sveriges vidrigaste tidning, en desinformatör av första rangen i Sveriges offentliga debatt. Det vill inte säga lite, med tanke på den hårda konkurrens tidningen får utstå från Sveriges Radio, SVT och kvällsblaskorna. I&M

I&M Allt fler asylsökanden får stanna

Tvärtom mot vad som sägs från regering och migrationsverk, att Sverige skulle ha stramat åt sin asylpolitik, så får i praktiken allt fler asylsökande stanna i Sverige. Det visar den senaste statistiken från Migrationsverket idag. Läs hela inlägget på Mörkläggning

Sandor Herold gör som vanligt några intelligenta analyser av olika företeelser i Sverige

Malmö Mellanöstern


...Det stora folkutbytet är inte längre i sin linda, det stora folkutbytet är ett faktum. Malmös befolkning består nu i vissa områden med till större delar hitflyttade människor från dysfunktionella länder i Afrika och Mellanöstern, underkuvade, underkastade, skräniga, starka, stolta personer med en ideologi där jag och mina medsystrar inte är värda något, inte ens smutsen under deras fötter.
Det smärtat mig som etnisk svensk att mitt folk byts ut, att ha åsikt om detta retar upp en del. Extremvänstern manifesterar mot borgare och kapitalister……de är både blinda samt döva för vad som sker på riktigt mitt bland dom. Svenska kommunister är alldeles för okunniga om den Iranska revolutionen 1979, läs på för F A N.Petterssons

Sandor Herold kommenterar:
På den åttonde bilden av Möllevångstorget i Malmö dyker statyn "Arbetets ära" upp. Den föreställer ett antal människor som lyfter ett stort stenblock. Namnet på statyn är idag helt förlegad eftersom majoriteten av de som befinner sig på och omkring Möllevången idag sysslar med helt andra saker än att arbeta.
I dagens mångkulturella Sverige och i synnerhet Malmö så borde namnet på statyn bytas ut mot ett mer passande. Eftersom den svenska befolkningen och den svenska kulturen sakta men säkert är på väg att utrotas till fördel för en kultur och religion där bl a stening förespråkas för att ta död på oönskade individer så tycker jag att följande namn vore passande samt troligtvis till glädje för det folk som det svenska byttes ut mot : " Stening av dom sista svenskarna".
Sandor Herold, Malmö



Till: Katrin Stjernfeldt-Jammeh m.fl. ansvariga politiker i Malmö
cc:  Pia Rehnquist, m.fl. journalister på Sydsvenskan

Från: Sandor Herold:

Läs nedanstående vad Egor Putilov skriver efter att ha jobbat med utredningar om  de här små barnen på Migrationsverket. De små barnen är inget annat än förbannade bedragare, vuxna sådana, i de allra flesta fallen.

Hur länge skall denna ensamkommande barn farsen få pågå innan det stoppas? Det är inte konstigt att kommunalskatten måste höjas med över 6 kr när ni lägger pengar på dessa förbannade lögnare.

Titta på bilderna, ser ni inte att det är frågan om vuxna män? Tydligen så är ni så j-a fega och ryggradslösa att ni inte vågar sätta stopp för detta utan ni spelar med i leken för att vara säkra på era politiska platser även efter nästa val. Ni är tydligen beredda att försämra allt vad kommunal service innebär för era egna landsmän och prioriterar bedragares välbefinnande före era egnas behov av t ex sjukvård, äldreomsorg och annat.
 barn3

För sådana politiker som år efter år låter dessa "gökungar" parasitera på det som ert eget folk i generationer byggt upp kan jag bara känna ett otroligt förakt och hat. Och ännu större blir föraktet och hatet när man läser och ser vad dessa små "barn" ställer till med och som innefattar allt från mord till anlagda bränder och sexuella trakasserier i grupp.

Tydligen så har ni slutat att svara på obehagliga frågor från mig. Men jag bor i Malmö sedan 1968 och har till denna kommun tillsammans med min fru betalat in åtskilliga miljoner i kommunalskatt under de ca 85 åren vi tillsammans har varit yrkesverksamma. Därför så tycker jag inte att det är för mycket begärt att ni svarar på den enda enkla frågan jag tänker ställa till er, och jag tycker och tror att det faktiskt är er skyldighet att besvara frågor från kommuninnevånare, hur obehagliga och besvärliga de än är. Och om ni inte gör det så vill jag veta vad anledningen till detta är. Jag vet att jag i era och andra kretsar är ungefär lika populär som en böld i röven eftersom jag vågar störa och irritera er med mina mail. Detta är min medborgerliga rättighet och den tänker jag använda även i fortsättningen också. Ni kan dock vara glada, ja till och med om j-igt glada, att ni är politiker i ett land som Sverige vars medborgare tyvärr inte bryr sig så mycket om vad deras folkvalda sysslar med. I ett normalt land med mera normala medborgare så tror jag att er politiska karriärer hade varit slut för längesedan. Och kanske inte bara era karriärer.

Min enda fråga som jag vill ha svar på är följande :
Hur länge till tänker ni spendera kommunala medel  och resurser på dessa s k ensamkommande flyktingbarn?
Sandor Herold, Malmö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar