måndag 6 mars 2017

Olle Ljungbeck: Är allt munväder hos svenska folket? Är vi snöpta?



Efter att ha läst Olle Ljungbecks reflektioner så bör ni sedan se filmen på Snaphanen 
”Sweden dying to be multicultural”. När ni gjort det så förstår ni att vi måste agera nu idag inte sedan.

Ljungbeck:
Menar Ni vad ni säger, eller är det endast munväder?

För några veckor sedan gick jag ut på nätet med ett upprop för bildandet av en medborgarrörelse. Denna rörelses uppgift skulle vara att försvara vårt land, vårt folk, vår värdegrund och inte minst alla dem som utsätts för invandrarvåld. Det gäller inte minst att skydda svenska kvinnor/flickor från våldtäkter och otrygghet etc. Självklart har det gått för långt när 35 procent av de svenska kvinnorna känner otrygghet och inte vågar gå ut ensamma i rädslan för överfall och våldtäkt!

Jag fick fyra intresseanmälningar! Har jag uppfattat storleken på opinionen mot invandringen, asylkaoset, islam, islamister etc fel?

Eller är det så att när det krävs handling visar framsägarna av de stora orden sig vara för fega till handling?

Det är inte utan att Runebergs dikt "Athenarnes sång" kommer i tankarna. Själv gillar jag inte dikten och dess storvulenhet. De stora ordens människor är oftast fega när det kommer till handling. En av verserna lyder emellertid så här.

"Skam och nesa drabbar en här, då i fylkingespetsen
framom de unge man ser gubben förblöda och dö.
Detta höves ju"..

Med ovanstående citat manar jag varken till krig eller våld. Men citatet kan också gälla de med de stora orden som inte ens vågar gå ut på gator och torg och demonstrera liksom att i medier framföra sina åsikter. Och kanske i ännu högre grad de som inte vågar skylta med sitt namn när de framför sin kritik mot massinvandringskatastrofen och islamisterna målmedvetna strävan att ta över.

Jag har tydligt klargjort att jag inte vill leda en sådan kamporganisation på grund av ålder, men jag är beredd att på alla sätt stödja en medborgarrörelse för att ta tillbaka vårt land. 

Skall vi kunna ta tillbaka de "erövrade områdena" och förhindra en total kapitulation under världens ondskefullaste, primitivaste och mest våldsinriktade rörelse - Islam - måste vi handla NU.

Olle Ljungbeck, Hanåsvägen 110, 80591 Gävle , E-post: olle.ljungbeck@gmail.com

Upprop: En medborgarrörelse måste bildas nu.

Så här skriver Olle Ljungbeck bl.a.

Om de som läser detta är intresserade av att verka för en sådan organisation är de välkomna med intresseanmälan till mig.

Eftersom jag fyller 85 år är jag inte beredd att ställa mig i ledningen men väl att arbeta för en sådan organisations födelse.

 Det har gått för långt. Sveriges regering har inte kontroll över vare sig territorium eller skyddet av de svenska medborgarna. Olle Ljungbeck, Hanåsvägen 110, 80591 Gävle. E-post: olle.ljungbeck@gmail.com Läs mer här och här

Här kan du läsa hela Olle Ljungbecks inlägg om att en nationell medborgarrörelse bör bildas.

Fr. Snaphanen:

Fr. Snaphanen i övers.
En film jag har väntat på i över en månad. Nu är den här och det är ett dokument i en klass för sig. Annorlunda eftersom det är bättre. Det har, till skillnad från så mycket du ser, en djup kunskap och en känsla för sitt ämne. Neroth se Sverige från insidan och utsidan samtidigt, och det återkommer i filmens bitterljuva titel: ”Sverige har varit galet om att bli mångkulturellt/Sverige dör för att kunna vara mångkulturellt". Han föddes i Malmö, men har bott många år i London. Tack vare Pelle och Paul.

Så här skriver man på en blogg:
Den här kommer du inte undan — ytterst välgjord
Av en svensk boende hela sitt liv i London. Ytterst seriös, ytterst välgjort. Store

Blev du inte rädd efter den titten så är du verkligen den nya svensken. 




1 kommentar:

  1. Olle!
    Du har inte lyckats identifiera problemet!
    Det har däremot Svenska Motståndsrörelsen gjort på ett korrekt sätt.
    Men om det är något som vi hjärntvättats emot sedan barnsben så är det att motståndsrörelsen har fel.
    Muslimer är inte problemet, de är bara Zions redskap.

    SvaraRadera