torsdag 9 februari 2017

Sandor Herold: Skottsäker skottning



En man har skjutits i Malmö och är livsfarligt skadad. Ikväll kan vi ta del av hur ”farliga” nazisterna är i Sverige. Har ni hört en svensk politiker gå ut och beklaga skjutningen i Malmö? Det är skillnad på folk och folk.

Så här skriver Sandor Herold

Malmö 9-2-2017

Till: Katrin Stjernfeldt - Jammeh och andra "ansvariga" politiker i Malmö stadshus

Katrin Stjernfeldt.Jammeh till vänster

Från: Sandor Herold
                                                                                 
Eftersom det tydligen också, som så mycket annat i den mångkulturella staden Malmö, är förenat med livsfara att var ute och skotta snö så måste jag tyvärr meddela att jag inte längre vågar skotta trottoaren utanför mitt hus fastän det finns en lokal föreskrift som säger att detta åligger fastighetsägaren att göra.

Därför smärtar det mig att till er behöva meddela att hädanefter får trottoaren hållas ren av Malmö kommun vid snöfall.

Anledningen till detta är den senaste skjutningen i vår mångkulturella stad där en 51- årig vaktmästare som röjde snö tydligen blev skjuten av en 15 - åring. Antagligen så är denna yngling också en s k mångkulturell tillgång.

Dock skulle jag eventuellt kunna tänka mig att utföra skottningen av "min" trottoar iförd en s  k skottsäker väst. Dock är sådana dyra att införskaffa och eftersom jag numera har blivit fattigpensionär precis som dom flesta etniska svenskar i detta land så undrar jag om inte kommunen kunde finansiera ett inköp av en sådan i storlek Large.

Eftersom det nu har börjat att snöa ganska rejält så brådskar det med denna väst så att inte någon går och halkar. Främst tänker jag då naturligtvis på nyankomna "svenskar med annan bakgrund" som troligtvis inte är vana vid snö i sina hemländer och därför har det extra svårt i snön.

Om det finns västar i vit färg så vore det bra om ni köpte en sådan till mig eftersom man då inte syns så lätt i snön och då kanske försvårar för en eventuell skytt att träffa rätt.

Eftersom tydligen den stackars vaktmästaren blev skjuten med flera skott varav ett träffade i huvudet så vore det kanske bra om ni också kunde skicka med en hjälm.

Även denna bör vara i vit färg.

Tackar på förhand för västen och hjälmen.

M V H

Sandor Herold, Malmö

Sitt lugnt i båtarna

Regeringen bedömer att 50 kommuner är i en akut situation när det gäller att klara av sina välfärdsåtaganden.

 
Stefan Löfven:
 "Jag vill påstå att det är fel. För min julgran har i alla fall inte brunnit."



1 kommentar:

  1. Man kan undra hur många poliser och utredare som Polischefen Eliasson satt att utreda vad denne invandrare har varit med om för hemskheter tidigare under sin levnad.

    SvaraRadera