söndag 2 april 2017

Svenska batikhäxor och afghanska pojkar. Var kommer alla tokiga kärringar ifrån?



Från EKP: Lördagsgodis


Nedan följer en översättning från danska om svenska medelålders ruggugglor som värnar om afghanska pojkar, Se videon så förstår ni att det är något sjukt med dessa tokiga kärringar. Dikten som jag skrivit ut finns på en av kvinnornas kommentarsfält. Det är en vacker kärleksdikt och handlar knappast inte om afghanska pojkar utan om en stark passion som den kvinnliga poeten upplevde ganska sent i sitt liv. Jag vet för jag var en gång för länge sedan medlem i en poesiklubb och då läste jag bland annat om bakgrunden till denna dikt.

Fr. Snaphanen i övers.

Batikhäxornas afghaner ”pojkar”
Jag växte upp med bilden att ”tyskeflickorna” fick en hård och orättvis behandling genom att få håret klippt (300 kallades och dömdes i rättslig reglering för angiveri). Men tänk nu tillbaka till 1943. Danmark är ockuperat land, det har plundrats, ockupationen kan pågå i generationer och tusentals landsmän dör i kampen mot ockupationsmakten . Så ger sig 60 000 danska kvinnor i lag med fiendesoldater . Jag tycker nu vid närmare eftertanke att de fick en mycket mild och civiliserad behandling och blev inte skjutna som förrädare. Varför kom jag nu att tänka på det?  Jo, svenska kvinnor på en alarmerande video….. Batikhäxorna”vi står inte ut .Se videon

 Säg till om jag stör (Eeva Kilpi)

Säg till om jag stör,
sa han när han steg in,
så går jag med detsamma.

Du inte bara stör,
svarade jag,
du rubbar hela min existens.
Välkommen.


Den svenska dumma- och lögnaktiga journalistiken


 "Svenska journalister är som alkoholister , och publiken underlättar för dem

Rubriken är min egen. Journalisten och författaren Jens Ganman har en interessant blog, jag har citerat några gånger. Jens Ganman om det svenska medieförfallet

Den ”förskräckliga” nationalismen…
…Nationalismen handlar till stor del om just äganderättsprincipen. Med detta menar jag följande:
Att människor som under ett helt liv genom eget arbete och tunga skatteinbetalningar byggt upp ett samhällssystem, där de kan anse sig vara delaktiga och medägande i såväl de fysiska strukturerna som gator, landsvägar, järnvägar, broar och offentliga byggnader som de samhällsstyrande funktionerna som polis, räddningstjänst, försvar, skola, sjukvård och förvaltningen av landets kassakista med dess pensionstillgångar och andra offentliga medel. Att de också kan anses vara ägare till allt detta, borde vara alltför självklart för att ens behöva diskuteras. Den yttre ramen är lika självklart nationens geografiska gränser och de människor som genom sitt nationella medlemskap kan hävda sin delaktighet i det samhälle man långsiktigt bidragit till att skapa.

En normalinkomsttagare betalar under sin yrkesverksamma tid in c:a 10 miljoner i skatt till nationen. För höginkomsttagare är beloppen mångdubblade. I gengäld räknar man med att få sina pensioner därefter och den omvårdnad från samhället som inbetalningarna borde resultera i. Den som tror på detta system är nationalist. Hur kan detta ha blivit ett skällsord i det svenska språket?

Att känna delaktighet i denna nationella äganderätt är det kitt som håller samman en nation, genom ansvar för den fysiska miljön i lika hög grad som för de sociala systemen och skattemoralen. De som bränner bilar, bussar, skolor och andra både offentliga och privata byggnader saknar en sådan delaktighet. Att inte vårda nationalkänslan och därmed tunna ut medansvaret blir förödande för varje samhälle, i alla länder med hög samhällsmoral flaggas det med nationens fana både utanför och inom offentliga byggnader. I Sverige flaggas det bara på stången vid sommartorpet. Skillnaden är slående. Globalismen har satt sina klor i vårt arma land. 

Kan inte alla, innan det är för sent, försöka förstå – nationalismen är det Goda, globalismen är det Onda? Nationalism är INTE nazism. Nationalism bygger på handel och utbyte med andra nationer – inom ramen för självbestämmande och demokrati. Globalismen är totalitär. Naturligtvis kan vi hjälpa dem som är utsatta i andra delar av världen – men inte genom att utplåna vår egen existens.Peter Krabbe Hela artikeln här

Läs: Sverige är ondskans imperium



1 kommentar:

  1. Man skall INTE missunna dessa batikhäxor lite glädje och spänning i livet innan det är dags för träfracken.

    SvaraRadera