onsdag 22 februari 2017

Olle Ljungbeck: UPPROP! En medborgarrörelse måste bildas nu!



Så här skriver Olle Ljungbeck bl.a.

Om de som läser detta är intresserade av att verka för en sådan organisation är de välkomna med intresseanmälan till mig.

Eftersom jag fyller 85 år är jag inte beredd att ställa mig i ledningen men väl att arbeta för en sådan organisations födelse.

Det har gått för långt. Sveriges regering har inte kontroll över vare sig territorium eller skyddet av de svenska medborgarna.

Vi som vill värna Sverige, den svenska värdegrunden i vilken ingår demokratin, jämställdhet mellan kvinnor och  män, rättsstatens efterlevnad etc. måste förenas och genom gemensam kamp bryta förstörelsenen av vårt samhälle.

Vi som står för dessa världen kan inte vänta längre. Vi måste bilda en medborgarrörelse som försvarar vårt land och de nämnda värden. En rörelse som dagligen tar upp kampen med de utifrån kommande element vars enda målsättning är att förstöra det våra förfäder och nuvarande generationer byggt upp.

Vi måste göra det genom upplysning till medborgarna, återkommande demonstrationer, information och en intellektuell kamp mot de element som kommit till vårt land för att rasera och skapa kaos. Ett led i denna kamp måste också bli att avslöja politikernas och journalisternas lögner på tusentals platser i vårt land. Hur kampen kan komma att utvecklas är regeringen ansvarig för.

Inkräktarna har åsamkat tusentals svenskar enorma skador genom mord, vållande till livslånga fysiska och psykiska lidanden. De har skapat en otrygghet så att 35 procent av kvinnorna inte vågar gå ut ensamma etc.

Förstörelse av egendom fastigheter, bilar etc uppskattas till flera miljarder etc.
Någon hjälp från politikernas sida kan inte svenska folket förvänta sig. De - politikerna - upprörs mer över vad som sker utanför Sveriges gränser trots att att deras eget folk utsätts för dagliga terrorbrott. Exempel på sådana är bl a Margot Wallström och Birgitta Olsson.

Nedanstående är saxat ur medierna om det senaste  våldet etc.

Rinkeby.
"Invandrarvåld. Polisen har skjutit varningsskott i samband med stenkastning i Rinkeby under måndagskvällen. Händelserna i Stockholm norrförort utreds som våldsamt upplopp.
I samband med ett ingripande vid tunnelbanan då de skulle frihetsberöva en person fick poliser stenar kastade mot sig, säger Eva Nilsson på polisen.

Minst tio bilar har satts i brand, butiker har plundrats och människor misshandlats". 

Kristianstad.
 "Säger nej till badutredning". I Kristianstadsbladet 15/2 berättar kommunalrådet Pierre Månsson (L) för intervjuande journalist bland annat om, "att han möter många frågor kring badhusplaceringen".

Intervjun fortsätter: "Det finns också en underliggande oro om att invandrarungdomar ska ta över om man bygger badhuset vid Krinova, säger kommunalrådet. Men det måste hanteras i den dagliga skötseln av badhuset. Vår personal måste sätta gränser".

Ministrar jämställer etikett med slöjkrav.

"De tappar allt förtroende"
På bilden som Ann Linde publicerade på Instagram står också socialförsäkringsminister Annika Strandhäll, Ylva Johansson, arbetsmarknadsminister och Margot Wallström uppradade, samtliga med någon form av huvudbonad.
Med denna bild gör de likhetstecken mellan slöjtvång och frivillig etikett vid statsbesök.

Kommentarer.
Rinkebyterrorismen är ingen enstaka händelse utan liknande sådana har förekommit i ett flertal fall. Och kommer med högsta sannolikhet inte bli den sista. När inträffar första polismordet? Om så sker måste regeringen hållas ansvarig. Självklart bör militär sättas in i sådana här fall.

Badhus i Kristianstad.
Kommunföreträdare visar öppet att man oroas över att invandrarungdomar skall ta över det kommande badhuset!kommunföreträdarna kan inte längre garantera kommuninvånarna rätten till sin egendom! 

Hattdemonstrationen.
För mig är ministrarnas demonstration allt annat än rolig. Den visar vilken total frånvaro av verklighetsförankring vår regering har. De förtryckta invandrarkvinnorna i parallellsamhällena och de 54 utanförskapsområdena kan knappast räkna med någon hjälp från dessa blinda ministrar som jämställer etikettstraditioner med slöjtvång.

En inrikesminister som är tacksam om polisen gör sin plikt!
Amders Ygemans yttrande då han intervjuas om Rinkebyterrorn går till historien, "I grunden är det bra att polisen ingriper". Detta yttrande fälls av landets inrikes- och tillika polisminister!

Med denna artikel vill jag testa om förutsättningar finns för en riksomfattande medborgarrörelse med uppgift att värna bl a Sveriges suveränitet, demokrati och de svenska medborgarnas trygghet.

Om de som läser detta är intresserade av att verka för en sådan organisation är de välkomna med intresseanmälan till mig.

Eftersom jag fyller 85 år är jag inte beredd att ställa mig i ledningen men väl att arbeta för en sådan organisations födelse.

Av de som känner för en sådan och är beredda att ställa sig i ledningen önskar jag få någon form av värdegrundsförklaring. Utifrån dessa är min avsikt att välja ut ett lämpligt antal personer som får i uppgift att verka för skapande av en riksorganisation med bl a den inriktning jag nämnt ovan.
Olle Ljungbeck, Hanåsvägen 110, 80591 Gävle,olle.ljungbeck@gmail.com

PS. Säpo kommer givetvis att granska och hålla ögonen på oss. Efter fyra förhör med denna organisation som silar mygg och sväljer kameler är jag själv ganska luttrad. DS!





3 kommentarer:

  1. Jag vill medverka. Varje individs röst måste få ges ett värde oavsett Politikers o Medias ogillande. Dom äger oss icke. Födda fria o ska så förbli. Gud hjälp oss.

    SvaraRadera
  2. jag är ingen skrivbords människa men kommer det lista som jag kan skriva upp mig på gör jag detta med glädje.

    SvaraRadera
  3. Jag vill medverka. Mitt hjärta ropar JA... Och hurra. Tillsammans gör vi skillnad.

    SvaraRadera